;
ارز دیجیتالتازه ها

۲۰ حقیقت مهم درباره همستر که نمیدونستید

حقایق جالب درباره همستر: همسترها حیوانات خانگی پشمالو و بامزه ای هستند. اما آیا می دانستید که چیزهای زیادی در مورد آنها وجود دارد که درموردشان چیزی نمیدانید؟ به عنوان مثال به طور متوسط، طول عمر یک همستر بین دو تا سه سال است، یااینکه نیش همستر می تواند حامل سالمونلا باشد، یک بیماری باکتریایی که دستگاه روده را هدف قرار می دهد و حقایق جالب دیگری درباره همسترها که در ادامه این بخش تازه ها می خوانید.

بیشتر بخوانید: بازی کریپتویی همستر کامبت | چطور سکه‌های بیشتری جمع کنیم!؟

۱.همسترها احتکارگرند

نام “همستر” از کلمه آلمانی “hamstern” به معنی “احتکار” برگرفته شده است که دلیل این نامگذاری به این مسئله باز میگردد که گونه‌های آن‌ها دارای جیب‌هایی است که می‌توانند از آن به عنوان مکانی برای برگ‌ها، ریشه‌ها، میوه‌ها و غلات استفاده کنند. پس از یافتن منبع غذایی فراوان، جیب های داخل گونه های خود را تا لبه پر می کنند و به لانه های مربوطه خود باز می گردند. در آنجا اتاق‌های غذایی خواهند داشت که می‌توانند مواد غذایی را که به دست آورده‌اند در آنجا ذخیره کنند.

شاید بپسندید: سعید اسماعیلی کشتی‌گیر ایرانی در 2 ثانیه‌ پایانی مسابقه مشغول خوشحالی شد….و از فینال باز ماند+ویدیو

۲.همستر سوری، اولین همستر جهان

اولین همسترها از سوریه آمدند، اما آنها در سراسر جهان در مکان هایی مانند یونان، بلژیک و شمال چین زندگی کرده اند. همستر سوری محبوب ترین همستر خانگی است.

۳.عمر همستر 2 تا 3 سال است

حقایق جالب درباره همستر، با مراقبت و توجه مناسب، یک همستر می تواند 2 تا 3 سال عمر کند.

۴.همسترها شب بیدارند

از آنجایی که همسترها شبگرد هستند، طبیعتاً در طول روز بیشتر می خوابند و در گرگ و میش فعالیت بیشتری دارند.

۵.رشد دندان های همستر قطع نمیشود

همسترها یکی از معدود گونه هایی هستند که پس از تولد دارای مجموعه کاملی از دندان ها هستند که در طول سالها، همچنین به طور مداوم رشد خواهد کرد. به همین دلیل است که آنها باید همیشه چیزی برای جویدن داشته باشند. این کار برای اطمینان از سالم ماندن دندان های آنها و جلوگیری از فرسودگی است.

۶.همسترها وسواسی هستند

حقایق جالب درباره همستر، همسترها معمولاً زیستگاه خود را مرتب نگه می دارند و به تمیزی بدن خود نیز اهمیت میدهند. آنها حداقل دو بار در روز این کار را انجام می دهند، بنابراین نیازی به شانه زدن، حمام کردن، یا حتی تکمیل روش های نظافتی که قبلا داشته اند برای صاحبان نیست.

۷.همسترها دونده های سریعی هستند

اکثر همسترها دونده های بسیار سریعی هستند که اندازه و شکل پاهای عقبی آنها توانایی دویدن به عقب را به آنها می دهد.

۸.همسترهای کوتوله فقط 2-4 اینچ قد دارند

حقایق جالب درباره همستر، همسترهای کوتوله فقط 2 تا 4 اینچ طول دارند، در حالی که همستر سوری می تواند تا حدود 6 اینچ رشد کند.

۹.شکلات برای همسترها سم است

شکلات حاوی ماده شیمیایی به نام تئوبرومین است که ممکن است برای همستر سمی باشد. رژیم غذایی آنها فقط باید شامل سبزیجات، میوه ها و خوراکی ها باشد. الکل و کافئین نیز می تواند برای آنها مضر باشد.

۱۰.همسترها نابینا متولد می شوند

همسترها نابینا به دنیا می آیند و حتی در بزرگسالی فقط چند اینچ جلوی بینی خود را می بینند. یکی از ناشناخته ترین حقایق همستر این است که آنها هنگام تولد از نظر فنی “نابینا” هستند. تنها پس از دو هفته است که همسترها می توانند چشمان خود را باز کنند.

حقایق جالب درباره همستر

۱۱.همسترها بویایی قوی دارند

بویایی یکی از مهم ترین حواس آنهاست. آنها غدد رایحه خود را روی اشیاء می مالند تا به آنها کمک کند بو کنند و این یکی از اولین ابزارهایی خواهد بود که برای حرکت در زیستگاه خود و آشنایی با شما استفاده می کنند. از آنجاییکه همسترها عمدتاً کور رنگ و نزدیک بین هستند، از حس بویایی خود از طریق سبیل خود برای حرکت موثر استفاده می کنند.

۱۲.راز گونه های بزرگ همستر

حقایق جالب درباره همستر، همسترها کیسه های گونه ای دارند که به آنها دیسپلوستوم می گویند که برای نگهداری غذا از آن استفاده می کنند. بنابراین، اگرچه ممکن است به نظر برسد که همستر شما زیاد غذا می‌خورد، اما احتمالاً مقداری از آن را در گونه‌های خود ذخیره می‌کند تا به اطراف زیستگاه خود منتقل شود و در لانه‌های خود نگهداری شود. این گونه های بزرگ در واقع می توانند سر همستر را دو برابر یا حتی سه برابر در اندازه واقعی آن نشان دهند.

۱۴.همسترها بلافاصله پس از زایمان می توانند دوباره باردار شوند

چرخه حاملگی همسترها یکی از کوتاه ترین دوره ها در طبقه پستانداران است. آنها جنین خود را برای حدود 16-30 روز حمل می کنند. اگر شرایط تولد مساعد نباشد، همسترها می توانند زایمان را تا 9 روز نیز به تاخیر بیندازند. جالب تر اینکه بلافاصله پس از زایمان، آنها نیز می توانند بلافاصله باردار شوند

۱۵.همستر مادر می تواند بچه های خود را بخورد

وقتی شرایط مساعد نباشد، همستر مادر می تواند به بارداری خود پایان دهد. اگر همستر پدر در اطراف نباشد او می‌تواند تصمیم بگیرد که بچه‌هایش را بخورد.

۱۶.همسترها می توانند بدن خود را باریکتر کنند

همسترها باهوش هستند و اگر بخواهند می توانند بدن خود را باریک تر کنند تا بتوانند در شکاف های بسیار تنگ و سوراخ های کوچک قرار بگیرند.

۱۷.هاوایی برای همسترها ممنوع است

حقایق جالب درباره همستر، آب و هوای هاوایی برای زیستگاه همستر عالی است و این یعنی میزان تولیدمثل همستر در این کشور بالاست به همین دلیل، همسترها در هاوایی غیرقانونی هستند. عمدتاً به این دلیل که این همسترها می توانند به سرعت زیستگاه بزرگی را تشکیل دهند و تهدیدی برای سایر گونه ها و کشاورزی آنها باشند.

۱۸.همستر برای کودکان و زنان باردار خطرناک است

همسترها ممکن است زیبا و دوست داشتنی باشند، اما می توانند حامل سالمونلا نیز باشند. در برخی موارد، آنها همچنین می توانند ویروسی شبیه آنفولانزا را به همراه داشته باشند که می تواند کودکان و زنان باردار را در معرض خطر قرار دهد. انتقال از همستر به انسان می تواند از طریق گاز گرفتن، تماس مستقیم یا تماس غیرمستقیم با یک جسم آلوده اتفاق بیفتد.

۱۹.همسترها دوست ندارند غذای مانده بخورند

بر خلاف سایر حیوانات خانگی، همسترها دوست دارند غذای خود را تازه به تازه بخورند برای همین صاحبان این حیوانات خانگی باید هر روز ظرف غذا را با غذای تازه شارژ کنند.

۲۰.همسترها در خواب زمستانی فقط دو بار در دقیقه نفس می کشند

اگرچه آنها واقعاً برای مدت طولانی به خواب زمستانی نمی روند، اما روال خواب زمستانی خود را نیز دارند. همسترهای وحشی در حفره ها می مانند و همه راه های خروجی را با قلوه سنگ یا خاک مسدود می کنند. لانه‌های آن‌ها با علف پوشانده می‌شود و هفته‌ای یک‌بار برای خوردن از خواب بیدار می‌شوند. جالب این است که همستر سوری یا طلایی می تواند ضربان خود را از 400 ضربان معمولی خود به چهار ضربه در دقیقه کاهش دهد. یعنی در یک دقیقه فقط دو بار نفس می کشند.

بیشتر بخوانید: ارزش نات کوین به روایت موسس تلگرام: نات کوین حالا یکی از ۵ ارز دیجیتال پرمعامله جهان است!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: ۲۰ حقیقت مهم درباره همستر که نمیدونستید

بیشتر بخوانید: سود باورنکردنی همستر از ایرانی ها؛ حواستون بود؟ + عکس

جالب خواهد بود: هرکی همستر کمبت تلگرام داره، فوری بخونه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا