;
دنیای مدآرایش و زیبایی

چگونه زیبا و باکلاس باشیم: ۱۲ راه ساده برای زیباتر به نظر رسیدن

گاهی اوقات ما زمان و هزینه زیادی را صرف تلاش برای زیبا شدن می کنیم. به هر حال، ما در دنیایی زندگی می کنیم که شیفته زیبایی است و تجارت زیبایی یک صنعت چند میلیارد دلاری است. اما یادگیری این که چگونه زیبا باشید، چیزی فراتر از یافتن بهترین سایه یا برنز کننده و خط چشم است. بلکه نکته مهم یافتن راه هایی برای داشتن احساس زیبا، قدرتمند و اعتماد به نفس است. پس اصلاً نیازی به زمان و هزینه زیاد نیست.

یادگیری این که چگونه زیبا باشید، حتی زمانی که اصلاً احساس زیبایی نمی کنید. به این معنی است که بهترین ویژگی های خود را بشناسید و بروز دهید تا بتوانید نسبت به ظاهر خود احساس خوبی داشته باشید. بنابراین در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به پرداخته ایم. به این منظور شما برای این که چگونه زیباتر از آنچه هستید، باشید، مطمئن شوید که بهترین نکات زیبایی را دنبال می‌کنید.  نکاتی که جذابیت کلی شما را بالا می‌برد و در عین حال ۱۰۰ درصد شبیه خود واقعی تان هستید.

اهمیت دادن به خود همیشه اصل است

به آنچه هستید، وفادار بوده و به آن افتخار کنید. خود بودن برای بهبود زیبایی درونی شما بسیار مهم است. در مورد ارزش ها، علایق و اهداف خود در زندگی سخت فکر کنید. سپس به دنبال چیزی که شما را خوشحال می کند بروید. با انجام فعالیت های زیر می توانید اصالت خود را بهبود بخشید:
به احساسی که در موقعیت‌های مختلف دارید توجه کنید، سپس کارهایی که به نظرتان درست است را بیشتر انجام دهید.
با دوستان خود باز و صادق باشید.
نگران کامل بودن نباشید، چون هیچکس کامل نیست، اما همیشه برای آپدیت کردن خود تلاش کنید.
با تمرکز بر حواس 5 گانه خود همیشه آماده باشید.

اهمیت دادن به خود همیشه اصل است

۱۲ راه ساده برای زیباتر به نظر رسیدن

زیبایی یک مفهومی پیچیده و انتزاعی است. زیبایی می‌تواند یکی از ویژگی‌های وجودی در انسان، حیوان، مکان، شی، یا ایده باشد که یک تجربه ادراکی از لذت یا رضایت را در وجود دیگران ایجاد می‌نماید. در واقع مفهوم زیبایی یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات در فلسفه غرب است و به همراه چیستی هنر یکی از دو موضوع اساسی در زیبایی‌شناسی می‌باشد. زیبایی به‌طور سنتی جزو ارزش‌های نهایی از جمله خوبی، حقیقت و عدالت شمرده شده‌است. به همین دلیل ما انسان ها ذاتا دنبال زیبا به نظر رسیدن هستیم و از زیبا بودن لذت می بریم.

۱.تماس چشمی برقرار کنید

نه تنها تماس چشمی با کسی محترمانه است، بلکه نشانه اعتماد به نفس است. هنگام صحبت با همه، به چشمان آنها نگاه کنید و واقعاً به آنچه می گویند، گوش دهید. این نوع ارتباط فعال و متعهد نه تنها باعث می‌شود که  جذاب تر، زیباتر و با اعتماد به نفس تر به نظر برسید. بلکه می‌تواند در محل کار و حتی در روابط تان با خانواده و دوستان به شما کمک کند. زمانی که نگاه چشمی برقرار می کنید و با دقت به آن ها توجه می کنید، نمی دانید چقدر جذاب و زیباتر به نظر می رسید.

به علاوه مخاطب تان متوجه می شود که شما به او احترام می گذارید. به همین دلیل هنگام صحبت کردن به چشمان او نگاه می کنید. اگر تماس چشمی نداشته باشید بسیاری ها حمل بر بی احترامی می کنند. بنابراین تماس چشمی بسیار مهم است.

۲.راه های ساده برای زیباتر به نظر رسیدن، بیشتر لبخند بزنید

همه از این متنفرند که مردان به زنان می گویند: “اگر لبخند می زدی خیلی زیباتر می شدی”. البته مردان نباید به گفتن این حرف ادامه بدهند. زیرا این حرف جنسیت گرا و توهین کننده است. اما زنان باید تلاش کنند همیشه لبخند داشته باشند. زیرا لبخند باعث جذب افراد می شود و به آن ها حس خوب می دهد. به علاوه لبخند زدن همچنین می تواند خطر ابتلا به انواع چین و چروک هایی را که باعث می شود شما بدخلق، عصبانی یا افسرده به نظر برسید را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های زنان باکلاس و جذاب: با این ۲۳ ویژگی جذاب و باکلاس باشید

۳.لباس هایی بپوشید که راحت و مناسب باشند

برای داشتن کمد لباسی که زیبایی کلی شما را افزایش می دهد، لازم نیست جدیدترین استایل ها را داشته باشید یا از داغ ترین اینفلوئنسرها کپی کنید. بهتر است از سبک ها و مارک هایی استفاده کنید که کمی جاودانه تر هستند و به شما احساس عالی می کنند. کمد لباس شما باید چند شلوار جین داشته باشد که وقتی آنها را می پوشید احساس کنید یک الهه هستید. زیرا این شلوار ها چین و چروک نمی شود. بلکه ظاهر آن را حفظ می کند تا در طول روز بی شکل نشوند و راحت باشند.

یا به دنبال لباسی باشید که در رختکن کمی سفت است اما اصلا ناراحت کننده نیست. زیرا پس از این که می پوشید، لباس ها کمی گشاد می شوند و فرم خوبی می گیرند. به علاوه، یک کمربند چرمی قهوه ای یا مشکی ساده با یک سگک ساده می تواند به حفظ تناسب عالی با شلوار کمک کند. تی‌شرت‌های کلاسیک سفید و مشکی با یقه‌ ساده یا یقه‌ ۷ همیشه شیک هستند. چند دست لباس با رنگ های عالی و کت های کلاسیک بخرید تا یک کمد لباس روزمره داشته باشید. چنین لباس هایی برای سال ها عالی به نظر می رسد و به شما کمک می کند به طور طبیعی زیبا و اعتماد به نفس داشته باشید.

راه های ساده برای زیباتر به نظر رسیدن

 

۴.راه های ساده برای زیباتر به نظر رسیدن، از پوست خود به خوبی مراقبت کنید

محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می کنید باید متناسب با پوست و نیازهای خاص شما باشند. پاک کننده ها و مرطوب کننده هایی برای انواع پوست شما وجود دارد. از جمله پوست مستعد قرمزی، خشکی، پوست چرب، آکنه و جوش های سر سیاه و غیره. به علاوه، هنگام شستن صورت، گردن و سینه به یاد داشته باشید که از آب گرم، نه داغ  استفاده کنید. این پوست ظریف می تواند به راحتی توسط آب بسیار داغ آسیب دیده و از روغن های سالم پاک شود.

مهمتر از همه، اگر احساس می کنید پوست شما خشک یا سفت است، ترکیب پاک کننده و مرطوب کننده شما کار نمی کند. نه تنها احساس سفت نشان می دهد که پوست شما رطوبت کافی دریافت نمی کند. این منجر به پیری زودرس یا پوسته پوسته شدن پوست می شود.

یک مرطوب‌کننده عمیق‌تر را امتحان کنید و مقداری از آن را با خود داشته باشید. تا در صورت خشک شدن پوست‌تان در معرض آفتاب، باد یا سیستم گرمایشی، بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پوست خود را به آرامی در شب تمیز کنید و از کرم شب استفاده کنید. اگر مستعد جوش زدن هستید، یکی را انتخاب کنید که غیر کومدون زا باشد، به این معنی که  طوری طراحی شده است تا منافذ را مسدود نکند.

هنگام استفاده از مرطوب کننده، از پدهای نرم نوک انگشتان خود استفاده کنید تا به آرامی به پوست خود ضربه بزنید. نه این که صورت خود را به طور خشن بکشید تا آن را ماساژ دهید، این می تواند به خاصیت ارتجاعی پوست آسیب برساند. در نهایت، افزودن رطوبت به هوای خانه یا محل کار با استفاده از یک مرطوب کننده می تواند به پوست شما کمک کند. تا درخشش سالم تری داشته باشد و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

۵.با روش صحیح لایه برداری کنید

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چگونه لایه برداری می کنید. در حالی که توصیه می‌شود برای خلاص شدن از شر سلول‌های مرده و شاداب‌تر کردن پوست، این کار را به‌طور منظم انجام دهید. اما باید مراقب باشید که ملایم باشید. همان طور که همه ما عاشق لوفاهای خشن و اسکراب‌های زردآلوی کلاسیک خود هستیم. معمولاً بهتر است آن‌ها را برای پاها، آرنج‌ها یا سایر قسمت‌های بدن خود بگذارید که پوست آن ناحیه ها زبر هستند و مستعد قرمزی نیست.

اگر در هنگام لایه برداری بیش از حد تهاجمی باشید یا این کار را به دفعات انجام دهید. ممکن است باعث خشکی، پوسته شدن چربی، قرمزی یا مشکلات دیگر شود و در واقع مشکل را تشدید کند. به جای استفاده از یک اسکراب خشن، چیزی با ذرات لایه بردار بسیار ریز امتحان کنید و سپس به آرامی بمالید.

راه های ساده برای زیباتر به نظر رسیدن

۶.کمی درخشش به چهره خود اضافه کنید

راه‌های زیادی برای برجسته کردن زیبایی طبیعی خود با آرایش وجود دارد. اما یکی از ساده‌ترین و جهانی‌ترین آن ها استفاده از محصولی است که بر روی استخوان‌های گونه، زیر ابروها و در امتداد خط فک‌تان کمی استفاده کنید. یک رژگونه صورتی کم رنگ انتخاب خوبی است.

بیشتر بخوانید: مدل موی کوتاه شیک و جذاب: ۱۳ مدل موی باب پیکسی برای بهار و تابستان

۷.راه های ساده برای زیباتر به نظر رسیدن، مدل موی خود را مرتب تغییر دهید

برخی از خانم ها عاشق بستن دم اسبی، بند یا قیطان هستند و این مدل موی مورد علاقه آن ها برای همه زمان است. در حالی که هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. باید مطمئن شوید که همیشه آن را دقیقاً در همان موقعیت قرار ندهید. این نوع مدل ها منجر به کشش زیاد مو می شود و اگر هر روز آن را ببندید، می توانید کیفیت و سلامت فولیکول های خود را تضعیف کنید. حتی ممکن است متوجه ریزش مو در مناطقی شوید که موهایتان کشیده می شود. بنابراین شکل های مختلفی را برای موهای خود امتحان کنید. زیرا صورت شما را به شکلی متفاوت در می آورد و ظاهری تازه به شما می دهد.

۸.دندان های خود را سفید نگه دارید

برای داشتن لبخندی درخشان، نیازی نیست هزاران دلار برای بلیچینگ خرج کنید. نوارهای سفید کننده به خوبی کار می کنند و می توانند دندان های سفیدتری را به شما بدهند. علاوه بر این، سعی کنید از مصرف منظم غذاهایی که بدترین لکه را ایجاد می کنند خودداری کنید. مثل شراب قرمز، قهوه و چای سیاه. اگر نمی‌توانید بدون آن‌ها زندگی کنید، با استفاده از نی برای چای سرد یا قهوه سرد به جای نوشیدن گرم آن نوشیدنی‌ها، استفاده کنید. بهتراست از تماس این نوشیدنی ها با دندان‌های جلوی تان خودداری کنید.از خمیر دندان سفید کننده، نخ دندان استفاده کنید و هر چند وقت یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید.

۹.راه های ساده برای زیباتر به نظر رسیدن، همیشه خوب بخوابید

همه به یک خواب خوب شبانه نیاز دارند. زیرا در موقع خواب است که سلول‌های بدن ما بازسازی و بهبود می‌یابند. حداقل باید بین ۷ تا ۸ ساعت خوب بخوابید. زیرا اگر خواب کافی نداشته باشید به سرعت حلقه های سیاه زیر چشم ایجاد می شود و باعث چین و جروک می شود.

۱۰.روز خود را با یک لیوان بزرگ آب شروع کنید

هیدراتاسیون نه تنها به هر عضوی در بدن شما کمک می‌کند تا بهتر کار کند. بلکه از سردرد نیز جلوگیری می‌کند. به علاوه به کاهش علائم اضطراب ناشی از کم‌آبی بدن کمک می کند. برای پوست هم بسیار مفید است. زیرا کمک می‌کند تا پوست شما حجیم و شاداب به نظر برسد. طبق گفته کلینیک مایو، زنان روزانه به حدود ۱۲ فنجان مایعات نیاز دارند. در حالی که این تعداد شامل مایعات می شود. نوشیدنی های حاوی کافئین بالا و الکل می توانند کم آبی بدن را تشدید کنند. به همین دلیل بهتر است حداقل نصف این حداقل آب بنوشید که فاقد قند، مواد شیمیایی، افزودنی و کالری باشد. اگر ورزش می کنید و زیاد عرق می کنید، باید مایعات بیشتری از جمله الکترولیت ها به این حداقل اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین رنگ مو براساس رنگ پوست + عکس

۱۱.راه های ساده برای زیباتر به نظر رسیدن، به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم فواید زیادی دارد که حتی نمی توانیم همه آنها را در اینجا فهرست کنیم. اولین چیزی که باید بدانید این است که  علیرغم آنچه که صنایع زیبایی و تناسب اندام ممکن است سعی کنند به شما بفروشند، زیبا بودن ربطی به اندازه یا شکل بدن شما ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع، به یاد داشته باشید که ثابت شده است که ورزش باعث تقویت “هورمون های شادی” در مغز  می شود. در واقع هیچ چیز به طور طبیعی زیباتر از لبخند شما نیست.

علاوه بر این، همانطور که مدی زولو روسبوسین برای مجله سلامت زنان می نویسد، ورزش همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. که می تواند درخشندگی سالم تر و رنگ پوست بهتری به شما بدهد. تعریق به پاک کردن منافذ پوست کمک می کند. به علاوه استرس را کاهش می دهد و از پیری جلوگیری می کند.

۱۲.بدن خود را با غذاهای سالم تغذیه کنید

غذاهای زیادی وجود دارد که می توانید بخورید که به شما کمک می کند تا به طور طبیعی زیبا باشید. زیرا به طور کلی سلامتی را تقویت می کنند. اما برخی از غذاهای خاص با تغذیه پوست و مو به زیبایی طبیعی شما نیز کمک می کنند. جای تعجب نیست که میوه ها و سبزیجات تازه در صدر این لیست قرار دارند – اما این همه چیز نیست. غذاهایی مانند آووکادو، ماهی قزل آلا و گردو حاوی چربی های سالمی هستند که می توانند به موهای شما کمک کنند سالم تر به نظر برسند .و به پوست شما خاصیت ارتجاعی بیشتری بدهند که خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

همچنین خوردن غذاهای حاوی ویتامین C مانند فلفل دلمه ای و بسیاری از میوه ها توصیه می شود.زیرا این ویتامین برای ایجاد پروتئین کلاژن لازم است که پوست را محکم و قوی نگه می دارد. این اطلاعات بر اساس یک مطالعه بزرگ بر روی زنان نشان می دهد که “خوردن مقدار زیادی ویتامین C خطر چین و چروک و خشکی پوست با افزایش سن را کاهش می دهد.”

در نهایت، خوردن غذاهایی که سرشار از بتاکاروتین، لوتئین و لیکوپن هستند می تواند به کاهش اثرات مخرب اشعه خورشید کمک کند. این مواد غذایی شامل هویج، گوجه فرنگی، سبزیجات سبز تیره و سیب زمینی شیرین می شود.

بیشتر بخوانید بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا