خلاقیت مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه ساز شد+عکس
ترک سیگار : تصویری جالب از یک زیرسیگاری را مشاهده می کنید که با نکشیدن سیگار وعده پخت لازانیا را داده است. در ادامه این مطلب با ترفند چالب ترک سیگار همراه باشید.
خلاقیت مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش
چندسالی است که زیرسیگاری هایی با جملات طنز و بامزه در کتاب فروشی ها و تزئینات فروشی ها دیده می شود. خیلی اوقات جملات جالب و خنده دار روی آنها سوژه می شود.
یک مادر ایرانی در اقدامی عجیب به پسرش خیلی نامحسوس پیام داد که اگر کمتر سیگار بکشد برایش لازانیا می پزد. در ادامه این تصویر جالب خلاقیت مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش را می بینید.
تاریخ پیدایش سیگار
تنباکو برای اهداف مذهبی، در مراسمها توسط بومیان قاره آمریکا به روشهای مختلف مورد استفاده قرار میگرفت. بومیها دریافتند که میتوانند برگهای این گیاه را بخورند. سرخپوستها آن را با لولهها دود کرده و حتی تنقیه میکردند.
هنگامی که کریستف کلمب در قاره آمریکا پیاده شد، او و همراهانش شاهد سیگارکشیدن مردم سرخپوست تائینو و آراواک بودند. آنها برگهای تنباکو را به کلمب دادند. خدمتکاران کلمب این تجربه را امتحان کردند، برایشان خوشایند بود و در نهایت تنباکو را به خانه بردند.
اگرچه در ابتدا برخی افراد مشاهدهٔ بیرون رفتن دود از دهان و سوراخ بینی مردم برایشان غیرعادی بود اما سیگارکشیدن به سرعت محبوب شد و در طول سالهای ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ آغاز به گسترش در اروپا کرد. اروپاییها در میانههای سدهٔ ۱۵ میلادی کاشت تنباکو را در آمریکای مرکزی آغاز کرده بودند.
تا سال ۱۶۱۲، اولین فرآوردهٔ تجاری توتون در ویرجینیا به دست جان راولف رشد کرد. در سال ۱۹۰۲، جیمز بیوکنن دوک شرکت دخانیات «بریتانیا-آمریکا» را بنیاد نهاد که در آنسوی اقیانوس، رقیب سرشناسی به نام «دخانیات سلطنتی» داشت. در این زمان دوک برای نخستین بار ماشین سیگار را ساخت که فرآوردههای آن در سراسر دنیا پخش میشد و جهانیسازی سیگار به دست وی بنیانگذاری شد.
به این ترتیب ماشین سیگار اختراع شد تا به تولید سیگار کمک کند و تولید را افزایش دهد. فرآوردههای تنباکو در آن زمان به مراتب موفق بودند، زیرا رشد اقتصادی به خود گرفتند. تا سال ۱۹۱۳، با وجود مبارزات ضد سیگار، سیگار به همگان شناسانده شد. بِرند این سیگار محبوب کمل (Camel) بود و به دست آر.جِی رینالدز توزیع شد.
در اواخر دههٔ ۱۹۳۰ همبستگی میان سرطان و سیگار بررسی شد و گزارشهای بسیاری در مورد این موضوع منتشر شد. با این نگرانیها، پویشهای تندرو بازاریابی موجب افزایش شمار افراد سیگاری شد، به ویژه زنانی که به سیگارکشیدن همراه با آرایش کردن علاقه پیدا کردند.
این افزایش در میان اوایل دهه ۱۹۳۰ و اواخر دهه ۱۹۷۰ صورت گرفت. در هنگام جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم حتی سربازان جیرههای سیگار میگرفتند. با این حال در سال ۱۹۶۴، جراحی عمومی در ایالات متحده با گزارشی اعلام کرد که سیگار کشیدن موجب شده تا سرطان ریه در مردان گسترش یابد و در نتیجه به پیامدهای منفی سیگار توجه بیشتری شد.
در سالیان اخیر شرکتهای ساخت دخانیات و سیگار تلاش کردهاند تا در شیوههای تبلیغاتی خود مسئولیتپذیری بیشتری داشته باشند. همچنین قوانینی ایجاد شدهاند تا اطمینان کسب شود که افراد زیر سن معینی به سیگار دسترسی نداشته باشند و کوششهایی برای ایجاد سیگارهایی با نیکوتین کمتر و ساخت سیگارهای الکترونیکی انجام گرفتهاست. امروزه با وجود آگاهیهای گسترده دربارهٔ آسیبهای مرتبط با سیگارکشیدن، هنوز در جهان افراد بسیاری روزانه از سیگار استفاده میکنند.