;
سلامتخانواده و زناشوییدرمان خانگیسلامت جنسی

فواید شگفت انگیز ترکیب سیر و عسل برای سلامت جسمی و جنسی مردان

دورانی که سیر فقط یک ادویه معمولی خانگی بود، گذشته است. سیر که بسیاری ها از بوی آن متنفر است، یک هدیه ناب طبیعت برای مردان است. زیرا یک مطالعه علمی نشان داده است، مردانی که حدود چهار حبه سیر در روز مصرف می‌کنند، در مقایسه با مردانی که سیر نمی خورند از قدرت جنسی بیشتری برخوردارند. به ویژه زمانی که سیر با عسل ترکیب شود، فواید شگفت انگیز برای تقویت میل جنسی مردان و سلامت قلب آن ها دارد. در این مطلب از سری مطالب سلامت چشمک به فواید ترکیب سیر و عسل می پردازیم. ترکیب سیر و عسل فواید شگفت انگیزی برای سلامت جسمی و جنسی مردان دارد. با ما همراه باشید تا ابتدا فواید سیر را مرور کنیم. سپس به فواید ترکیب سیر و عسل برای سلامت جسمی و جنسی مردان بپردازیم.

فواید ترکیب سیر و عسل، ارزش غذایی سیر

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، سیر حاوی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر و مواد معدنی ضروری مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین‌های B6 و C است. 100 گرم سیر دارای:

کالری ۱۴۹ گرم

چربی ۰.۵ گرم

سدیم ۱۷ میلی گرم

کلسترول ۰ گرم

پتاسیم ۴۰۱ میلی گرم

کربوهیدرات ها۲.۱ گرم

فیبر رژیمی ۱ گرم

شکر ۳۳ گرم

پروتئین ۶.۴ گرم

ویتامین A ۰،۲٪

ویتامین C ۵۲%

آهن ۹.۴%

کلسیم ۱۴%

بیشتر بخوانید: خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو: از کاهش وزن تا افزایش قوای جنسی

فواید بی نظیر سیر برای سلامت جسمی و جنسی مردان

سیر به طور گسترده به عنوان یک ادویه فوق العاده برای  سلامت جسمی و جنسی مردان شناخته می شود.  سیر حاوی چندین ماده مغذی مانند منیزیم، سلنیوم و غیره است که  سلامت جنسی مردان را بهبود می بخشد.

۱. سرماخوردگی و سرفه را درمان می کند

یک مطالعه علمی ثابت کرد که خوردن روزانه سیر، تعداد سرماخوردگی ها را تا ۶۳ درصد کاهش می دهد. این مطالعه طی ۱۲ هفته انجام شد و نشان داد که سیر علائم سرماخوردگی را ۷۰ درصد کاهش می دهد. از این رو افزودن سیر در رژیم غذایی بسیار مفید است، به خصوص اگر مستعد ابتلا به سرماخوردگی هستید.

بیشتر بخوانید: خواص لیمو ترش: ۶ خاصیت بی نظیر لیمو برای سلامتی + کاهش وزن

.فواید ترکیب سیر و عسل، سیر ارزش غذایی بالایی دارد

سیر فوق العاده مغذی و کم کالری است. یک حبه سیر حاوی ۲ درصد از ارزش روزانه منگنز و ویتامین B6 است. همچنین ۱٪ DV ویتامین C و سلنیوم را فراهم می کند. مردان می توانند روزانه ۳ گرم یا یک حبه سیر مصرف کنند تا ارزش دارویی سیر را به حداکثر برسانند.

۳.خواص دارویی مختلفی دارد

اهمیت سیر ناشی از ترکیبات گوگردی است که هنگام جویدن یا له شدن یک حبه سیر تشکیل می شود. تحقیقات نشان داده است که این ترکیبات گوگرد دارای مزایای سلامتی ثابت شده است. این ترکیبات اثرات بیولوژیکی قوی مانند بهبود سلامت قلب یا کاهش کلسترول را دارند.

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

۴.فواید ترکیب سیر و عسل، باعث کاهش فشار خون می شود

مطالعات نشان داده اند که سیر می تواند به میزان قابل توجهی فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد. مقدار سیر مورد نیاز برای اثرگذاری معادل حدود چهار حبه سیر در روز است.

۵. سلامت قلب را بهبود می بخشد

تحقیقات نشان داده است که یک حبه سیر می تواند سطح کلسترول LDL را کاهش دهد. کلسترول کم چگالی را اغلب کلسترول بد می نامند زیرا منجر به انسداد عروق خونی می شود. مطالعات دیگری نشان داده است که مکمل های سیر می توانند کلسترول تام یا LDL را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهند. این به طور قابل توجهی سطح کلسترول را بهبود می بخشد و از مشکلات قلبی جلوگیری می کند.

۶.فواید ترکیب سیر و عسل، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

سیر در برابر رادیکال های آزاد مضری که می توانند به DNA ما آسیب برسانند، محافظت می کند. سیر همچنین حاوی روی و ویتامین C است که به مبارزه با عفونت ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مردان می توانند هر روز سه تا چهار حبه سیر را خرد کرده و به غذای خود اضافه کنند تا از ارزش دارویی سیر لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: 12 بهترین مواد غذایی برای سلامت کلیه ها که نباید فراموش کرد!

۷. میل جنسی مردان را افزایش می دهد

مطالعات نشان داده اند که سیر دارای ترکیبی به نام آلیسین است که جریان خون را افزایش می دهد. این جریان منجر به افزایش میل جنسی مردان می شود. مردان می توانند هر روز دو تا سه حبه سیر بخورند تا از فواید سیر بهره مند شوند. شما می توانید سیر را به صورت خام بخورید یا بعد از تفت دادن به غذا اضافه کنید.

۸.فواید ترکیب سیر و عسل، بدن را سم زدایی می کند

مصرف سیر در دوزهای بالا از آسیب اندام ها در برابر سمیت فلزات سنگین محافظت می کند. یک مطالعه نشان داده است که استفاده از آن به مدت چهار هفته ۱۹ درصد سطح سرب را در بدن کاهش داده است. سه حبه سیر در روز برای کاهش سم بدن کافی است.

۹.سلامت روان را بهبود می بخشد

مطالعات نشان داده اند که سیر استرس، اضطراب، خستگی و بی خوابی را کاهش می دهد. مصرف منظم سیر به بهبود سلامت روان کمک می کند. مردان می توانند مکمل های سیر بخورند یا سیر تفت داده شده را روزانه به غذای خود اضافه کنند.

۱۰.فواید ترکیب سیر و عسل، عملکرد فیزیکی را افزایش می دهد

آیا سیر استقامت را افزایش می دهد؟ پیش از این سیر برای تقویت عملکرد بدنی به ورزشکاران داده می شد. چند آزمایش بر روی حیوانات، فواید سیر را در بهبود عملکرد ورزشی نشان داده‌اند. با این حال، مطالعات انسانی بسیار کمی برای حمایت از این مزیت وجود دارد. برای همین باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: ترکیب شیر و زعفران: ۵ خاصیت شگفت انگیز شیر و زعفران برای سلامتی

فواید ترکیب سیر و عسل برای افزایش میل جنسی مردان

سیر و عسل هر دو حاوی آنتی اکسیدان هستند. این مواد شیمیایی از سیستم ایمنی بدن ما محافظت می کنند و از بیماری ها جلوگیری می کنند. یک مطالعه نشان داده است که سیر و عسل، رشد باکتری ها را متوقف می کنند. سیر و عسل ضد باکتری هستند و می توانند عفونت های باکتریایی خاصی را متوقف کنند. به علاوه، سیر یک ماده دارویی برای درمان بیماری های قلبی، کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان محسوب می شود. در عین حال سیر باعث افزایش باروری مردان و بهبود اختلال عملکرد جنسی آنها می شود.

۱.فواید ترکیب سیر و عسل، به درمان اختلال نعوظ کمک می کند

طبق تحقیقات به عمل آمده، سیر در درمان اختلال نعوظ بسیار موثر است. تحقیقات نشان می دهد که عصاره سیر تولید دی اکسید نیتریک را در بدن تحریک می کند که به عنوان یک گشادکننده عروق در آلت تناسلی عمل می کند. این بدان معنی است که دی اکسید نیتریک با فعال کردن غشای سلولی، جریان خون را به سمت آلت تناسلی افزایش می دهد. بنابراین، سیر به درمان اختلال نعوظ کمک می کند.

۲.به افزایش باروری مردان کمک می کند

بر اساس تحقیقات، عوامل محیطی مانند آلودگی اثرات منفی بر اندام های تناسلی مردان و کاهش تراکم اسپرم دارد.  یک حبه سیر موجود در غذا به عنوان یک گیاه دارویی عمل می کند و قدرت باروری مردان را افزایش می دهد. همچنین در درمان مراحل اولیه ناتوانی جنسی موثر است. طبق تحقیقات، مصرف سیر عملکرد بیضه ها را نیز افزایش می دهد. سلنیوم موجود در سیر تولید اسپرم را تسهیل می کند و بنابراین باروری مردان را افزایش می دهد. یک مطالعه حیوانی نشان می دهد که مصرف منظم سیر باعث افزایش ترشح هورمون تستوسترون در بدن می شود.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی گشنیز: اگر هر روز به صورت مرتب گشنیز مصرف کتید….

۳.فواید ترکیب سیر و عسل، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند

طبق تحقیقات، اکسیدان ها باعث التهاب، سرطان و ناباروری در بدن می شوند. به همین دلیل داشتن آنتی اکسیدان ضروری است. فیتوکمیکال های موجود در سیر اثرات اکسیداسیون روی اسپرم را کاهش داده و کیفیت آن ها را افزایش می دهد.

آیا سیر میل جنسی را در مردان افزایش می دهد؟

بله، سیر می تواند به افزایش میل جنسی در مردان کمک کند. بر اساس تحقیقات، سیر به عنوان یک ماده مقوی جنسی عمل می کند که میل جنسی را در مردان افزایش می دهد. طبق آیورودا، سیر ترکیبی از راسایان و واجیکاران است که به بهبود میل جنسی کمک می کند. سیر برای مردان مسن که کاهش میل جنسی یا تنش عصبی را تجربه می کنند، مفید است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که خوردن سیر تولید تستوسترون را تسهیل می کند.

نحوه استفاده از سیر برای افزایش میل جنسی مردان

مردان می توانند هر روز سه تا چهار حبه سیر خام بجوند. بهترین راه برای مصرف سیر خام، نوشیدن آن با شیر یا عسل است. یک یا دو حبه سیر را له کنید و با یک قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید. برای جذب بهتر، آن را با معده خالی مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب شیر و دارچین برای سلامت جنسی مردان

سخن آخر

با وجود تمام فواید شگفت انگیز سیر، لازم است به یاد داشته باشید که خوردن سیر یک درمان طبیعی است. مردان تغییرات قابل توجهی را یک شبه مشاهده نمی کنند. سیر را هر روز برای دو تا سه ماه بخورید تا فواید آن را به حداکثر برسانید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا