;
فرهنگ و هنر

با توجه به فضای فرهنگی زندگی هر پرنسس، پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند!؟

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند: آریل، مولان، پوکاهونتاس , …. همه این شخصیت ها از دوران کودکی برای ما آشنا هستند. ما آنقدر عادت کرده ایم که آنها را به شیوه ای خاص ببینیم، که حتی گاهی متوجه اشتباهات فاخش در تصویر آنها نمی شویم. به عنوان مثال، با توجه به فضای زمانی زندگی بل، او باید یک کلاه گیس غول پیکر می پوشید و یاسمین باید با سر پوشیده در خیابان راه می رفت.

احتمالاً بپسندید: حقایق جالب درباره پرنسس های دیزنی که احتمالا نمی دانستید!

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند

در این مطلب از سری مطالب فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک نگاهی انداخته شده است به چهره و وضعیت ظاهری واقعی این پرنسس ها. اینکه پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند، اما دیزنی آن ها را به دلخواه خود تغییر داده است!؟

احتمالاً بپسندید: معرفی زیباترین و محبوب ترین پرنسس های دیزنی+تصاویر

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند

شاید بپسندید: پرنسس های دیزنی وقتی متأهل شده و بچه دار می شوند!

1. پوکاهونتاس

پوکاهونتاس

پوکاهونتاس که در اصل Matoaka نامیده می شود، به معنای «گل بین 2 نهر» است، در طول این داستان بین 10 تا 12 سال سن داشت، نه در دهه 20 خود که در فیلم دیزنی ظاهر می شود. از آنجایی که او دختر رئیس پوهاتان بود، باید پوست آهو می‌پوشید و مهره‌هایی به گردنش آویزان می‌کرد و موهایش را می بافت.

احتمالاً بپسندید: پرنسس های دیزنی اگر نقش منفی و شرور داشتند، چگونه بودند!

2. پرنسس یاسمین

پرنسس یاسمین

پرنسس یاسمین در ابتدا بادروالبدور نام داشت. شایعاتی وجود دارد این است که نام او تغییر کرده است تا او را قابل ربط تر کند. او در اصل به دلیل محیط گرمی که در آن زندگی می کرد، باید لباس های گشاد و ساده می پوشید.

احتمالاً بپسندید:وقتی آدمای عادی تلاش می کنند خودشون رو به پرنسس های دیزنی تبدیل کنند!

3. سفید برفی

سفید برفی

سفید برفی در قرن 16 در آلمان یعنی در دوره اصلاحات پروتستان زندگی می کرد. زنان در آن زمان بیشتر لباس‌های تیره با یقه‌های بلند می‌پوشیدند. آنها همچنین اغلب یک هدبند می پوشیدند و موهایشان را به عقب می بستند.

شاید بپسندید: بازیگر افغان ایرانی: ۱۴ نکته جالب زندگی خصوصی میثم زخم کاری، مرتضی امینی تبار + عکس ها

4. راپونزل

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند
صحنه داستان راپونزل نیز در اواسط قرن شانزدهم در آلمان بود. در آن زمان زنان لباس‌های بسیار زنانه می‌پوشیدند و به گفته یک نقاش آلمانی، در آن دوران لباس‌ها به لباس‌های کراناخ معروف بودند.

احتمالاً بپسندید: شخصیت های کارتونی دیزنی بدون ریش و سبیل شان، این شکلی میشن!+تصاویر

5. آرورا

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند

داستان پرنسس آرورا در زیبای خفته در قرن چهاردهم فرانسه اتفاق افتاد. در آن زمان، زنان نجیب، لباس‌های دوخت با آستین‌ها و نیم تنه‌های تنگ می‌پوشیدند. این لباس‌ها معمولاً از جلو بسته می‌شدند و به Cotehardie معروف بودند.

احتمالاً بپسندید: 11 کشوری که نام خود را تغییر داده اند!

6-السا

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند

السا در اواسط قرن 18 زندگی می کرد و زنان در آن زمان لباس های زیبای ویکتوریایی می پوشیدند. آنها در این زمان تازه شروع به استفاده از سوتین کرده بودند و گلدوزی چندان رایج نبود. به عنوان یک ملکه جدید، السا به جای شنل ساده‌تری که در فیلم به تن داشت، شنل با طراحی پیچیده‌تری باید می‌پوشید.

شاید بپسندید: هنرمند فرانسوی به سبک زنان مدرن فرانسوی، پرنسس های دیزنی را بازسازی کرد!

7. آریل

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند

شاید بپسندید: وقتی پرنسس های دیزنی وارد عرصه تبلیغات در دنیای مُد می شوند+ بخش اول تصاویر

به سختی می توان تصویر دقیقی از آریل در زیر آب داشت، زیرا ما هرگز یک پری دریایی را در زندگی واقعی ندیده ایم، بنابراین بیایید او را از زمانی که به یک انسان تبدیل شد، نگاه کنیم. در طول قرن هفدهم، که محل داستان بود، زنان لباس‌های بی‌شانه و آستین‌های پوفی بزرگ می‌پوشیدند، که به احتمال زیاد همان چیزی است که باید در فیلم به تصویر کشیده می‌شد.

احتمالاً بپسندید: می دونستی که معنی اسم پرنسس های دیزنی به فارسی چی میشه+بخش اول

8. شاهزاده مولان

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند

در طول سلسله وی شمالی، شاهزاده خانم مولان افسانه ای، داستان دختری را روایت می کند که موهای خود را کوتاه کرد تا خود را به عنوان یک مرد درآورد. اما از نظر پوشش او در این دوران باید بدانید که زنان در این زمان به پوشیدن لباس‌های گشاد و چند لایه که از ناحیه کمر تنگ و آستین‌های بسیار گشاد بود، اقدام می کردند. آرایشی که استفاده می کردند نیز روشن بود و در موهایشان گل می زدند.

احتمالاً بپسندید: شاهزاده های دیزنی وقتی متأهل شدند و بچه دارند!

9. سیندرلا

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند

اولین بار تصور می شد که این داستان در قرن هجدهم پدیدار شد، اما ممکن است از داستانی بسیار قدیمی الهام گرفته شده باشد، که داستان زنی از چین را روایت می کند که در حدود سال 206 قبل از میلاد زندگی می کرده است. همچنین باید بدانید که در این مدت، پرتره های زیادی از زنان با موهای بلوند وجود نداشت، زیرا این رنگ مو در دهه 1830 مد روز نبود.

احتمالاً بپسندید: اگر پرنسس های دیزنی در قرن 21 طراحی می شدند، چه شکلی بودند!؟

10. Belle

پرنسس های دیزنی باید چه شکلی باشند

Belle یکی از شاهزاده خانم هایی بود که با دقت بیشتری نسبت به سایر شاهزاده ها متحرک شده بود، اما تصویر او هنوز “کامل” نیست. از آنجایی که داستان در قرن هجدهم در فرانسه اتفاق می‌افتد، لباس‌های بل باید شیک‌تر می‌بودند. علاوه بر پوف هایی که در آن زمان خانم ها می پوشیدند، گل، روبان، توری، پر و جواهرات نیز داشتند.

برایتان جالب خواهد بود: پرنسس های دیزنی متعلق به کدام کشورها هستند+بخش دوم

جذابیت‌های دیزنی لند

تنوع فرهنگی

دنیای دیزنی لند با پرنسس‌های مختلف، به تنوع فرهنگی و جذابیت‌های مختلفی اشاره دارد. این تنوع باعث می‌شود که هر کودک به شخصیتی ارتباط برقرار کند که با ویژگی‌ها و زمینه‌ای که به آن مربوط است، هم‌دست و هم‌سر شود.

شاید بپسندید: 10 جالب ترین حقایق درباره فرهنگ مردم پرتغال !

والت دیزنی

احتمالاً بپسندید: پرنسس های دیزنی به شکل واقعی تر چه جوری بودند!؟

پیام‌های مثبت

پرنسس‌های دیزنی لند علاوه بر جذابیت‌های خود، پیام‌های مثبتی را نیز به کودکان منتقل می‌کنند. از ارادت به خانواده تا تلاش برای رسیدن به آرزوهای خود، این پیام‌ها به مخاطبان کوچک کمک می‌کنند تا ارزش‌های مهم زندگی را یاد بگیرند.

شاید بپسندید: آشنایی با زوج های محبوب دیزنی+ شاهزاده های رویایی پرنسس های دیزنی!

نقد و انتقادات

با وجود جذابیت‌های زیاد پرنسس‌های دیزنی لند، برخی از انتقادات نیز مطرح شده است. از جمله تصویری نمایشی از زنان در برخی موارد تا تبلیغ تصویر زنانه‌ای از زیبایی.

احتمالاً بپسندید: پرنسس های دیزنی هم بچه دار شدند+تصاویر بارداری پرنسس های دیزنی

نتیجه‌گیری

دنیای پرنسس های دیزنی لند با داستان‌های شیرین، شخصیت‌های قوی و پیام‌های مثبت، همچنان در قلب کودکان و بزرگتران ادامه دارد. این داستان‌ها نه تنها سرگرمی را فراهم می‌کنند، بلکه ارزش‌های مهم زندگی را نیز آموزش می‌دهند.

 

 

 

شاید بپسندید

اتفاق عجیب در اروپای 1518: مردمانی که به طاعون رقص گرفتار و تا سر‌حد مرگ رقصیدند!

شاید بپسندید: فینالیست های سال 2023 در بخش عکاسی کمدی حیات وحش+تصاویر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. خوب بود بد نبود
    لباس پرنسس های دیزنی خودشون قشنگه حتی اگر به فضای فرهنگی توجه نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا