;
ریپورتاژ آگهی

تجربه جذاب‌ترین فستیوال‌ها در سفر با تور ارمنستان

اگر به دنبال مقصدی هستید که علاوه بر گشت‌وگذار بتوانید در جشن‌ها و فستیوال‌های ملی آن هم شرکت کنید، پیشنهاد ما سفر به ارمنستان است. با مطالعه این راهنمای سفر شما در سفر به ایروان ارمنستان می‌توانید با بخش‌های اعظمی از فرهنگ و آداب و رسوم این دیار آشنا شوید. یادتان باشد که مردمان ارمنستان بسیار شاد و میهمان‌نواز هستند به همین دلیل در رویداد‌های مهم کشورشان را جشن‌هایی متنوع و شاد برگزار می‌کنند.

ارمنستان، بیش از 30 جشنواره مهم و مختلف دارد. برگزاری این جشن و پایکوبی‌ها، فضای خیلی شاد و سرگرم‌کننده‌ای را برای گردشگران تور ارمنستان فراهم می‌کند. حالا انتخاب این‌که کدام‌یک از این جشنواره‌ها بهتر است، می‌تواند برای گردشگران کمی سخت باشد! در ادامه آژانس مسافرتی سفریار علاوه بر ارائه مناسب‌ترین قیمت تور ارمنستان در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین فستیوال‌های ارمنستان می‌پردازد؛ پس با ما همراه باشید.

جشن سال نو ارمنستان

مردم ارمنستان همانند دیگر کشورهای مسیحی در روز اول ماه ژانویه میلادی تحویل سال نو رو جشن می‌گیرند. درست از ابتدای ماه تا روز 13 به‌عنوان ایام سال نو در ارمنستان شناخته می‌شود. از جمله رسم‌هایی که مردم این کشور در این بازه زمانی انجام می‌دهند؛ می‌توان به هدیه دادن به اعضای خانواده یا دوستان و دورهمی‌های دوستان به جهت تبریک فرا رسیدن سال نو اشاره کرد. همچنین در این زمان از سال فضاهای شهری معمولا به درختان بلند قامت کاج با تزیینات خاص تزئین می‌شوند.

02

روز جاز در ایروان

اگر از علاقه‌مندان به ساز جاز هستید؛ به شما پیشنهاد می‌‌کنیم مراسم روز جاز که در شهر ایروان ارمنستان را از دست ندهید. این مراسم همزمان با روز جهانی جاز در کل جهان یعنی در تاریخ 30 آوریل برگزار می‌شود. در این روز نوازندان این آلت موسیقی و همچنین موسیقی‌دانان مختلف از کل کشور و مهم‌تر سراسر دنیا دور هم جمع می‌شوند و با اجرای موسیقی بر جنبه‌های مثبت و مشترکی می‌نوازند که مختص یک زبان خاص نیست.

جشن وارداوار یا آب پاشان ارمنستان

یکی از هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین فستیوال‌های خیابانی ارمنستان که از قدیم در این کشور برگزار می‌شود؛ «جشن وارداوار» یا همان «جشن آب پاشان» است. این جشنواره شاد و جذاب در  8 ماه جولای میلادی در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این جشنواره همانطور که از اسمش هم پیداست مردم از پیر تا جوان بر روی همدیگر آب می‌پاشند و سعی می‌‌کنند لباس‌های رهگذران در خیابان را خیس کنند.

03

جشنواره دویدن رنگی در ایروان

هیجان انگیز‌ترین و بامزه‌ترین جشنواره‌ ارمنستان، «جشنواره دویدن رنگی» است که معمولا در یکی از روزهای ماه جولای و در شهر ایروان برگزار می‌شود. این جشنواره در اصل یک رویداد متفاوت و مهیج است که در آن افراد مختلفی برای شرکت در یک مسابقه دو شرکت می‌کنند.

در این رویداد شرکت کنندگان همگی لباس‌های رنگارنگ به تن می‌کنند و در طول مسابقه از قانون خاصی تبعیت نمی‌کنند؛ چرا‌که مقصود اصلی از برپایی این مسابقه در واقع بیشتر جنبه تفریحی آن است و جنبه رقابتی آن مدنظر نیست.

جشنواره بین المللی بالون ارمنستان

یکی از جالب‌ترین و هیجان انگیزترین جشنواره‌هایی که هر ساله در شهر ایروان ارمنستان برگزار می‌شود، «جشنواره بین‌المللی بالون» است. این جشنواره در روزهایی بین 15 تا 18 ماه سپتامبر میلادی در یکی از شناخته ‌شده‌ترین نقاط شهر به نام میدان جمهوری برگزار می‌شود. هدف اصلی از برگزاری آن خوش‌آمد‌گویی و دعوت از گردشگران سراسر دنیا برای آمدن به این شهر توریستی و گردشگری است. همان‌طور که از اسم آن پیداست در طول برپایی جشنواره بالون‌های مختلف از نقاط مختلف جهان به پرواز در می‌آیند و جلوه زیبایی به آسمان این شهر می‌بخشد.

04

جشنواره دولمه ارمنستان

شاید برایتان جالب و عجیب باشد که بدانید یکی از جشن‌های همگانی در کشور ارمنستان مربوط به همان دلمه‌هایی است که از گوشت چرخ‌ شده به همراه برگ درخت انگور درست می‌شود. در حقیقت دلمه که در زبان ارمنی به آن تولما گفته می‌شود که از جمله محبوب‌ترین و البته خوشمزه‌ترین غذاهای محلی این کشور محسوب می‌شود که آن را به 50 مدل مختلف می‌پزند.

بنابراین از این رو هر سال در روز 20 ماه می میلادی و در روستایی به نام «نابرد فستیوالی» با عنوان «جشنواره دولمه» در سطح کشور برگزار می‌شود. در این روز انواع مختلف دلمه که برای پذیرایی از بازدیدکنندگان این جشنواره خوشمزه سرو می‌شود تا علاوه بر آشنایی با انواع مختلف این غذا از چشیدن طعم و مزه فراموش‌نشدنی آن هم لذت ببرند.

سخن پایانی

ارمنستان کشوری مذهبی اما در عین حال شاد است؛ از این جهت مقصدی عالی برای گشت‌و‌گذار و تفریح به‌حساب می‌آید. در فستیوال‌های این کشور، فرهنگ مردم شهرهای مختلف ارمنستان به خوبی نمایان است که آژانس مسافرتی سفریار در این مقاله سعی کرد به طور خلاصه شما را با جشنواره‌های مشهور ارمنستان آشنا سازد.

پیشنهاد می‌کنیم جهت خرید متنوع‌ترین و ارزان‌ترین تور زمینی ارمنستان 7 روزه یا تور هوایی ارمنستان، به بخش رزرو تورهای خارجی وب سایت این مجموعه به‌آدرس safaryaar.com بروید و سپس با انتخاب گزینه مورد نظرتان با مشاوران سفر سفریار 91006828-021 تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا