;
تازه هاترفندهای زندگی

پاکسازی کامل هوای خانه با ۱۲ روش طبیعی!

پاکسازی هوای خانه: کیفیت هوای تنفسی در هر مکانی چه فضای باز و چه در منزل تاثیر زیادی بر سلامتی دارد. کیفیت پایین هوا با سرطان ریه، سکته مغزی و بیماری های قلبی ارتباط زیادی دارد. گاهی اوقات هوای داخل خانه به طور معمول از هوای بیرون آلوده تر است. برخی منابع مانند مصالح ساختمانی، اثاثیه و لوازم الکترونیکی می توانند آلاینده ها را کم و بیش به طور مداوم تولید کنند. منابع دیگر مانند دود سیگار و مواد پاک کننده نیز آلودگی زیادی دارند. به همین دلیل در این بخش از تازه ها به ارائه راه کارهایی به منظور بهبود کیفیت هوای خانه می پردازیم.

بیشتر بخوانید: ۵ گیاه آپارتمانی شیک و زیبا برای لاکچری ها! گیاهانی مناسب افراد پولدار!

۱.کاشت گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی به رفع استرس و ایجاد هوای پاک کمک می کنند اما مهمترین توانایی آنها فیلتر کردن طبیعی هوا است. گیاهان آپارتمانی را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید تا از توانایی تصفیه هوا توسط آنها بیشترین استفاده را کنید. برخی از گیاهان خانگی محبوب که هوا را تصفیه می کنند شامل گیاه بنجامین ابلق و زبان مادر شوهر است.

بیشتر بخوانید:  مواد غذایی بدون تاریخ مصرف: 8 ماده غذایی که پس از پایان تاریخ مصرف، قابل استفاده اند!؟

۲.موم شمع

پاکسازی هوای خانه، برای آن دسته افرادی که از صرف شام با نور شمع لذت می برند، استفاده از شمع موم به جای شمع پارافین را توصیه می کنیم زیرا موم یک ترکیب طبیعی است که بر خلاف شمع های پارافینی که می توانند هنگام سوختن آلاینده تولید کنند، تولید آلودگی نمی کند.

احتمالاً بپسندید: مواد غذابی برای افزایش قد در کودکان: با این ۱۱ مواد غذایی قد کودک تان را افزایش دهید!

پاکسازی هوای خانه

احتمالاً بپسندید: گیاهانی که خوش شانسی می یاره: ۱۱ گیاه آپارتمانی که میگن خوش شانسی و ثروت میاره!

۳.روغنهای گیاهی

سوزاندن روغنهای گیاهی یک روش عالی برای تصفیه هوا است و برای بسیاری از افراد داخل خانه مزایای زیادی دارد. از روغن های گیاهی خالص و با کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین می توانید آنها را در اطراف خانه قرار دهید تا بیشترین استفاده را ببرید.

شاید بپسندید: لیمو ترش با چه غذاهایی نمی سازد!؟ اطلاعات مهم درباره لیمو ترش که حتماً از آن بی اطلاع هستید!

۴.ذغال فعال

پاکسازی هوای خانه، کربن فعال، راهی عالی برای فیلتر کردن و تصفیه طبیعی هوای داخل منزل است. فیلترهای کربن فعال را می توان به راحتی در فروشگاه ها یا از طریق اینترنت خریداری کرد. کربن فعال بدون اینکه بویی از خود تولید کند سموم موجود در هوا را جذب می کند.

شاید بپسندید: واکنش اعراب به حنگ غزه به روایت هوش مصنوعی+عکس

۵.پاکسازی فیلترهای هوا

یکی از ساده ترین روشها برای تصفیه هوای منزل، تعویض مرتب فیلتر هوا در سیستم گرمایشی و سرمایشی است. فیلترهای هوا باید به طور منظم و برای حداکثر فایده تعویض شوند.

بیشتر بخوانید: آلودگی هوا: هنگام آلودگی هوا حتما این چیزا رو بخورید!

۶.پنکه های سقفی

در فصول بهار و تابستان، از پنکه سقفی استفاده کنید تا هوا را در خانه به گردش در آورید. پنکه سقفی یک روش عالی برای خنک کردن خانه است و می تواند از طریق تهویه، هوای داخل منزل را پاکسازی کند.

احتمالاً بپسندید: تتلو فرودگاه استانبول را به هم ریخت | آیا او به ایران برگشت؟

۷.باز کردن پنجره ها

پاکسازی هوای خانه، این روش ساده ترین و ارزان ترین کاری است که می توانید برای بهبود کیفیت هوای داخلی انجام دهید. پنجره ها را فقط پنج دقیقه در روز باز کنید تا از تجمع آلاینده های مضر هوا در داخل منزل جلوگیری کنید.

احتمالاً بپسندید: با این تکنیک سلفی های جذاب و متفاوت بگیر!

پاکسازی هوای خانه

۸.لامپهای نمکی

لامپ نمک صورتی هیمالیا در سم زدایی از هوا کاربرد دارد. این تصفیه کننده طبیعی هوا تقریباً مانند یک چراغ شب عمل می کند و می تواند در هر مکانی از خانه قرار گیرد تا از حداکثر مزایای فیلتر هوا برخوردار شود.

احتمالاً بپسندید: عوامل سفید شدن موها: با توجه به این عوامل سرعت سفید شدن موهایتان را کم کنید!

۹.از بین بردن منبع بو

پاکسازی هوای خانه، از محصولاتی که مواد آلی فرار کمی دارند در خانه استفاده کنید به این معنی که هنگام رنگ آمیزی یا لکه گیری بخش هایی از خانه مقدار کمتری مواد شیمیایی سمی تولید کنند. از پارچه هایی در خانه استفاده کنید که دارای برچسب عاری از مواد آلی هستند تا مقدار محصولاتی که مواد شیمیایی سمی منتشر می کنند، کاهش یابد.

احتمالاً بپسندید: با این ۵ ترفند هندوانه ای قرمز و شیرین را برای شب یلدا انتخاب کنید!

۱۰.استفاده از پاک کننده های طبیعی

استفاده هفتگی از محصولات تمیز کننده، مواد شیمیایی زیادی را وارد خانه می کند. بنابراین محصولات تمیز کننده طبیعی مانند سرکه سفید یا جوش شیرین را برای مقابله با آلودگی جایگزین مواد شیمیایی کنید. سایر گزینه ها از جمله پراکسید هیدروژن و نوشابه بدون برجای گذاشتن اثرات مواد شیمیایی، سطوح را پاک می کنند.

شاید بپسندید: تیلور سوئیفت خواننده آمریکایی پس از شکست پوتین، شی جین پینگ و باربی شخصیت سال 2023 TIME شد+عکس

۱۱.قرار دادن کفش ها بیرون از اتاق

پاکسازی هوای خانه، کفش ها می توانند آلودگی های زیاد مثل آفت کش ها، گرده ها، قارچ ها، باکتری ها یا مدفوع حیوانات را از بیرون وارد منزل کنند. بنابراین کفش ها را بیرون از اتاق قرار دهید.

شاید بپسندید: تصاویر جالب از مهمانداران خطوط هواپیمایی کشورهای مختلف + تصاویر بخش سوم

پاکسازی هوای خانه

شاید بپسندید: اقیانوس سرپوشیده نیروی دریایی آمریکا برای تمرین+تصاویر

۱۲.استفاده از روغن هایی با نقطه حرارت بالاتر

پاکسازی هوای خانه، برای جلوگیری از روغن سوختگی و پر از دود شدن آشپزخانه از روغنی استفاده کنید تحمل حرارت بالا را داشته باشد. روغن زیتون طبیعی در مقایسه با روغن آووکادو، بادام زمینی، کلزا، ذرت و آفتابگردان دود کمتری دارد.

اگر طعم روغن زیتون را دوست دارید ، می توانید از روغن زیتون سبک استفاده کنید که تصفیه شده است و می تواند حرارت را تا دمای 486 درجه فارنهایت در مقایسه با روغن زیتون فوق بکر(روغن زیتون طبیعی با کیفیت اما تصفیه نشده) که نقطه حرارت آن 410 درجه است، را تحمل کند.

بیشتر بخوانید: ۵ گیاه آپارتمانی شیک و زیبا برای لاکچری ها! گیاهانی مناسب افراد پولدار!

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: دسرهای خوشمزه شب یلدا: این ۱۷ دسر و کیک شیک رو یخچالی و فوری درست کن!

بخوانید: طراحی لباس سنتی کشورهای مختلف با کمک هوش مصنوعی+ تصاویر بخش دوم

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ برای آشپزخانه از منظر روانشناسی چیست +تصاویر

احتمالاً بپسندید:  آلودگی هوا: در این هوای آلوده این چیزا را بخورید تا سالم بمانید!

شاید بپسندید: اگر این ویژگی ها را داری قطعاً یک نابغه باهوشی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا