;
ریپورتاژ آگهی

تفاوت لایسنس‌ اشتراکی و اورجینال

همانطور که می دانید برای استفاده از خدمات شرکت هایی که در زمینه هاستینگ در تمام دنیا فعالیت می کنند باید از لایسنس های آنها از جمله لایسنس سی پنل ، لایسنس پلسک و … استفاده نمایید. لایسنس باعث می شود که شما بتوانید به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم خدماتی که شرکت ها ارائه می دهند را استفاده نمایید.

مزایای لایسنس اورجینال

1-پایداری بیشتر در مقایسه با نسخه‌های جعلی
2-امنیت بیشتر در مقابل بدافزارها و حملات
3-امکان دریافت به‌روز رسانی ها به صورت واقعی و امکانات کامل نرم افزار
4-پشتیبانی از سمت شرکت های اصلی ارائه دهنده لایسنس
5-از معایب نسخه اصلی لایسنس تنها می توان به دلیل تحریمات ایران و نبود یا کمی نمایندگان ارائه دهنده لایسنس اصلی و هزینه های بالای خرید لایسنس اصلی اشاره کرد.

لایسنس های اشتراکی چگونه عمل می کنند؟

تفاوت لایسنس‌ اشتراکی و اورجینال

فراهم کننده لایسنس های اشتراکی، با راه اندازی سرورهای واسطی، لایسنس های اصلی را مدیریت می کند و با استفاده از تونل های ارتباطی بین سرور شما و سرورهای اصلی، لایسنس را معتبر نمایش می دهد.

معایب لایسنس اشتراکی

1-مشکل در سرور واسط

در صورت بروز مشکل در سرور واسط و غیرفعال شدن آن، کل لایسنس هایی که از طریق آن به سرور اصلی متصل شده اند با مشکل مواجه می شوند.

2-عدم بروز رسانی به موقع

با توجه به قطع ارتباط سرور شما از سرور اصلی هیچگونه بروزرسانی از سرور اصلی دریافت نمی شود و تنها در صورتی که فراهم کنند لایسنس اشتراکی بروزرسانی جدید را در سرور واسط قرار دهد امکان بروزرسانی فراهم می شود.

3-عدم داشتن دوره تست و آزمایشگاهی لایسنس های اشتراکی

متاسفانه این لایسنس ها هیچگونه دوره تستی ندارند و فقط زیربار قرار میگیرند و منتظر گزارش مشکلات بروز کرده از مشتریانشان هستند تا در بروزرسانی بعدی مشکل را رفع کنند.

4- ریسک امنیتی بالا

برای راه اندازی این لایسنس ها، لازم است بر روی سرور، agent این سیستم نصب شود.

این agent در background فعال می شود و دسترسی root دارد و به راحتی می تواند در سرور شما تغییرات اساسی ایجاد کند (مثل تغییرات chmod، ایجاد کران های نامعلوم و …) و یا حتی از اطلاعات محرمانه سرور شما سوء استفاده کند.

5-مدیریت مشکل خطاها

همانطور که گفتیم، agent نصب شده در برخی بروزرسانی ها باعث خطاهای نامشخص و مبهمی می شوند که پیدا کردن دلیل این خطاها در بهترین حالت بسیار زمانبر است.

براساس گزارشات دریافتی، برخی از این خطا ها فقط با راه اندازی لایسنس اصلی برطرف شدند.

6-Uptime کم

این لایسنس ها در اکثر اوقات با خطاهایی مثل عدم بروزرسانی، غیرفعال شدن یکباره لایسنس بدون هیچ دلیل خاصی، غیرفعال شدن پلاگین های نصب شده در وب سرور و … مواجه می شوند.

این امر باعث کاهش uptime سرور شما می شود که برای بیزینس های مهم بسیار خطرناک است.

7-غیرفعال شدن کنترل پنل و وب سرور اصلی برای همیشه

در صورتی که از لایسنس اشتراکی استفاده می کنید و یکباره می خواهید به لایسنس اصلی بازگردید، در صورتی که ردپایی از لایسنس اشتراکی در سرور وجود داشته باشد و کمپانی اصلی از این موضوع مطلع شود، لایسنس اصلی برای همیشه غیرفعال می شود.

در این صورت دیگر امکان فعال سازی لایسنس اصلی بر روی سرور فراهم نیست و مجبور به بازگشت به لایسنس اشتراکی و یا تغییر سرور هستید.

مزایای استفاده از لایسنس اشتراکی

مزایای استفاده از لایسنس اشتراکی

استفاده از لایسنس اشتراکی یکی از راه‌ های پر کاربرد برای استفاده از نرم‌ افزارها و سرویس‌ های آنلاین در دنیای فناوری اطلاعات است. در این سیستم، کاربران می‌ توانند با پرداخت هزینه‌ ای ماهانه یا سالیانه، به صورت دائمی از امکانات و خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ های توسعه‌ دهنده استفاده کنند. در ادامه این مطلب به بررسی مزایای استفاده از لایسنس اشتراکی می پردازیم.

1-هزینه کمتر:

یکی از مزایای اصلی استفاده از لایسنس اشتراکی، کاهش هزینه‌ ها است. در این سیستم، کاربران با پرداخت هزینه کمتری نسبت به خرید نرم‌ افزارها و سرویس‌ های آنلاین، به امکانات و خدمات بیشتری دسترسی خواهند داشت.

2-به‌روزرسانی‌ های بی‌ وقفه:

با استفاده از لایسنس اشتراکی، کاربران به به‌ روزرسانی‌ های بی‌ وقفه دسترسی خواهند داشت. در این سیستم، تیم توسعه‌ دهنده به‌روزرسانی‌ های مربوط به نرم‌ افزارها و سرویس‌ های خود را به صورت مداوم ارائه خواهد کرد تا کاربران بتوانند از آخرین نسخه‌ های موجود استفاده کنند.

3-بهبود امنیت:

استفاده از لایسنس اشتراکی بهبود امنیت سیستم را فراهم می‌کند. در این سیستم، تیم توسعه‌ دهنده به صورت مداوم از آخرین تکنولوژی‌ های امنیتی استفاده می‌ کند و به بهبود امنیت سیستم اهمیت می‌ دهد.

4-پشتیبانی بهتر:

استفاده از لایسنس اشتراکی، پشتیبانی بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد. در این سیستم، تیم پشتیبانی توسعه‌ دهنده به صورت مداوم در دسترس کاربران است و به رفع مشکلات آن‌ها کمک می‌کند.

5-انعطاف‌پذیری بیشتر:

استفاده از لایسنس اشتراکی، انعطاف‌ پذیری بیشتری را به کاربران ارائه می‌ دهد. در این سیستم، کاربران می‌توانند به صورت مداوم از نرم‌افزارها و سرویس‌های خود به‌روزرسانی کنند و دسترسی به امکانات جدید را به دست آورند.

6-عدم نیاز به خرید نرم‌افزارهای جانبی:

با استفاده از لایسنس اشتراکی، کاربران نیازی به خرید نرم‌افزارهای جانبی ندارند. در این سیستم، تمامی امکانات و خدمات مورد نیاز کاربران توسط شرکت توسعه‌ دهنده ارائه می‌ شود.

لایسنس اشتراکی یا لایسنس اختصاصی؟

همان‌طور که دیدید مزایا و معایب هردو این سرویس‌ها را به شما توضیح دادیم. لایسنس اشتراکی می‌‌تواند هزینه‌های شما را بسیار کاهش دهد اما مسلماً امکانات لایسنس اختصاصی را ندارد.

توشن هم از لایسنس‌های اوریجینال و هم از لایسنس‌های اشتراکی استفاده میکند. دقت کنید لایسنس‌های اشتراکی به هیچ وجه کرکی نیستند و همواره قابلیت آپدیت از سرور اصلی را دارند. فقط از رو‌ش‌هایی برای کمتر کردن هزینه‌های دلاری کاربران، از یک لایسنس (از طریق روتر) برای چند سرور استفاده میکنیم. دلیل این امر هم این است که چنانچه از لایسنس های اورجینال برای تمامی سرورها استفاده کنیم، هزینه تمام شده سرویس‌ها خیلی بیشتر خواهد شد و کاربران قادر به پرداخت آن نمی‌باشند. (تقریبا همه شرکت‌های هاستینگ در ایران از این روش استفاده می‌کنند). البته این امر هیچ خللی در کارکرد لایسنس و سرور به وجود نمی آورد.

جمع بندی

در این مطلب توضیح دادیم که چه تفاوتی بین لایسنس اشتراکی و لایسنس اختصاصی وجود دارد. همچنین با مزایا و معایب هرکدام از این مجوزها آشنا شدید. توشن دارای هردو لایسنس اشتراکی و لایسنس اختصاصی است. شما در صورت نیاز به لایسنس دایرکت ادمین ، می‌توانید از هرکدام که بخواهید استفاده کنید. برای خرید لایسنس اشتراکی یا خرید لایسنس اختصاصی به سایت توشن مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 91006996 با پیش شماره 021 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا