;
ریپورتاژ آگهی

انواع پرده آشپزخانه

شاید وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی به میان می آید اولین بخشی که به ذهن تان می رسد سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن باشد؛ اما نباید فراموش کرد که آشپزخانه نیز مانند سالن پذیرایی مهم است یا حتی می توان آن را به عنوان قلب خانه یاد کرد.

در دکوراسیون آشپزخانه ها، آیتم های مختلفی باعث شکیل تر شدن آن می شود و  باید در انتخاب و خرید آن دقت بسیار داشت و به نحوه چینش آن ها توجه کرد. از مواردی که می توان به عنوان اجزای جدا ناپذیر یک آشپزخانه نام برد: پرده ها، کابینت، ظروف و… هستند.

امروزه داشتن آشپزخانه هایی که دارای پنجره است یک امتیاز محسوب می شود و انتخاب یک پرده زیبا و مناسب باعث زیبا و شکیل تر شدن آشپزخانه ها می شود. از این رو باید برای خرید پرده آشپزخانه وقت و دقت کافی را در نظر گرفت، پرده ها باید متناسب با طرح و رنگ های استفاده شده در آشپزخانه باشد همچنین جنس پرده آشپزخانه از مهم ترین فاکتورها است که باید به آن توجه کرد. برای داشتن یک انتخاب مناسب با ما همراه باشید.

تاثیر پرده بر زیبایی آشپزخانه

نور از مهم ترین عنصر تاثیر گذار در دکوراسیون یک آشپزخانه است و پنجره منبع اصلی تامین نور به حساب می آید و علاوه بر تامین نور طبیعی نقش مهم و کاربردی در زیبایی و جلوه آشپزخانه شما دارد.  پنجره های زیبا نیازمند انتخاب یک پرده مناسب ،ساده و هماهنگ با طرح و رنگ های به کار رفته در آشپزخانه است.

نکات مهم در هنگام خرید پرده آشپزخانه

به هنگام خرید پرده آشپزخانه علاوه بر اینکه باید به سادگی، طرح و هماهنگی آن با دکوراسیون داخلی منزل توجه کرد باید به جنس و نوع پارچه دقت زیادی داشت. جنس پرده باید به نحوی انتخاب شود که در برابر شستشو و نور مقاومت بالا داشته باشد، محیط آشپزخانه ممکن است شما را مجاب کند که بارها آشپزخانه و اجزاء آن را بشورید بر این اساس جنس پرده باید به شکلی باشد که در برابر چندین بار شستن مقاوم باشد و رنگ و طرح خود را از دست ندهد.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، پرده های ساده و رنگ روشن می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد. استفاده از پرده های ساده و رنگ روشن در آشپزخانه های کوچک، فضا را بزرگتر و دلبازتر به رخ می کشد، اما اگر آشپزخانه شما از فضای بزرگ تری برخورد دار است می توانید با توجه به سلیقه خود رنگ پرده را روشن و یا تیره انتخاب کنید.

نکته دیگری که برای انتخاب رنگ پرده آشپزخانه باید به آن توجه کرد میزان نور خورشید  که در طول روز مهمان آشپزخانه شما است. اگر تابش نور زیاد است می توانید از پرده هایی با رنگ تیره استفاده کنید تا میزان نور ورود را کنترل کنید، اما گاهی استفاده از پرده های ضخیم و تیره گردش هوا را در آشپزخانه سخت می کند اما استفاده از پرده بامبو به دلیل بکارگیری  چوب هایی از جنس حصیر و وجود منافذ در سطح پرده مشکل نور و گردش هوا را حل می کند.

جنس پرده مناسب برای آشپزخانه

جنس پرده ها علاوه بر تاثیری که بر دکوراسیون یک آشپزخانه دارد در نگهداری و شیوه شستشوی آن نیز موثر است. جنس پرده آشپزخانه باید مقاوم در برابر نور، شستشو مقاومت خوبی داشته باشد، جریان هوا را از خود عبور دهد و نصب آن کار دشواری نباشد.

انواع جنس پرده

  • پرده های پلی استری

جنس بیش تر پرده های موجود در بازار پلی استر هستند. این نوع پارچه ها دوام بیشتری دارند و از نظر اقتصادی به صرفه تر است. همچنین نگهداری از آن کار دشواری نیست و در برابر چین و چروک، نخ کش شدن و آب رفتن مقام است. به دلیل مقاومت و جنس خوب این پارچه می توانید آن را به راحتی در با ماشین لباسشویی با حرارت بالا بشویید.

  • پرده های پنبه ای

پرده های پنبه ای از نظر ظاهر بسیار زیبا و دلربا به نظر می رسد. اگر آشپزخانه شما دارای نور زیادی است می توانید از این نوع پرده استفاده کنید جنس پرده های پنبه ای باعث می شود تا نور خورشید را گردد.

  • پرده های کتان

پرده های کتان می تواند یک انتخاب خوب برای هر سبک از دکوراسیون منزل و آشپزخانه شما باشد. اگر از نور بیزار هستید و به دنبال راهی برای  جلوگیری از ورود آن به آشپزخانه هستید ما به شما پرده های کتان را پیشنهاد می کنیم.

  • پرده مخمل

پرده مخمل را می توان به عنوان یک پارچه سنگین و عایق عالی در نظر گرفت. اگر به فکر کنترل گرما و سرما آشپزخانه خود هستید و از اتلاف انرژی جلوگیری کنید انتخاب پرده مخمل می تواند به شما کمک کند، اما به یاد داشته باشید که این نوع جنس پرده بیشتر مناسب اتاق های رسمی و سالن های پذیرایی است و بخاطر وزن سنگین آن شستن و نصب آن بسیار دشوار است از این رو توصیه می شود که استفاده از پرده های مخمل در آشپزخانه را فراموش کنید و بجای استفاده از پرده های سنگین می توانید از پرده های ساده، سبک و شیک مانند پرده های زبرا، حریر ساده و پرده رومی در فضای آشپزخانه خود به کار برید.

انواع  پرده برای آشپزخانه

  • پرده ریلی و پلیسه

پرده ریلی و پلیسه ای به دلیل سادگی و مدرن بودن در آشپزخانه های امروزی بسیار کاربرد دارد. این نوع پرده ها بدون نقش و نگاربوده اند و برای افرادی که به دنبال داشتن یک آشپزخانه ساده، شیک و مدرن هستند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

  • پرده اتریشی

اگر پنجره آشپزخانه شما قدی ولی در ابعاد کوچکی است پرده اتریشی یکی از مناسب ترین گزینه هایی است که می توانید به آن فکر کنید. پرده اتریشی با دو نوار از هر دو سمت جمع می شود و سبک آن کشیده و بلند است از این رو برای پنجره های قدی و یا درهای شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پرده حریر

پرده حریر یک ظاهر بسیار زیبا و ساده دارد و می توان گفت که با تمام رنگ ها میانه خوبی دارد و نور را به خوبی از خود عبور می دهد و باعث می شود آشپزخانه شما همیشه دلباز و روشن بنظر برسد، اما اگر حفظ حریم شخصی تان حرف اول را می زند ولی شیفته ی پرده حریر شده اید می توانید آن را در کنار دیگر پرده ها و بصورت ترکیب رنگ های مختلف استفاده کنید.

جمع بندی

آشپزخانه همواره در معرض حرارت و چربی است از این رو در هنگام انتخاب پرده آشپزخانه علاوه بر سلیقه شخصی خود باید به نکات مهم دیگری همچون جنس پارچه، ابعاد، نوع پرده، مقاومت آن، سهولت در شستشو و نصب آن توجه کرد. پرده هایی مانند بامبو، زبرا، کرکره ای و سیلوئت برای آشپزخانه بسیار مناسب و زیباست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا