;
تازه هاورزشی

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی کشورهای مختلف در پاریس+ عکس

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی: به گزارش “ورزش سه”، المپیک ۲۰۲۴ پاریس امشب از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران مراسم افتتاحیه خود را تجربه می‌کند تا شاهد برگزاری سومین دوره مسابقات تابستانی در این کشور باشیم؛ در واقع فرانسه پس از سال‌های ۱۹۰۰ و ۱۹۲۴، برای سومین بار میزبان المپیک است و در ۱۰۰ سالگی دومین دوره میزبانی خود، پذیرای ورزشکاران است.

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

مهم‌ترین اتفاق مراسم افتتاحیه بدون شک عدم برگزاری آن در یک ورزشگاه است. اقدام فرانسوی‌ها برای انجام این مراسم خارج از ورزشگاه برای اولین بار در تاریخ رخ داده و یک خلاقیت جذاب برای بازی‌ها به شمار می‌رود که اگر تجربه موفقی باشد می‌تواند از آن به عنوان یک ابداع تاریخی در بازی‌ها نام برد. این مراسم روی رودخانه «سن» و در مسیر ۶ کیلومتری از شرق به غرب برگزار می‌شود.

از طرفی برخلاف ادوار دیگر، امسال ورزشکاران با استفاده از قایق‌های جداگانه مقابل چشم بینندگان قرار می‌گیرند و در طول مسیر قایق‌ها از پل هنر، لنا، کونکوغ، هتل ملی لِزَنْوَلید و موزه نظامی عبور می‌کنند و این رژه جلوی میدان تغوکادو در نزدیک برج ایفل به پایان می‌رسد. در این میدان حلقه‌های المپیک هم قرارداده شده که از آن رونمایی خواهد شد.

یکی از مواردی که برای علاقمندان به المپیک بسیار قابل بحث است، لباس‌های خاص کاروان های المپیکی است که برگرفته از آثار نمادین کشورها طراحی می‌شود. اکنون نگاهی به خاص‌ترین لباس‌های این دوره داریم:

مغولستان

لباسی ساده اما همراه با نقوشی که برگرفته از تاریخ کشور مغولستان است، لباس این کشور را تبدیل به جذاب‌ترین لباس المپیک پاریس کرده.

مغولستان

بریتانیا

آنها جدای از کت و شلوار آبی و سفید رنگ خود، پیراهنی دارند که روی آن ۴ گل رز، خار مریم، نرگس و شبدر نقش دارند که به معنای اتحاد چهار ملتی است که تحت پرچم بریتانیا رقابت می‌کنند.

بریتانیا

فرانسه

طبق اطلاعات کمیته ملی المپیک فرانسه درباره لباس‌های کشور میزبان منتشر کرده، آنها از دل ۱۲۰ طرح مختلف، به طرحی جامع رسیدند که تمامی طراحی‌های ارسال شده را در آن جایی دادند.

فرانسه

چین تایپه

آنها طرح خودشان را از کوهستان تایوان برگرفتند.

چین تایپه

کره جنوبی

طراحی مدرنیزه همراه با الهام گیری از تاریخ!

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

آمریکا

طرحی جذاب و دوست داشتنی که در اصل خلاقیت آنها را نشان می‌دهد.

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

ایتالیا

آنها برای لباس خودشان، یکی از زیباترین طراحی‌ها را انتخاب کرده‌اند.

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

ژاپن

در طراحی لباس ورزشکاران ژاپنی به گفته مقامات مربوطه در این کشور به دو نکته توجه شده است و آن بهره‌وری و بهبود عملکرد و البته دوام و پایداری است. در طراحی و تولید تک‌تک بخش‌های لباس ورزشکاران ژاپنی مانند کاپشن یا ژاکت ورزشی مراسم اهدای مدال به لطف برند ASICS از برترین تکنولوژی‌های دنیا مانند ACTIBREEZE استفاده شده که باعث کاهش مقدار رطوبت در هنگام استفاده و البته راحتی زیاد در هنگام ورزش می‌شود.

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

هائیتی

استلا ژان، طراح هائیتی-ایتالیایی، بار دیگر فرهنگ تائیتی را از طریق طراحی لباس‌ به نمایش می‌گذارد. این بار با طراحی لباس تیم ورزشکاران هائیتی برای مراسم افتتاحیه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس. ژان که خود را «پل‌ساز» می‌نامد، همیشه آثارش را با پیامی در معرض نمایش قرار می‌دهد و لباس‌های المپیک نیز از این امر مستثنی نیستند. ژان امیدوار است با برجسته کردن غنای فرهنگی تائیتی در یکی از بزرگترین صحنه‌های جهان، در میان ناآرامی‌های سیاسی که سال‌ها این کشور را گرفتار کرده، جنبه‌ی متفاوتی از هائیتی را به جهان و مردم نشان دهد.

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

 

فیلیپین

خوشه‌های گندم که روی لباس یک دست سفید آنها جلب توجه می‌کند، خلاقیت آنها در طراحی را می‌رساند.

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

اسپانیا

شرکت اسپانیایی جوما مسئول طراحی این لباس بود و لباسی مشابه با دوره قبل به سران این کشور تحویل داده است.

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

کانادا

این لباس هم یکی از زیباترین طراحی‌های این دوره بوده.

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

سریلانکا

سنتی، خلاقانه و توجه به جزئیات!

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

ایران

لباس‌های خاص کاروان های المپیکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =

دکمه بازگشت به بالا