;
درمان خانگیسلامت

درمان بیماری کبد چرب با طب سنتی + روش سریع و آسان

کبد چرب و طب سنتی: وجود چربی در کبد طبیعی است اما اگر میزان تجع سلول‌های چربی در کبد بیش از ۵ یا ۱۰ درصد از وزن کبد باشد، ممکن است باعث آسیب به بافت کبد و ایجاد مشکلات و عوارضی برای فرد مبتلا شود. بنابراین افراد مبتلا قبل از پیشرفت عارضه، باید هرچه سریع‌تر نسبت به درمان بیماری کبدچرب اقدام نمایند بنابراین طب سنتی روش‌های مبتنی بر درمان سریع کبد چرب با داروهای گیاهی به صورت دمنوش و عرقیات گیاهی را پیشنهاد می کند. با این مطلب سلامت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: درمان کبد چرب با این دمنوش خوش طعم و عطر

درمان کبد چرب با دمنوش بادرنجویه

بادرنجویه یک گیاه دارویی با خواص متعدد است و می‌تواند سلول‌های کبدی آسیب‌دیده از تجمع چربی را درمان کند. این گیاه با مکانیسم‌های زیر باعث درمان کبد چرب می‌شود.

فعال کردن آنزیم‌های که اسید چرب را تجزیه می‌کنند.
کاهش فعالیت گلبول‎های سفید و سیتوکین‌ها
درمان کبد چرب با دمنوش گل داوودی
کبد وظیفه‌ی سم‌زدایی از بدن را به عهده دارد و در این فرایند ممکن است سلول‌های آن دچار آسیب شود. گل داوودی با خواص آنتی اکسیدانی التهاب را در سلول‌های کبد کم می‌کند و از آن‌ها در مقابل آسیب محافظت می‌کند. این گیاه حتی می‌تواند سلول‌های کبدی آسیب دیده را بازسازی کند.

بیشتر بخوانید: ویتامینی که باعث چاقی صورت می‌شود

کبد چرب و طب سنتی

درمان کبد چرب با دمنوش مریم گلی

کبد چرب و طب سنتی، گیاه مریم گلی با خاصیت ادرار آوردن بودن شناخته می‌شود. ادرار آور بودن باعث می‌شود سموم و مواد زائد بدن از طریق ادرار دفع و بدن پاکسازی شود. مریم گلی علاوه بر کبد، غدد لنفاوی و کلیه‌ها را هم پاکسازی و محافظت می‌کند. همچنین دمنوش دم گلی با افزایش تعریق نیز، بدن را سم زدایی می‌کند.

درمان کبد چرب با دمنوش قاصدک

قاصدک گیاهی با گل‌های سفید رنگ است که می‌تواند با افزایش تولید صفرا کبد را از سموم پاک کند و سلامت را به سلول‌های کبدی بازگرداند. همچنین برای سلامت کیسه‌ی صفرا و تحریک فعالیت آن هم موثر است.

بیشتر بخوانید: بیماری PTSD یا اختلال استرس چیست؟ بیماری ایی که اشکان خطیبی با آن درگیر است.

کبد چرب و طب سنتی

درمان کبد چرب با دمنوش چای سبز

چای سبز گیاهی با برگ‌های تیره رنگ است که با خواص آنتی‌اکسیدانی شناخته می‌شود. آنتی اکسیدان اندام‌ها را در مقابل عوامل خارجی محافظت می‌کند و باعث حفظ سلامت عمومی بدن می‌شود. کاتچین موجود در چای سبز در حفظ سلامت سلول‌های کبدی نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید: کبد چرب: بهترین درمان طب سنتی برای کبد چرب + روش استفاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا