;
تازه ها

تیلور سوئیفت خواننده آمریکایی پس از شکست پوتین، شی جین پینگ و باربی شخصیت سال 2023 TIME شد+عکس

تیلور سوئیفت خواننده آمریکایی پس از شکست پوتین، شی جین پینگ و باربی به عنوان شخصیت سال 2023 TIME انتخاب شد.

احتمالاً بپسندید:  آلودگی هوا: در این هوای آلوده این چیزا را بخورید تا سالم بمانید!

تیلور سوئیفت

تیلور آلیسون سوئیفت (به انگلیسی: Taylor Alison Swift؛ زادهٔ ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹) خواننده-ترانه‌سرای آمریکایی است. او بابت سبک ترانه‌سرایی، تنوع در موسیقی، بازآفرینی سبک هنری و تأثیرش بر صنعت موسیقی مشهور است. سوئیفت یکی از چهره‌های فرهنگی قابل توجه در قرن بیست و یکم به‌شمار می‌رود.

شاید بپسندید: واکنش اعراب به حنگ غزه به روایت هوش مصنوعی+عکس

تیلور سوئیفت

بیشتر بخوانید: رنگ شانس و ثروت شما در طالع بینی چینی چه رنگی است

سوئیفت ترانه‌سرایی حرفه‌ای را در ۱۴ سالگی آغاز کرد و در ۲۰۰۵ با بیگ مشین رکوردز قرارداد بست تا موسیقی‌دان کانتری شود. او شش آلبوم استودیویی تحت نظر بیگ مشین منتشر کرد که نخستین آن، همنام خودش (۲۰۰۶) بود. اثر بعدی، بی‌باک (۲۰۰۸)، سبک کانتری پاپ را تجربه کرد و تک‌آهنگ‌هایش، «داستان عشق» و «تو مال منی» او را به شهرت رساند. حالا صحبت کن (۲۰۱۰) متأثر از راک بود و سرخ (۲۰۱۲) عناصر الکترونیک را تجربه کرد که شامل نخستین ترانهٔ شمارهٔ یک سوئیفت در بیلبورد هات ۱۰۰، یعنی «دیگر هیچ‌وقت با هم نخواهیم بود» می‌شد.

او با آلبوم سینث-پاپ ۱۹۸۹ (۲۰۱۴) که شامل ترانه‌های از نظر تجاری موفق «بندازش بره»، «فضای خالی» و «کینه» بود، از وجههٔ کانتری خود چشم پوشید. نگاه موشکافانهٔ رسانه‌ها، الهام‌بخش آلبوم بعدی او، اعتبار (۲۰۱۷)، و تک‌آهنگ نامبروان آن، «ببین مرا به چه کارهایی واداشتی»، بود که فضایی هیپ هاپ داشت.

شاید بپسندید: اگر این ویژگی ها را داری قطعاً یک نابغه باهوشی!

به‌دنبال عقد قرارداد جدید با ریپابلیک رکوردز در ۲۰۱۸، سوئیفت آلبوم پاپ معشوق (۲۰۱۹) و مستند شرحِ حال خانم آمریکایی (۲۰۲۰) را منتشر کرد. او در آلبوم‌های سال ۲۰۲۰، فولکلور و اِوِرمور، به ایندی فولک و آلترناتیو راک روی آورد و در نیمه‌شب‌ها (۲۰۲۲)، سبک‌های چیل‌اوت را کاوش کرد. اختلافی با بیگ مشین منجر به این شد که او چهار آلبومش را به‌عنوان نسخهٔ تیلور مجدداً ضبط کند. در این جریان، تک‌آهنگ‌های «تابستان ظالم»، «کاردیگن»، «بید»، «همه‌اش را خیلی خوب»، «ضدقهرمان» و «الان همه‌چیز تموم شد؟» به صدر بیلبورد هات ۱۰۰ رسیدند.

شاید بپسندید: اقیانوس سرپوشیده نیروی دریایی آمریکا برای تمرین+تصاویر

تیلور سوئیفت

شاید بپسندید: پنهان کردن اشیای قیمتی: ۱۶ مکان امن برای نگهداری اشیای قیمتی در خانه که به ذهن هیچ کسی نمی رسه!

سوئیفت در ۲۰۲۳ تور دوره‌ها را برگزار و فیلم کنسرتی همراه آن را منتشر کرد. او موزیک ویدئوها و فیلم‌هایی مانند همه‌اش خیلی خوب: فیلم کوتاه (۲۰۲۱) را کارگردانی کرده‌است.

بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آثار سوئیفت در سطح جهانی به فروش رفته‌است. او یکی از پرفروش‌ترین موسیقی‌دانان، استریم‌شده‌ترین هنرمند زن در اسپاتیفای و نخستین میلیاردر که موسیقی منبع اصلی درآمدش بوده به‌شمار می‌رود. او تنها هنرمندی است که شش آلبومش در هفتهٔ نخست بیش از یک میلیون نسخه در ایالات متحده فروش دارند. نام او در فهرست‌های هنری مانند ۱۰۰ ترانه‌سرای برتر تمام دوران رولینگ استون، بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ بیلبورد، تایم ۱۰۰ و ۱۰۰ سلبریتی فوربز آمده‌است.

افتخاراتش شامل ۱۲ جایزهٔ گرمی (دارای سه جایزهٔ آلبوم سال)، یک جایزهٔ امی ساعات پربیننده، ۴۰ جایزهٔ موسیقی آمریکا، ۲۹ جایزهٔ موسیقی بیلبورد، ۲۳ جایزهٔ موسیقی ویدئوی ام‌تی‌وی و ۱۰۱ رکورد جهانی گینس می‌شود. از سوئیفت با عناوینی مانند هنرمند دهه و زن دهه تقدیر شده‌است. او مدافع حقوق هنرمندان و توانمندسازی زنان به‌شمار می‌رود.

احتمالاً بپسندید: گیاهانی که خوش شانسی می یاره: ۱۱ گیاه آپارتمانی که میگن خوش شانسی و ثروت میاره!

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالاً بپسندید: باربیکیو چیست | اطلاعات جالب درباره تاریخچه باربیکیو و انواع آن!

شاید بپسندید: روز زن و روز مادر: ۱۰ ایده جذاب و ارزان برای هدیه روز مادر و زن!

بیشتر بخوانید: تشخیص زعفران اصل با تقلبی با ۱۴ ترفند ساده

احتمالاً بپسندید: بازی رایانه ای و موبایلی ساخت ترکیه با سبقت از کندی کراش به سودآورترین بازی موبایلی جهان تبدیل شده است!

احتمالاً بپسندید: با این تکنیک سلفی های جذاب و متفاوت بگیر!

شاید بپسندید: دسرهای خوشمزه شب یلدا: این ۱۷ دسر و کیک شیک رو یخچالی و فوری درست کن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا