9 راه امتحان شده برای افزایش بازدید سایت در گوگل

5 کلیک، 50 کلیک، 5000 کلیک، 50000 کلیک چطور؟ چطور میتوانیم خودمان را به این عدد برسانیم؟
این همان سوالی است که روزانه خیلی از صاحبان کسبوکارهای مختلف از خودشان میپرسند. برای افزایش بازدید سایت در گوگل چند راه علمی و تاییدشده وجود دارد که در ادامه این مطلب تصمیم گرفتیم که همه آنها را به شما معرفی کنیم. قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم آموزش های رایگان سئو و دیجیتال مارکتینگ نوین را از دست ندهید.
راه اول: محتوای بهدردبخور بنویسید
مهمترین اصل برای گوگل، رضایت کاربر است. اگر کاربر به اندازه کافی از محتوای تولیدشده توسط شما راضی باشد و برای چند دقیقه صفحات سایتتان را بالا و پایین کند؛ گوگل به شما امتیاز میدهد و سعی میکند تا در دفعات بعدی شما را زودتر از دیگران به مخاطب نمایش دهد.
اما از کجا بدانیم که کاربر چی میخواهد تا برایش محتوا تولید کنیم؟ در قدم اول باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید، ابزارهای متعددی هم برای این کار وجود دارد از کیورد پلنر بگیرید تا کا دبلیو فایندر. با کمک این ابزارها میتوانید کلمات پرجستجو را در گوگل پیدا کنید (البته منظورم کلماتی است که به بیزینس شما مربوط میشود نه هر کلمهای)، بعد با توجه به اینکه صفحه اول گوگل و بهخصوص لینک یک چه چیزی درباره آن کلمه نوشتهاند، شروع به نوشتن مطلب میکنیم.
البته! توجه داشته باشید که منظور من بههیچوجه کپی کردن از روی رقبا نیست! بلکه نوشتههای دیگران را میخوانیم تا بتوانیم مطلب بهتر و ارزشمندتری را برای مخاطبان تهیه کنیم تا درنهایت بتواند باعث افزایش ترافیک سایت مان شود.
راه دوم: سئو را جدی بگیرید
هرچقدر هم که مطلب خوبی نوشته باشید، اگر اصول سئو را رعایت نکرده باشید و کلمات کلیدی پرجستجو را در متنتان استفاده نکرده باشید، نمیتوانید صاحب قدرتمند لینک یک گوگل شوید. پس بهتر است سئو را جدی بگیرید.
اگر هنوز نمیدانید سئو چیست و چطور میتوانید یک مقاله سئوشده بنویسید، لطفاً به سایت نوین سری بزنید و مقالات مرتبط با این موضوع را بخوانید.
راه سوم: بهروز باشید
نوشتههای تاریخگذشته و غیرعلمی نه ارزشی برای مخاطب دارد نه برای گوگل. موتور جستجوی گوگل همیشه تلاش میکند تا تازهترین اطلاعات را در اختیار کاربرانش بگذارد؛ پس اگر مقاله شما مربوط به سال 2000 باشد و اصلاً آن را آپدیت نکرده باشید مسلماً جایی در صفحه اول گوگل ندارید. توصیهای که به شم داریم این است: هر 6ماه یا حداکثر هر یکسال، مقالات را ادیت کنید.
راه چهارم: از سایتهای خوشنام کمک بگیرید
یکی دیگر از راههای کسب شهرت و اعتبار پیش گوگل که اتفاقاً باعث افزایش آمار بازدید سایت هم میشود، گرفتن بکلینک از سایتهای پرمخاطب است. بکلینک به لینکهای گفته میشود که سایت یا دامنه دیگری به صفحات مختلف سایت شما میدهد.
برای گرفتن بکلینک های موثر و اصولی میتوانید در سایتهای خبری مثل زومیت، ایسنا و … رپورتاژآگهی منتشر کنید. رپورتاژ آگهی یک متن پولی است که بهصورت نامحسوس محصول یا برند شما را تبلیغ میکند. توجه داشته باشید که نباید در اینباره زیادهروی کنید زیرا گوگل متوجه لینکسازیهای غیرطبیعی یا اصطلاحا سئوً کلاه سیاه میشود و ممکن است شما را جریمه کند.
راه پنجم: محتوای اختصاصی تولید کنید
راه بعدی برای افزایش ورودی سایت در گوگل تولید محتوای اختصاصی است. همانطور که گفتیم گوگل کاربرانش را دوست دارد و دلش میخواهد درستترین و موثرترین محتوا را تقدیمشان کند، پس طبیعی است که در این مورد سختگیرانه عمل کند.
اگر شما سایتی هستید که در زمینه تولید قطعات یدکی ماشین فعالیت میکنید بهتر است مطالب پزشکی منتشر نکنید! چون گوگل باهوش است و زمینه کاری شما را متوجه میشود و مطلب را بالا نمیآورد.
راه ششم: شبکههای اجتماعی را دست کم نگیرید
در حال حاضر خیلی از کاربران، بخشی از سرچهایشان را در شبکههای اجتماعی انجام میدهند، پس بهتر است شما هم از این شبکهها غافل نشوید و حضور فعالی داشته باشید تا با هشتگگذاری درست دیده شوید و در مواقع لزوم به چشم مخاطب بیایید.
درنهایت میتوانید در انتهای پستها و استوریهای مختلف کاربر را بهسمت سایتتان بکشانید تا به این ترتیب ورودی سایت تان هم زیاد شود.
راه هفتم: رقبا را زیر ذرهبین بگذارید
یکی دیگر از راههای افزایش ترافیک سایت در گوگل بررسی و آنالیز وضعیت رقباست. شاید بگویید وضعیت رقبا چه ربطی به ما دارد؟ نکته مهم همینجاست که شما میتوانید با تحلیل وضعیت رقبا متوجه شوید بیشترین ترافیک را از کدام کانالها دریافت میکنند. مثلاً بیشترین ورودیشان از اینستاگرام است؟ پس در اینستاگرام تبلیغ کنید. بیشترین ورودیشان از گوگل است؟ گوگل ادز را جدی بگیرید و …
ناگفته نماند که برای تحلیل وضعیت رقبا ابزارهایی مثل moz و semrush میتوانند مفید باشند.
راه هشتم: سراغ ساخت ویدیو بروید
محتوای ویدیویی بهترین راه تعامل با مخاطب است، چراکه کاربرِ امروز ویدیو را بیشتر از متن ترجیح میدهد. پس بهتر است در ابتدای هر مطلب، ویدیو کوتاهی هم بارگذاری کنید که خلاصهای از موضوع را ارائه کند تا کاربر با نگاه کردن به آن مدتی را در سایت شما بگذراند. به این ترتیب time on site یا «مدت حضور کاربر در سایت» بالاتر رود؛ توجه داشته باشید که هرچه time on site بالاتر باشد اعتبار بیشتری پیش گوگل میگیرید و سایتتان در نتایج زودتر از بقیه ظاهر میشود.
راه آخر: از تجربه دیگران استفاده کنید
هرچقدر هم که شما موارد بالا را رعایت کنید، ممکن یکجایی گرهای وجود داشته باشد که متوجهاش نباشید یا ندانید که چطور حل میشود. در اینجاست که باید از متخصصان دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید و یا اینکه سعی کنید خودتان مهارتهای دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید. اگر از دسته اول هستید بهتر است یک دیجیتال مارکتر برای کسبوکارتان استخدام کنید، اما اگر از دسته دوم هستید پیشنهاد میکنیم سری به سایت novin.com بزنید.
مجموعه نوین با آموزشهای رایگان و دورههای جامعی که برگزار میکند؛ میتواند شما را برای افزایش بازدید سایت در گوگل کمک کند. مهارتهایی که میتوانید در آکادمی نوین یاد بگیرید شامل موارد زیر میشود:
- تدوین و طراحی استراژی محتوا
- تولید اصولی و حرفهای محتوا
- تدوین و طراحی استراتژی سئو
- کار با ابزارهای گوگل مثل تگ منیجر
- سئوی داخلی و خارجی
- دوره جامع دیجیتال مارکتینگ
- دوره کسب درآمد از اینستاگرام
- طراحی کمپینهای تبلیغاتی
- و …
برای دانستن جزییات درباره هرکدام از دورههای آموزشی بالا با شماره 02163404 تماس بگیرید.