;
ریپورتاژ آگهی

بهترین راه های نگهداری و افزایش عمر یخچال فریزر شما

مقدمه

یخچال و فریزر یکی از اصلی ‌ترین و پر مصرف ترین وسایل در خانه‌ ها و رستوران ‌ها و فروشگاه ‌ها می ‌باشد. یخچال و فریزر ها به‌ عنوان وسایلی که برای نگهداری و حفظ مواد غذایی و نوشیدنی ‌ها بکار می ‌روند لازم است به ‌طور مداوم و مستمر تمیز شوند تا علاوه ‌بر عملکرد درست بتوانند در مقابل سالم نگه‌ داشتن مواد غذایی وظیفه خود را به ‌درستی انجام دهند.

یخچال و فریزر ها دارای ۲ بخش اصلی هستند که به‌ منظور نگهداری از مواد غذایی طراحی ‌شده است. بخش یخچال برای نگهداری مواد غذایی که برای مدت کوتاهی استفاده می ‌شوند مانند شیر، ماست، سبزیجات و میوه‌ ها و همچنین غذا های نصف پخته و غیره و بخش فریزر برای نگهداری مواد غذایی برای مدت طولانی ‌تری طراحی ‌شده است مانند فریز کردن گوشت، ماهی، سبزیجات و بسته‌ های غذایی آماده و…. .

امروزه همه ما از یخچال و فریزر ها استفاده می ‌کنیم و گاهی اوقات با خراب شدن یخچال و فریزر ها دست‌ و پنجه نرم کرده‌ایم. بنابراین بسیاری از ما به ‌دنبال راهکار هایی می ‌گردیم تا از خراب شدن یخچال و فریزر خود جلو گیری کنیم و طول عمر یخچال خودمون رو افزایش بدیم. با توجه به این دغدغه مجموعه صنیع خانی در این مطلب تصمیم دارد ۷ راهکار جالب برای نگهداری یخچال فریزر و افزایش عمر مفید دستگاه شما معرفی کند. مطمئناً بعد از مطالعه این مطلب خواهید فهمید که چه مواردی باعث می ‌شده است تا یخچال شما دچار ایراد شده و شما از آن آگاه نبوده ‌اید. بنابراین تا انتهای این مطلب با مجموعه صنیع خانی همراه باشید.

چند نکته برای نگهداری یخچال فریزر

برای ‌اینکه ما بتوانیم افزایش طول عمر یخچال خود را تضمین کنیم باید ۷ کار مهم را انجام دهیم که در ادامه هر کدام  از آن‌ ها را توضیح داده  و معرفی خواهیم کرد.

  • تمیز کردن مرتب کویل ها: به‌ طور مرتب کویل‌ های پشت یا پایین یخچال را تمیز کنید تا از تجمع گرد و غبار و زباله جلوگیری کرده باشید این کار هم عملکرد یخچال را افزایش می‌ دهد و هم طول عمر را چند برابر بیشتر می ‌کند.
  • درز گیر های درب یخچال را بررسی کنید: درز گیر های یخچال و فریزر شما ممکن است به‌ مرور زمان فرسوده شوند و منجر به نشتی و افزایش مصرف انرژی گردند. بنابراین بهتر است تا قفل و آهن‌ربای درزگیر در را به‌ صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار داد و در صورت مشاهده هرگونه مشکل بر روی نوار درب یخچال آن را سریعاً تعویض کنید.
  • یخچال را بیش‌ از حد ممکن پر نکنید: پر کردن بیش ‌از حد یخچال و فریزر می‌ تواند جریان هوای درون یخچال را محدود کند بنابراین راندمان خنک کنندگی در یخچال کاهش پیدا می ‌کند. به همین دلیل یخچال مدت زمان بیشتری مجبور به روشن ماندن می ‌ماند. بنابراین مواد و وسایلی که داخل یخچال قرار می‌ دهید از نظم آن ‌ها اطمینان حاصل کنید و این ‌که هوا بتواند بطور کامل درون یخچال در گردش باشد.
  • تنظیم دمای مناسب: مطمئن شوید که دمای یخچال و فریزر به ‌درستی تنظیم شده ‌است این نه ‌تنها به کیفیت مواد غذایی بلکه به حفظ و تازگی مواد غذایی نیز کمک می‌ کند و نیز صرفه ‌جویی در انرژی را برای شما به‌ همراه دارد بهترین درجه بندی برای یخچال ‌ها برای بخش یخچال ۵ درجه سلسیوس و برای بخش فریزر منفی ۱۸ درجه سلسیوس بهترین تنظیم دما می ‌باشد.
  • یخ زدایی منظم فریزر: ایجاد یخ، جریان هوا را خیلی سریع محدود کرده و راندمان خنک کنندگی در فریزر را به میزان قابل‌ توجهی کاهش می ‌دهد بنابراین فریزر برای این ‌که بتوانند انجماد مواد غذایی را با بهترین کیفیت انجام دهد مجبور می‌ باشد تا دوره روشن بودن موتور را طولانی ‌تر کند بنابراین برای این ‌که عملکرد مطلوب فریزر را نیز داشته باشیم بهتر است آن را به‌ صورت دوره‌ای یخ زدایی کنیم.
  • از ظروف مناسب استفاده کنید: از ظروف دربسته برای نگه ‌داری مواد غذایی استفاده کنید تا از تجمع رطوبت بر روی مواد غذایی جلوگیری کرده و همچنین بوی مواد غذایی درون یخچال با دیگر مواد موجود ترکیب نشده و کیفیت مواد غذایی از نظر طعم، رنگ و بو به ‌صورت یکسان حفظ شود.
  • اطراف یخچال را تمیز نگه دارید: اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف یخچال و فریزر وجود دارد تا امکان گردش هوای مناسب برای یخچال فراهم باشد. یک فضای تمیز و دارای تهویه مناسب علاوه ‌بر این ‌که عمر کویل و موتور یخچال فریزر را افزایش می‌ دهد خطر تجمع گرد و غبار بر روی کویل ها را نیز به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌ دهد.

نکاتی طلایی برای طولانی تر کردن عمر یخچال و فریزر

 نکاتی طلایی برای طولانی تر کردن عمر یخچال و فریزر

تمام مواردی که در بالا گفته شد از جمله موارد مؤثر در طولانی‌ تر کردن عمر یخچال و فریزر می ‌باشند اما یکسری نکات ساده و قابل رعایت وجود دارد و معمولاً این اتفاق بسیار در هنگام استفاده کردن از یخچال رخ می ‌دهد. بنابراین رعایت این موارد تأثیر قابل ‌توجهی بر سلامت یخچال خواهد داشت که در ادامه آن ‌ها را معرفی می ‌کنیم.

  • زمانی‌ که قصد جدا کردن دو شاخه برق از پریز را دارید توجه داشته باشید که حتماً سر دو شاخه را گرفته و آن را از سیم نگیرید.
  • هرگز دست خیس و مرطوب خود را به بخش‌ های مختلف و سرد یخچال متصل نکنید.
  • اگر ظروفی که درون یخچال قرار می‌ دهید از جنس شیشه هستن به ‌هیچ‌ عنوان زمانی‌ که ظرف داغ می‌ باشد آن را درون یخچال قرار ندهید زیرا این اتفاق نه ‌تنها باعث بیشتر روشن ماندن یخچال و فشار به کمپرسور می‌ شود بلکه ظرف غذا نیز هنگام تغییر دما احتمال شکستن دارد.
  • تنظیم محل قرار گیری یخچال بسیار مهم است. یخچال می ‌بایست با فاصله‌ ای 25 تا ۳۰ سانتی از دیوار قرار بگیرد و همچنین نباید در مجاورت انواع وسایلی مانند گاز و یا دیگر وسایل گرمازا قرار بگیرد زیرا هم ظاهر یخچال دچار افت کیفیت شده و هم از لحاظ فنی یخچال فریزر دچار مشکل خواهد شد.
  • کابل یخچال فریزر از بخش‌ های مهم آن بشمار می ‌رود بنابراین اگر این بخش دچار پارگی یا آسیب شده باشد می‌ بایست سریعاً برطرف شده و جلوی نوسانات برق و یخچال را بگیریم. .

جمع‌ بندی

همان ‌گونه که گفته شد عوامل بسیار زیادی وجود دارند و در کمین هستند تا عمر یخچال و فریزر ما را کاهش دهند. در این مقاله مجموعه صنیع خانی بزرگ‌ ترین عرضه کننده انواع لوازم خانگی با برند های مختلف به ‌صورت اینترنتی در ایران تلاش کرده‌ است تا راهکار هایی حرفه‌ ای را در راستای محافظت از یخچال و افزایش طول عمر آن برایتان شرح دهد. اگر به‌ دنبال خرید یخچال و یا اطلاعات بیشتری در خصوص قیمت و ویژگی ‌های انواع لوازم خانگی علی الخصوص یخچال و فریزر ها می ‌باشید. می ‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه صنیع خانی همه آن‌ ها را مشاهده کرده و تمامی ویژگی ‌ها را نیز با یکدیگر مقایسه کنید و حتی راهنمای خرید یخچال و فریزر ها را نیز مطالعه کنید تا بتوانید در نهایت خریدی مطمئن و قابل ‌قبول را برای خودتان انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا