;
آرایش و زیباییدنیای مد

صاف کردن مو: با شیر در ۵ مرحله موهای خود را ابریشمی کنید

صاف کردن مو: روش رایج برای صاف کردن مو، شامل درمان های شیمیایی و استفاده از گرمای زیاد است که به موها آسیب زیادی می رساند و در نهایت منجر به ریزش مو می شود. اما اگر بگوییم که می‌توانید به طور طبیعی موهای صاف داشته باشید چه؟ بله شما می توانید از مقداری شیر برای صاف کردن ودرخشان کردن موهای تان استفاده کنید. تعجب نکنید، حتما یک بار امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید.

شیر دارای خواص مفید بی شماری است. شیر حاوی کازئین و پروتئین آب پنیر است که نه تنها مو را صاف می کند بلکه آن را تغذیه و درخشان می کند. بنابراین شیر یک ماده طبیعی است که می توانید آن را به راحتی در برنامه مراقبت از موی خود قرار دهید. در بخش آرایش و زیبایی چشمک نگاهی انداخته ایم که چگونه شیر می تواند یک صاف کننده خانگی عالی برای انواع مو، به خصوص موهای خشک باشد.

بیشتر بخوانید: 6 بهترین دستورالعمل ماسک خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده!

۵ مرحله برای داشتن موهای صاف و نرم با استفاده از شیر

۱.مخلوط شیر را درست کنید

صاف کردن مو، از هر نوع شیری می توان استفاده کرد، اما برای نتیجه بهتر، توصیه می شود از شیر غلیظ تر استفاده کنید. حتی می توانید از شیر نارگیل استفاده کنید که نتیجه بهتری می دهد. اگر می خواهید از شیر نارگیل استفاده کنید، آب لیموی، نصف لیمو را به آن اضافه کنید.

مخلوط  را در یخچال نگه دارید و بگذارید حدود یک ساعت بماند. به جای شیر طبیعی می توانید از شیرخشک هم استفاده کنید. برای مزایای بیشتر، می توانید یک موز را خرد کنید یا مقداری عسل به مخلوط اضافه کنید.

صاف کردن مو

۲.مخلوط را روی موهای خود بمالید

صاف کردن مو، هنگام استفاده از مخلوط شیر روی موهای خود باید مراقب باشید. برای بهترین نتیجه، هر تار مو از ریشه تا نوک مو باید با این مخلوط پوشانده شود. مطمئن شوید که هر رشته از مو در نوک آن به همان اندازه که در ریشه شیری است، شیری کنید. تلاش کنید لایه لایه موهای خود را از ریشه تا نوک آن با مخلوط شیر آغشته کنید.

بیشتر بخوانید: درمان موهای خشک و وز در آشپزخانه شما است + ۱۰ ماسک جادویی خانگی

۳.موها را جدا کنید

صاف کردن مو, با استفاده از یک شانه دندانه دار، موهای خود را باز کنید. این کار باعث می‌شود که شیر توده‌هایی در سر ایجاد نکند و همچنین باعث می‌شود موهای شما صاف شده و از فر شدن آنها جلوگیری کند.

صاف کردن مو

۴.بگذارید مخلوط نیم ساعت بماند

صاف کردن مو، بگذارید مخلوط به مدت نیم ساعت روی سر بماند. شیر باید در تک تک ریشه های مو نفوذ کند و به پوست سر برسد. بنابراین، مدتی طول می کشد تا جادوی خود را نشان دهد. در همین حال می توانید موهای خود را باز بگذارید و کارهای دیگر را انجام دهید.

۵.روتین منظم خود را دنبال کنید

مرحله آخر این است که از شر این مخلوط از روی مو خلاص شوید. می توانید از شامپو و نرم کننده معمولی استفاده کنید. شیر را با آب ولرم بشویید. بعد از این می توانید رژیم زیبایی روزانه خود را دنبال کنید. بگذارید موها به طور طبیعی خشک شوند. زیرا موهای صاف تری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:  6 مهمترین روش‌های نگهداری از موهای رنگ شده که اکثراً از آنها غافلند!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا