;
دنیای مدگوناگون

اسباب کشی آسان، سریع و مطمئن با این ۱۶ ترفند طلایی که قبلا نمی دانستید!

اسباب کشی همواره یکی از خسته کننده ترین کارها به شمار می رود. زیرا قبل و بعد از اسباب کشی دچار خستگی شدید و سردرگمی می شوید. نمی دانید چطور وسائل را جمع کنید و چگونه آن ها را به شکل ایمن در مکان جدید انتقال دهید و جا به جا کنید. یا در جریان اسباب کشی بسیاری از وسائل و اسناد مهم گم می شود و تا مدت ها نمی توانید آن ها را پیدا کنید. به علاوه ممکن است بسیاری از وسائل گران قیمت و وسائل آشپزخانه بشکند و سالم به مکان جدید نرسد. اما اگر شما هم به دنبال اساب کشی آسان هستید، می توانید این ۱۶ ترفند عالی را در بخش گوناگون چشمک بخوانید و از آن استفاده کنید. در واقع با این ترفند ها در کم ترین زمان، وسائل را به بهترین نحوه بسته بندی می کنید و بسیار ایمن و مطمئن به مکان جدید منتقل می کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خانه داری: 10 نکته هوشمندانه و موثر برای تمیز کردن خانه

۱.از شر همه چیز اضافی خلاص شوید

بسته بندی تمام وسایل در جعبه ها، کیف ها و موارد دیگر می تواند طاقت فرسا باشد. با کاهش هر چه بیشتر بهم ریختگی و وسائل اضافی، کار را کمی برای خود آسان کنید. قبل از بسته بندی یک جعبه، یک پاکسازی بی رحمانه از اقلام استفاده نشده یا غیر ضروری انجام دهید. هر وسیله ای را که استفاده نمی کنید و برای تان ضروری محسوب نمی شود را دور بریزید. زیرا این پاکسازی باعث می شود که شما کمتر برای بسته‌بندی، جابجایی و باز کردن بسته‌بندی  وقت بگذارید و زحمت بکشید. بهتر است زندگی را در یک فضای جدید و تمیز آغاز کنید.

۲.اساب کشی آسان، یک پوشه برای مدارک مهم تهیه کنید

جمع آوری آدرس های جدید، اوراق اجاره یا خرید، انتقال قراردادها و موارد دیگر را جمع کنید و در یک پوشه قرار دهید. (در صورت از بین رفتن باتری های رایانه یا تلفن در حین جابجایی، به جای نسخه دیجیتال، یک نسخه چاپی را در نظر بگیرید.) زیرا داشتن اسناد و مدارک مهم از همه چیز با ارزش تر است. به همین علت اگر اسناد و مدارک را در پوشه ای مشخص قرار ندهید ممکن است بعدا دچار درد سر شوید.

۳.تا حد امکان وسائل را از قبل بسته بندی کنید

در حالت ایده آل، هفته ها یا حتی ماه ها قبل از حرکت (حتی اگر از مقصد نهایی مطمئن نیستید) بهتر است وسائل تان را بسته بندی کنید. اگر در تابستان جابه‌جا می‌شوید، می‌توانید لباس ها و وسائل زمستانی را از قبل بسته‌بندی کنید. احتمالاً کتاب‌ها و سایر وسایلی که هر چند وقت یک‌بار لازم دارید را بسته بندی کنید.  این باعث می شود که وقتی بالاخره زمان جابه‌جایی فرا می‌رسد، بسیاری از آیتم‌ها از قبل آماده هستند و استرس کمتری به شما می‌دهند.

۴.وسائل مورد نیاز را زودتر رزرو کنید

اگر خدمات جابجایی را استخدام می کنید، لوازمی را اجاره می کنید، یا افراد حرفه ای مانند نقاش یا نظافتچی را برای کار در خانه استخدام می کنید، زودتر رزرو کنید. انتظار برای انجام این کار می‌تواند به معنای پرداخت هزینه بالاتر باشد، یا اصلاً نمی‌توانید کامیون یا وسایل نقلیه دریافت کنید، به خصوص اگر فصل اوج جابجایی باشد.

۵.برنامه های کاربردی برای مکان جدید خود را برنامه ریزی کنید

پس از نهایی شدن تاریخ انتقال، با ارائه دهندگان خدمات برق خود تماس بگیرید تا خدمات لازم را در خانه جدید شما فعال بسازد. شما نمی خواهید که خسته به آنجا برسید، ولی متوجه شوید که برق، آب یا گاز قطع است. این خدمات را از قبل فعال بسازید.

بیشتر بخوانید: 6 ایده برای ساخت وسایل تزئینی زیبا در منزل

۶.اساب کشی آسان، لوازم ضروری را همراه خود داشته باشید

شب قبل از اسباب کشی، وسایل ضروری روزمره مانند تعویض لباس، مسواک، حیوانات عروسکی یا اسباب بازی های ضروری برای بچه ها، داروها، و غیره را در چمدان یا کیفی که با خود نگه می دارید قرار دهید. زیرا اگر حادثه ای رخ داد و کامیون گم شد یا تصادف کرد، حداقل چیزهای ضروری را با خود داشته باشید.

اساب کشی آسان

۷.وسایل مورد نیاز برای بسته بندی را از قبل بخرید

چند روز قبل از أسباب کشی، بهتر است وسایل مورد نیاز برای بسته بندی را تهیه کنید. وسایل مثل جعبه، باند چسب، نشانگر ها، نوار بسته بندی، دستمال کاغذی و پلاستیک های زباله. البته برای جا به جایی وسایل بزرگ تر بهتر است با یک شرکت حمل و نقل صحبت کنید از خدمات آن ها استفاده نمایید.

۸.اساب کشی آسان، اجاره کامیون

برای انتقال وسایل شما به یک کامیون و چند نفر نیاز دارید تا وسائل را برای تان انتقال دهد و سپس جا به جا نماید. بهتر است از قبل با یک شرکت خدمات برای اجاره کامیون و چند نفر خدمه صحبت کنید. تا در تاریخ جا به جایی دچار درد سر و سردرگمی نشوید.

نکات کلیدی برای بسته بندی وسائل

۱.برای وسائل از جعبه های اندازه مناسب استفاده کنید

وقتی کتاب‌ها را برای جابه‌جایی بسته‌بندی می‌کنید، آن‌ها یا سایر وسایل سنگین را در جعبه‌های کوچک ببندید. اقلام سبک مانند ملحفه و بالش را می توان در جعبه های بزرگتر بسته بندی کرد. زیرا اگر برای وسائل سنگین از جعبه های بزرگ استفاده کنید، جا به جایی آن ها دشوار می شود و همچنین شانس شکستن شان بیشتر است.

۲.اقلام سنگین تر را در قسمت پایین جعبه ها قرار دهید

بهتر است تا وسائل سنگین تر را در پایین جعبه ها قرار دهید و وسایل سبک تر را در بالا قرار دهید. اگر خودتان کامیون را بارگیری می‌کنید، برای تعادل، ابتدا سنگین‌ترین جعبه‌های خود را به سمت جلوی کامیون ببندید. سپس به ترتیب همه وسائل ر بچینید.

۳.اساب کشی آسان، جای خالی در جعبه ها نگذارید

جاهای خالی را با لباس، حوله یا کاغذ بسته بندی پر کنید. افرادی که وسائل را جا به جام می کنند اغلب جعبه‌هایی را جابه‌جا نمی‌کنند که احساس می‌کنند شل یا نامتعادل هستند. زیرا خطر شکستن وسائل داخل آن ها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: میلیون ها کنه در رختواب: چند بار ملحفه ها را بشوییم؟ اکثر ما اشتباه میکنیم

۴.از مخلوط کردن وسایل اتاق های مختلف در یک جعبه خودداری کنید

بهتر است وسائل اتاق ها را با هم به صورت مخلوط در یک جعبه بسته بندی نکنید. هر کدام را جدا جدا بسته بندی کنید. زیرا این کار بسته بندی شما را سریع تر و باز کردن بسته بندی را بسیار آسان تر می کند.

۵.هر جعبه را با اتاقی که برای آن در نظر گرفته شده و شرح محتویات آن برچسب بزنید

این به شما و جابجایی وسائل کمک می کند تا بدانید هر جعبه در مکان جدید به کجا تعلق دارد. شماره‌گذاری هر جعبه و نگه‌داشتن فهرست موجودی در یک دفترچه یادداشت کوچک، راه خوبی برای پیگیری آنچه بسته‌بندی کرده‌اید است. مطمئن شوید که هنگام باز کردن بسته‌بندی، هنوز یادداشت ها را دارید.

۶.جعبه ها را به خوبی بچسبانید

از چند تکه نوار برای بستن درزهای پایین و بالای جعبه استفاده کنید. سپس از یکی از تکنیک های حرکت دهنده استفاده کنید. یک دو تا دور لبه های بالا و پایین جعبه را به خوبی با چسب بپیچید.

اساب کشی آسان

۷.اگر آثار هنری گران قیمت دارید بهتر است از جعبه های خاص آن ها استفاده کنید

دقیقاً بدانید که چگونه آثار هنری را برای جابجایی بسته بندی کنید تا به ایمن نگه داشتن آن کمک کنید. هرگز نباید نقاشی های رنگ روغن را در کاغذ معمولی بپیچید. زیرا به کاغذ می چسبد و خراب می شود هنگامی که تصاویر را برای جابجایی بسته بندی می کنید، یک X با نوار ماسک در سراسر شیشه بسازید تا آن را محکم کنید و در صورت شکستگی آن را در کنار هم نگه دارید. سپس تصاویر را در کاغذ یا کاغذ حباب دار بپیچید و آنها را در یک جعبه قاب قرار دهید و بین هر قطعه قاب شده یک تکه مقوا برای محافظت قرار دهید.

۸.اساب کشی آسان، در بسته بندی وسائل آشپزخانه دقت ویژه ای داشته باشید

بسته بندی وسائل آشپزخانه شامل انواع مختلفی از اقلام می شود. نحوه بسته بندی ظروف برای جابجایی را بیاموزید. دور هر ظرف کاغذ بسته بندی قرار دهید، سپس بسته های پنج یا شش تایی را با کاغذ بیشتری به هم بپیچید. ظروف را در دو طرف بسته بندی کنید. از مقدار زیادی کاغذ دسته‌بندی شده به عنوان بالشتک بالا و پایین استفاده کنید. فنجان ها و کاسه ها را می توان در داخل یکدیگر بسته بندی کرد و کاغذی را در میان آن ها قرار داد. بهتر است همه آنها را در جعبه های بشکه ای بسته بندی کنید.

هنگامی که لیوان ها را برای جابجایی بسته بندی می کنید، از جعبه ای با جداکننده های مقوایی برای محافظت از لیوان ها استفاده کنید. برای محافظت بهتر آن ها را در لایه های بیشتر کاغذ بپیچید.

۹.کمد لباس خود را مرتب کنید

چند گزینه مختلف برای بسته‌بندی لباس‌ها وجود دارد. شما می‌توانید لباس‌های تا شده را در جعبه‌های مقوایی، چمدان‌ها قرار دهید یا حتی آن‌ها را در کمد بگذارید. البته اگر کمد را برای جابه‌جایی خیلی سنگین نمی‌کند. برای آویزان کردن لباس‌ها، از یک جعبه کمد مخصوص استفاده کنید تا بتوانید لباس‌های تان را درست در آن آویزان کنید.

هنگام بسته بندی کفش، باید از کفش های خود در برابر یکدیگر محافظت کنید. کفش‌ها را جداگانه بپیچید تا پاشنه‌های تیز یا سگک‌های آن به کفش‌های دیگر آسیب نزند و کثیفی یک جفت کفش باعث به هم ریختن بقیه کفش‌ها نشود. می‌توانید جوراب‌ها را در کفش‌ها قرار دهید تا به آنها کمک کنید شکل خود را حفظ کنند.

وقتی جواهرات را بسته‌بندی می‌کنید، می‌توانید برخی از اقلام را بازیافت کنید تا به شما کمک کنند. می‌توانید گردنبندها را در نی یا رول‌های دستمال توالت ببندید تا از گره خوردن آنها جلوگیری کنید.

۱۰.اساب کشی آسان، نحوه بسته بندی تلویزیون را یاد بگیرید

در برخی موارد تلویزیون‌ها را مانند هر مبلمان دیگری در پد مبلمان لحافی می‌پیچند. این روش درست نیست. تلویزیون‌های پلاسما، اگر جعبه اصلی را نداشته باشید، به جعبه‌های چوبی خاصی برای حمل و نقل نیاز دارند. زیرا اگر آن‌ را به غیر از جعبه خودش یا جعبه های چوبی خاص قرار ندهید و صاف با چیزی بپیچید، خراب می‌شود.

بیشتر بخوانید: هشدار: اگر بعد از هر بار استفاده،سوتین خود را نشوئید چه اتفاقی می افتد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =

دکمه بازگشت به بالا