;
دنیای مدآرایش و زیبایی

درمان موهای خشک و وز در آشپزخانه شما است + ۱۰ ماسک جادویی خانگی

ممکن است برای بسیاری از افراد تهیه ماسک مو در خانه سخت باشد. یا شاید فکر کنند که این ماسک ها کارایی چندانی ندارند. البته می توانید آنچه را که می خواهید از تعداد زیادی ماسک موی موجود در بازار خریداری کنید و از آن استفاده کنید. با این حال، می توان با موادی که در خانه دارید، موهای خود را تغذیه و زیبا کنید. زیرا مواد طبیعی بدون عوارض جانبی است. هر نوع مویی نیاز به مراقبت دارد اما موهای خشک و آسیب دیده بیشتر به مراقت و توجه نیاز دارد. استفاده از ماسک های طبیعی یکی از گزینه های عالی برای ابریشمی کردن این نوع موها است. در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به روشهای خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده پرداخته ایم. با این ماسک های طبیعی موهای ابریشمی و سالمی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: 6 مهمترین روش‌های نگهداری از موهای رنگ شده که اکثراً از آنها غافلند!

ساخت ماسک مو در منزل

هنگام تهیه ماسک مو در خانه، به طور کلی از موادی مانند ماست، آووکادوی غنی از بیوتین، موز یا مایونز به عنوان پایه استفاده می شود. اساساً بعد از این که انتخاب کردید از چه چیزی استفاده کنید، به مواد مرطوب کننده مانند عسل نیاز خواهید داشت. سپس می توانید روغن هایی مانند روغن هسته انگور، روغن زیتون یا روغن بادام را برای ترمیم آسیب مو به آن اضافه کنید.

از روغن های طبیعی آبدوست نیز می توان در ماسک های مرطوب کننده مو استفاده کرد. می توان گفت بهترین روغن هایی که می توان برای این کار استفاده کرد روغن آووکادو، جوجوبا و نارگیل است. از این روغن ها می توان برای ترمیم موهای خشک و بیش از حد فرآوری شده استفاده کرد. روغن های غنی از ویتامین های A و E، بیوتین و فولات موها را از درون به بیرون بهبود می بخشد. در عین حال می توان از سرکه سیب برای افزایش درخشندگی موها استفاده کرد.

دستور العمل های ماسک مو در خانه

در مورد ماسک های خانگی می توان به دستور العمل های زیادی اشاره کرد. از آنجایی که مواد به کار رفته در ماسک ها اهداف مختلفی دارند، مهم است که ماسک موی خود را با توجه به محصولات مورد نیاز موهای تان تهیه کنید.

شما می توانید از بین ۱۰ دستور تهیه ماسک زیر، یکی را که برای موهای تان مناسب است انتخاب کنید و به راحتی آن را اعمال کنید.

۱.روشهای خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده، روغن نارگیل، مایونز و ماست

این ماسک برای ترمیم موهای آسیب دیده پس از رنگ کردن است.

مواد:

۲ قاشق غذاخوری ماست پرچرب

نصف فنجان سس مایونز

۲قاشق غذاخوری روغن نارگیل

برای استفاده حداکثری از ماسک ترمیم کننده، ابتدا موهای خود را با شامپوی شفاف کننده بشویید و کوتیکول های مو را باز کنید. سپس ماسک را روی موهای مرطوب بمالید و به تمام موهایتان بمالید تا به ریشه نرسد. پس از استفاده از ماسک و ۵۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید. سپس با یک شامپوی معمولی آبکشی کنید و از نرم کننده معمولی خود استفاده کنید.

روشهای خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده

۲.ماست، روغن کرچک، روغن نارگیل و تخم مرغ

این ماسک برای ترمیم موهای شکسته است.

مواد:

۱کاسه ماست

۱قاشق غذاخوری روغن کرچک

۱قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱عدد تخم مرغ

ماست را هم بزنید تا یکدست شود. بقیه مواد را اضافه کنید و بگذارید یکدست شود. ماسک را روی موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت آبکشی کنید. این ماسک برای افرادی که می خواهند موهای خود را عمیقا تغذیه کنند مناسب است و می توان آن را هفته ای یکبار استفاده کرد. پروتئین موجود در ماست و تخم مرغ باعث تقویت تارهای ضعیف و خشک مو شده و از شکستگی آن جلوگیری می کند. روغن کرچک موهای شما را مرطوب و ضخیم می کند.

بیشتر بخوانید: مدل موی کوتاه شیک و جذاب: ۱۳ مدل موی باب پیکسی برای بهار و تابستان

۳.روشهای خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده، شستشو با سرکه سیب

این ماسک برای سلامت پوست سر، شوره سر و موخوره است.

مواد:

۱.۵ فنجان آب داغ

۲-۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب

۲-۴ قطره اسانس

همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. موهای تان را شامپو بزنید و آبکشی کنید. مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و به آرامی روی موهای خود بمالید. از ریشه تا انتها بمالید، روی پوست سر ماساژ دهید، ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی کنید. از این ماسک که سرشار از ویتامین های C و B و همچنین اسید فولیک و بیوتین است می توانید ماهی یک بار پس از شامپو زدن موهای خود استفاده کنید.

۴.ماسک آووکادو، تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

این ماسک برای ترمیم موهای آسیب دیده است.

مواد:

نصف آووکادو

۱عدد تخم مرغ

۱قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱قاشق غذاخوری عسل

تمام مواد را با چنگال له کنید. مخلوط را روی تمام موهای خود بمالید. پس از استفاده از مواد، موهای خود را در یک حوله بپیچید و یک ساعت صبر کنید. برای پاک کردن ماسک، با آب گرم بشویید و سپس شامپو بزنید. مو از پروتئین تشکیل شده است و این ماسک حاوی مقدار زیادی روغن و پروتئین مرطوب کننده است. با این ماسکی که تهیه می کنید موهایتان مانند ابریشم نرم می شود.

روشهای خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده

۵.ماسک روغن نارگیل و شکر قهوه ای

این ماسک برای تغذیه پوست سر است.

مواد:

۲قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه نشده و ذوب شده

۲قطره اسانس

۲قطره روغن درخت چای

۲قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

۲قاشق غذاخوری نرم کننده مورد علاقه شما

در یک کاسه کوچک، روغن نارگیل، اسانس و روغن درخت چای را مخلوط کنید. در ظرف دیگری شکر قهوه ای و نرم کننده را با هم مخلوط کنید. موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و مخلوط روغن را روی موهای کمی مرطوب خود بمالید. نرم کننده و شکر را فقط روی پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید یک ساعت روی موهای تان بماند و طبق معمول با آب گرم بشویید و شامپو بزنید. این ماسک مخصوصا برای افرادی که پوست سر خشک و خارش دارند مناسب است.

۶.ماسک آووکادو، روغن آرگان، عسل و روغن نارگیل

این ماسک برای مرطوب سازی موها است.

مواد:

آووکادو ۱ عدد

۱قاشق غذاخوری روغن آرگان

۱قاشق غذاخوری عسل

۱قاشق غذاخوری روغن نارگیل

همه مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. آن را روی تمام موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. اسیدهای چرب موجود در آووکادو در این ماسک که برای آبرسانی عالی است. به شما کمک می‌کند تا رطوبت موهایتان را حفظ کنید و عسل باعث می‌شود موها رطوبت خود را از دست ندهند.

روشهای خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده

۷.روشهای خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده، ماسک روغن زیتون و تخم مرغ

این ماسک برای موهای خشک و کدر است.

مواد:

۱عدد زرده تخم مرغ

۱قاشق غذاخوری روغن زیتون

زرده تخم مرغ را داخل کاسه بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. مواد را با چنگال بزنید. موهای خشک خود را به پنج قسمت تقسیم کنید و مخلوط را از ریشه تا انتهای هر قسمت بمالید. ۳۰دقیقه صبر کنید وسپس بشویید. زرده تخم مرغ سرشار از چربی، پروتئین و بیوتین است و به درخشش تارهای مو کمک می کند. هنگامی که از روغن زیتون با زرده تخم مرغ استفاده می کنید، می توانید این درخشش را برای چندین بار شستشو حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

۸.ماسک موز، روغن زیتون و شیر نارگیل

این ماسک برای موهای آسیب دیده و خشک است.

مواد:

۱عدد موز

۲قاشق چایخوری روغن زیتون

۲قاشق چایخوری شیر نارگیل

موز را هم بزنید تا یکدست شود. سپس روغن زیتون را به آرامی اضافه کنید و پس از مخلوط شدن، شیر نارگیل را اضافه کنید. اگر نفوذپذیری موهای شما کم است، یعنی جذب آب سخت است، می توانید پس از استفاده از مخلوط، حوله ای را روی سر خود بپیچید.

روشهای خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده

۹.روغن نارگیل، آووکادو، تخم مرغ و عسل

این ماسک برای پرپشت شدن موهای نازک است.

مواد:

نصف آووکادو

۱عدد تخم مرغ

۱قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱قاشق چایخوری عسل

همه مواد را با هم مخلوط کرده و موها و پوست سر خود را ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک حداقل ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس آبکشی کرده و شامپو بزنید. یکی از دلایل نازک شدن مو این است که پروتئین کافی در رژیم غذایی وجود ندارد. با این ماسک می توانید موهای خود را با پروتئین اشباع کنید.

۱۰.روشهای خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده، آووکادو، روغن زیتون و عسل خام

این ماسک برای درخشندگی و رطوبت مو است.

مواد:

نصف آووکادو

۲قاشق غذاخوری روغن زیتون

۲قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

نیمی از آووکادو را له کنید و در یک کاسه بزرگ قرار دهید. بقیه مواد را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. ماسک را روی موهای خود بمالید و یک کلاه بپوشید. ۶۰ دقیقه صبر کنید و سپس بشویید. با استفاده از این ماسک مو می توانید به سلامت و براق شدن موهای خود کمک کنید.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین رنگ مو براساس رنگ پوست + عکس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا