;
دنیای مدگوناگون

میلیون ها کنه در رختواب: چند بار ملحفه ها را بشوییم؟ اکثر ما اشتباه میکنیم

آیا می دانید هر چند وقت یک بار باید ملحفه های خود را عوض کنید؟ این عادت ساده برای سلامتی شما ضروری است. زیرا سلامت ما ربط مستقیم به محیطی دارد که در آن زندگی می کنیم و به خصوص شب ها می خوابیم. اگر محیط زندگی و خواب ما تمیز نباشد مشکلات سلامتی مختلفی ایجاد می شود. بنابراین مهم است که بدانید چند بار باید روبالشی، ملحفه و بالش را بشورید یا تعویض کنید. پاسخ به این سوال به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا تخت خواب شما مکانی است که می توانید در آن استراحت کنید و انرژی خود را به لطف یک خواب خوب به دست آورید یا برعکس. در این مطلب از سری مطالب بخش گوناگون چشمک، به مساله شستن ملحفه ها پرداخته می شود. با آگاهی از این موضوع که چند بار باید ملحفه ها را بشورید و یا عوض کنید، می توانید از شر میلیون ها کنه خلاص شوید و از سلامتی تان محافظت کنید.

بیشتر بخوانید: هشدار: اگر بعد از هر بار استفاده،سوتین خود را نشوئید چه اتفاقی می افتد؟

چرا باید ملحفه ها را هر چند وقت یک بار بشورید؟

خوابیدن روی یک ملحفه بیش از۷ روز متوالی هرگز توصیه نمی شود. باید پس از ۷ روز و حتی زودتر ملحفه ها را بشورید و یا عوض کنید. برای این موضوع دلایل متعددی وجود دارد.

شستن ملحفه ها، تکثیر باکتری ها

همه ما می دانیم که برای جلوگیری از تکثیر باکتری ها باید به طور مرتب ملحفه ها را عوض کنید. ممکن است فکر کنید چون هر شب دوش می گیرید، باکتری ها و میکروب ها نمی توانند روی ملحفه های شما رشد کنند. پس چه زمانی باید ملحفه های خود را عوض کنیم کارشناسان بهداشت چه توصیه ای می کنند؟

۱۰ میلیون کنه گرد و غبار

۱۰ میلیون کنه گرد و غبار روی صفحات، زندگی می کنند. کنه ها از سلول های سطحی مرده ای تغذیه می کنند که شما هر روز به خصوص در شب از دست می دهید. هر فرد روزانه ۱ میلی گرم پوست مرده بر جای می گذارد که می تواند چندین هزار کنه را برای ماه ها تغذیه کند. این به نوبه خود باعث تولید مثل فوق العاده آنها می شود.

وقتی شرایط ایده آل باشد، یک تخت می تواند چندین میلیون کنه داشته باشد. برآوردها نشان می دهد که بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۰ میلیون کنه گرد و غبار روی ملحفه ها وجود دارد. بنابراین، با توجه به این اطلاعات، بدون در نظر گرفتن عادات دوش گرفتن، تعویض ملحفه ها به طور منظم باید در اولویت قرار گیرد، به خصوص در تابستان. زیرا وجود این میکروب ها می تواند باعث ایجاد بیماری های خاصی مانند آسم، رینیت، آلرژی یا اگزما شود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خانه داری: 10 نکته هوشمندانه و موثر برای تمیز کردن خانه

شستن ملحفه ها

تختخواب در عرض ۱هفته به مکانی ناسالم تبدیل می شود

تعویض مکرر ملحفه، حداقل یک بار در هفته، یک عادت توصیه شده است که هرگز نباید آن را فراموش کنید. ما هر شب ساعت‌ها را در رختخواب می‌گذرانیم، بدنمان سلول‌های مرده، عرق، سموم ناشی از عرق، حتی ترشحات پوست، غشاهای مخاطی و اندام تناسلی و حتی قطره‌های کوچک ادرار را از دست می‌دهد. همه این ها باعث می شود که اهمیت تعویض مکرر ملحفه ها و عدم غفلت از بهداشت را درک کنید، حتی اگر تختی که روی آن می خوابید هنوز تمیز به نظر برسد.بسیاری از مطالعات علمی انجام شده در طول زمان نشان داده اند که میزان میکروب ها و باکتری ها در یک هفته به اندازه ای است که در صورت عدم تعویض روکش ها، ملحفه ها و بالش ها، رختخواب به مکانی ناسالم تبدیل شود. بنابراین، فراموش نکردن این قانون طلایی که سلامتی را در طول شب تضمین می کند، مفید است.

شستن ملحفه ها، نظافت موثر

برای نظافت موثر، توصیه می شود ملحفه های خود را پس از درآوردن از روی تخت بشویید و بگذارید در آفتاب خشک شوند.

ملحفه ها را در چه دمایی باید شست؟

علاوه بر شستشوی منظم ملحفه ها، تنظیم دمای ایده آل مورد نیاز برای از بین بردن هزاران کنه گرد و غبار نیز مهم است. از ۶۰ درجه سانتی گراد می توانید این میکروب ها را از بین ببرید. بنابراین، ملحفه هایی بخرید که در این دماها به بالا مقاومت کنند. مناسب ترین ملحفه ها، ملحفه های نخی هستند، زیرا تعریق شما را افزایش نمی دهند. همچنین سعی کنید در یک محیط خشک و خنک بخوابید، زیرا کنه های گرد و غبار عاشق گرما و رطوبت هستند.

بیشتر بخوانید: 6 ایده برای ساخت وسایل تزئینی زیبا در منزل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا