;
فرهنگ و هنر

پرنسس های دیزنی متعلق به کدام کشورها هستند+بخش دوم

ملیت پرنسس های دیزنی 2: شاید تاکنون برای شما هم سوال پیش آمده باشد که پرنسس های دیزنی متعلق به کدام فرهنگ و کشور هستند. در این مطلب از سری مطالب بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک نگاهی انداخته ایم به ملیت پرنسس های دیزنی. با ما همراه باشید. شما می توانید بخش اول این مقاله را نیز مطالعه کنید.

احتمالاً بپسندید: پرنسس های دیزنی هم بچه دار شدند+تصاویر بارداری پرنسس های دیزنی

ملیت پرنسس های دیزنی 2

بخش شیرین کودکی بسیاری از ما را شخصیت‌های فانتزی و پرماجرای کتاب داستا‌ن‌ها رقم زدند. این شخصیت‌ها، از موجودات عجیب و غریب گرفته تا پرنسس‌هایی همچون سفید برفی و سیندرلا، سفرهای خیالی به یادماندنی به دنیای خود را برایمان به یادگار گذاشتند اما آیا می دانستید که هر کدام از این پرنسس و شاهزاده ها اهل کدام کشور هستند؟

شاید بپسندید: 10 جالب ترین حقایق درباره فرهنگ مردم پرتغال !

ملیت پرنسس های دیزنی 2

موانا، هاوایی

یکی از شخصیت های اصلی دیزنی، و نه کاملاً یک شاهزاده خانم، موانا دختر یک رئیس هاوایی است. این داستان مستقیماً خارج از اسطوره‌شناسی است و بر اساس داستان مائویی و نحوه خلق جزایر اقیانوس آرام با ماهیگیری آنها از اقیانوس است.

شاید بپسندید: آشنایی با زوج های محبوب دیزنی+ شاهزاده های رویایی پرنسس های دیزنی!

موآنا

تماشای مناظر شگفت انگیز جزیره در موانا قطعاً شما را وادار می کند که با هواپیما به جزایر هاوایی بپرید! اتفاقا این اولین فیلم دیزنی نیست که در هاوایی می گذرد. اولین مورد Lilo & Stitch بود، اگرچه قطعاً هیچ شاهزاده خانمی در آن یکی وجود ندارد.

آنا و السا – نروژ

از آبدره‌های خیره‌کننده آرندل گرفته تا تأثیر فرهنگی آشکار اسکاندیناوی، به جرات می‌توان گفت که دو تا از معروف‌ترین پرنسس‌های دیزنی در تاریخ اهل نروژ هستند.

آنا و السا

آنا و السا ممکن است در یک پادشاهی خیالی به نام آرندل سلطنت کنند، اما هنرمندانی که روی این فیلم‌ها کار کرده‌اند از منظره ناهموار و فرهنگ عامه نروژ الهام گرفته‌اند. در واقع، آبدره عظیم آرندل ممکن است در واقع یک نسخه خیالی از Geirangerfjord در غرب نروژ باشد!

پرنسس آرورا- فرانسه

اگر چه دیزنی به صراحت بیان نمی کند که داستان زیبای خفته در فرانسه می گذرد. با این حال، سرنخ های متعددی بر این واقعیت اشاره دارد، از جمله پخش سرود ملی فرانسه و حضور نماد فرانسوی fleur-de-lis. بنابراین، منطقی است که فرض کنیم پرنسس آرورا از فرانسه آمده است.

احتمالاً بپسندید: پرنسس های دیزنی به شکل واقعی تر چه جوری بودند!؟

آرورا

اگرچه تعداد زیادی قلعه فرانسوی متعلق به دوران قرون وسطی وجود دارد که مسافران می‌توانند از آنها دیدن کنند، از جمله قلعه‌های Chateau De Chambord و Château De Haut-Koenigsbourg، اما ارتباطی با افسانه معروف ندارند. با این حال، دیزنی از قلعه Neuschwanstein آلمان به عنوان الهام بخش برای ساخت قلعه معروف زیبای خفته استفاده کرد.

احتمالاً بپسندید: اگر شخصیت نقاشی های مشهور در این عصر زندگی می کردند، چه شکلی بودند+تصاویر

مریدا – اسکاتلند

مریدا در Brave بدون شک اهل اسکاتلند قرون وسطایی است. این شاهزاده خانم بی باک که برای استقلال خود می جنگد اهل ارتفاعات شمال غرب کشوراسکاتلند است. ارتفاعات اسکاتلند پر از قلعه‌ها، خرابه‌ها و مکان‌های تاریخی است. بخش زیادی از لحظه های ماجراجویی داستان مریدا نیز بر اساس فولکلور واقعی اسکاتلندی است! این منطقه شامل مکان های معروفی مانند دریاچه نس، قلعه اورکوهارت و پارک ملی کایرنگورمز است. هیچ مکانی بهتر از کوه های باشکوه ارتفاعات برای سفر جاده ای وجود ندارد.

شاید بپسندید: اتفاق عجیب در اروپای 1518: مردمانی که به طاعون رقص گرفتار و تا سر‌حد مرگ رقصیدند!

ملیت پرنسس های دیزنی 2

ادینبورگ و گلاسکو، دو شهر بزرگ اسکاتلند، از این مناظر کوهستانی دور نیستند و نقطه شروعی عالی برای غوطه ور شدن در دنیایی است که الهام بخش شجاعت مریدا است.

سفید برفی-آلمان

اکثر کارشناسان موافق هستند که سفید برفی ملیت آلمانی دارد، داستانی کلاسیک از برادران گریم. در داستان اصلی آلمانی، ملکه شرور، نامادری سفید برفی، در واقع ملکه گریمهیلد نامیده می شود و میراث آلمانی داستان را به ارمغان می آورد. چندین تفاوت بین نسخه دیزنی و داستان اصلی وجود دارد، بنابراین خواندن نسخه اصلی فقط برای تعجب ارزش دارد.

ملیت پرنسس های دیزنی 2

جالب اینجاست که مسافرانی که از آلمان بازدید می کنند می توانند آینه جادویی واقعی را در موزه محلی اسپسارت ببینند.

سیندرلا – فرانسه

سیندرلا نیز ریشه فرانسوی دارد. اگرچه دیزنی به صراحت ملیت او را بیان نمی کند، داستان او برگرفته از افسانه فرانسوی شارل پرو “Cendrillon” است. عظمت سلطنت و قلعه جذاب شاهزاده، نشان دهنده شکوه تاریخ سلطنتی فرانسه است. هنگام بازدید از پاریس، کاخ های زیبا مانند کاخ ورسای را  می توانید کشف کنید تا در دنیای رویاها و افسون سیندرلا غرق شوید.

شاید بپسندید: طراحی شخصیت های فیلم شرک شبیه انسان + تصاویر

ملیت پرنسس های دیزنی 2

یاسمین – خاورمیانه

یاسمین، شاهزاده خانم ماجراجوی علاءالدین، اهل شهر خیالی آگرابا است. در حالی که آگرابا روی نقشه وجود ندارد، از فرهنگ های مختلف خاورمیانه الهام می گیرد و ترکیبی منحصر به فرد از شکوه عربی ایجاد می کند.

شاید بپسندید: فینالیست های سال 2023 در بخش عکاسی کمدی حیات وحش+تصاویر

ملیت پرنسس های دیزنی 2

برای تجربه افسون دنیای یاس، از مراکش یا آگادیر در مراکش دیدن کنید، جایی که می‌توانید بازارهای شلوغ، کاخ‌های پرآذین و مناظر بیابانی خیره‌کننده را که محیط فیلم را یادآوری می‌کنند، کشف کنید.

آناستازیا- سن پترزبورگ (روسیه)

آناستازیا در اصل توسط کمپانی فاکس قرن بیستم ساخته شد که سال ها بعد دیزنی آن را خریداری کرد. این داستان از افسانه دوشس بزرگ آناستازیا نیکولاونا از روسیه الهام گرفته شده است که طبق گزارش ها همراه با خانواده اش اعدام نشده است. فیلم شروع به نمایش شکوه و عظمت کاخ روسیه می کند و سنت پترزبورگ را در زمستان بازتولید می کند.

شاید بپسندید: تصاویر جالب از پرنسس های دیزنی که وارد عرصه مُد شده اند+ بخش دوم

ملیت پرنسس های دیزنی 2

داستان آناستازیا در سن پترزبورگ روسیه شروع می شود، زمانی که خانواده رومانوف 300 سال حکومت بر کشور را جشن می گیرند. با این حال، بیشتر فیلم در پاریس می گذرد و سفر آناستازیا برای یافتن مادربزرگش را دنبال می کند.

مولان – چین

مولان، شاهزاده خانم جنگجوی شجاع، از چین باستان سرچشمه می گیرد. در حالی که داستان او در دوران سلسله هان می گذرد، هر شخصیت و داستان در فرهنگ چینی نمادین شده است. از مکان های تاریخی چین مانند دیوار بزرگ، شهر ممنوعه در پکن و مناظر زیبای روستایی چین دیدن کنید. شما تاریخ غنی و میراث هنرهای رزمی را که بر شخصیت مولان تأثیر گذاشته است، تجربه خواهید کرد.

ملیت پرنسس های دیزنی 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا