;
سلامت

کاهش ضرر اشعه فرابنفش با یه نوشیدنی خونگی

کاهش ضرر اشعه فرابنفش: تابستان فصل آفتاب و فعالیت های بیرون از خانه است اما در حالی که از اشعه های گرم خورشید لذت می بریم، نباید فراموش کنیم که آنها اشعه های مضر UV را نیز به همراه دارند. این روزها همه جا صحبت از اشعه فرا بفنش خطرناکی است که سلامت ما را تهدید می کند پس دانستن هر راهکار حتی کوچک برای جلوگیری از عوارض اشعه یو وی، کاربردی خواهد بود؛ بخصوص اگر این راهکار در حد یک نوشیدنی خانگی و البته پرطرفدار باشد. با این مطلب سلامت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آب معدنی بطری یا آب شیر آب، کدام بهتر است؟

چای سبز خطر اشعه فرا بفنش را کم میکند

چای، به خصوص چای سبز، سرشار از آنتی اکسیدان های قوی به نام پلی فنول است. این ترکیبات به دلیل توانایی خود در خنثی کردن رادیکال های آزاد – مولکول های مضری که می توانند باعث آسیب سلولی شوند و به پیری پوست و بیماری هایی مانند سرطان پوست کمک کنند، شناخته شده اند. با نوشیدن منظم و به اندازه چای، می توانیم از پوست خود در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

کاهش ضرر اشعه فرابنفش

علاوه بر این، نتایج مطالعات منتشر شده در مجله آکادمی پوست آمریکا نشان داده اند که نوشیدن چای سبز می تواند به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و سایر اشکال آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک کند. این به این دلیل است که پلی فنول های موجود در چای سبز دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی هستند؛ پس پیشنهاد می شود از نوشیدن چای سبز در این روزهای داغ تابستانی غافل نشوید.

کاهش ضرر اشعه فرابنفش ، البته اگر پزشکتان مصرف چای سبز را برای شما ممنوع کرده، میتوانید از چای های گیاهی دیگری که حاوی پلی فنول هستند و مصرفشان برای شما محدودیتی ندارد نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: گرمازدگی اگه با این علامت باشه، خطرناکه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا