;
تازه هادانش

میوه های گندیده را دور نریزید! با میوه های فاسد چه کنیم؟ + روشهای نگهداری

میوه هایی که به سرعت می رسند، سریع تر از بقیه میوه ها خراب می شوند. خراب شدن میوه ها در تابستان یک مشکل بزرگ است. با این حال، اگر میوه های فاسد در سبد میوه خود دارید، آن ها را دور نریزید، در اینجا توضیح می دهیم که با این میوه ها چه کار کنید تا قابل استفاده شود. هم چنین نکاتی را با شما در میان می گذاریم که چگونه به بهترین شکل از میوه ها نگهداری کنید تا به سرعت فاسد نشوند. در واقع در این مطلب از تازه ها، به روش های نگهداری از میوه ها پرداخته می شود. شما می توانید با توجه به این نکات ساده از خراب شدن سریع میوه ها جلوگیری کنید. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: حقایق جالب و شگفت انگیز درباره گوجه فرنگی که مطمئناً تاکنون نشنیده اید!

میوه های گندیده را دور نریزید

میوه های له شده، میوه های رسیده ای هستند که می توانید آنها را به چیزی واقعا خوشمزه تبدیل کنید. با این حال، همیشه باید مراقب حفظ میوه ها بود. بنابراین، بهتر است یخچال را برای نگهداری میوه ها ترجیح دهید. بهترین مکان در یخچال برای نگهداری میوه ها و سبزیجات، کشوهای پایین آن است. این محفظه رطوبت بالا و طراوت خاصی را فراهم می کند. با این حال، توصیه می شود کشو را بیش از حد پر نکنید و مرکبات را در آن قرار ندهید.

شما می توانید چیزهای خوشمزه ای مانند سالاد میوه درست کنید تا بتوانید از میوه های لکه دار و بیش از حد رسیده استفاده کنید. همچنین می توانید تنقلاتی مانند سیخ میوه و حتی اسموتی تهیه کنید. به علاوه راه حل مقدار زیادی میوه رسیده مربا است. باید با شکر پخته شود و در ظروف در بسته قرار داده شود. این ها راه حل های پیشگیرانه و اقتصادی برای میوه های پوسیده شما هستند.

۱۰ میوه ای که زودتر پوسیده و خراب می شوند

در میان میوه‌ها، میوه‌هایی وجود دارند که پس از برداشت به رسیدن خود ادامه می‌دهند و در نتیجه در صورت عدم مصرف سریع، خطر پوسیدگی و خراب شدن نسبتاً سریع وجود دارد. در اینجا ۱۰ میوه را معرفی می کنیم که سریع تر از سایر میوه ها می پوسند و خراب می شوند.

روش های نگهداری از میوه ها

۱.روش های نگهداری از میوه ها، سیب

سیب یکی از محبوب ترین میوه ها است. اما اغلب، وقتی یک کیسه بزرگ سیب از بازار می آورید و در سبد میوه می گذارید. بعد از چند روز معلوم می بینید که همه آنها از قبل خراب شده اند و دیگر برای خوردن اشتها آور نیستند. سیب میوه ای است که وقتی در دمای اتاق بماند خیلی سریع می رسد. بنابراین اگر مقدار زیادی خرید کرده اید و می خواهید آن را تا زمانی که ممکن است نگهداری کنید، لازم است آنها را در یخچال نگهداری کنید.

۲.گلابی

وقتی چند گلابی آبدار را در یک ظرف میوه بریزید و آنها را چند روزی بگذارید، به احتمال زیاد کمی نرم می شوند و نقاط سیاه ریز بر پوست میوه ها پیدار می شود که این نشانه خراب شدن میوه است.

بیشتر بخوانید: ۱۳ راه مطمئن برای تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی

۳.موز

بسیاری از مردم موز را در یخچال می گذارند. زیرا سرما فرآیند رسیدن را کند می کند. از نظر تئوری، این ایده خوبی است، اما مراقب باشید. وقتی یک موز را در یخچال قرار می دهید، سرما نیز مانع از تولید اسید در پوست آن می شود.

وقتی یک موز را از یخچال بیرون می آورید، پوست آن به قدری سیاه است که فکر می کنید داخل میوه نیز سیاه است. با این حال، هنوز خراب نشده و می توانید استفاده کنید. ولی زمانی که بیشتر بماند می بینید که داخل آن نیز خراب شده است.

۴.روش های نگهداری از میوه ها، هلو

خریدن هلوهای معطر و خوشمزه از بازار در تابستان و گذاشتن میوه در سبد می تواند احساس خوبی داشته باشد. اما هیچ چیز آزاردهنده تر از این نیست که سریع متوجه شوید در حال پوسیدگی هستند. اگر هلو خیلی زود پوسیده می شوند، به این دلیل است که هلو میوه ای است که پس از چیدن به رسیدن خود ادامه می دهد. بنابراین هلو را سریع بخورید یا برای مدت کوتاهی در یخچال نگهداری کنید.

روش های نگهداری از میوه ها

۵.آووکادو

یک آووکادوی خیلی نارس را بردارید و در یخچال بگذارید. پس از چند روز می بینید که پوست هنوز خیلی نرم است اما اطراف دانه سیاه شده است. وقتی یک آووکادوی نارس را در یخچال می گذارید، سرما رسیدن آن را به تاخیر می اندازد، اما از داخل به آن آسیب می رساند. توجه داشته باشید که فقط آووکادوی رسیده باید در یخچال نگهداری شود.

۶.زردآلو

وقتی در تابستان زردآلو می‌خرید، بعد از ۲ تا ۳ روز باید مقداری از آن را دور بریزید، مگر این که همه آنها را در یک روز بخورید. زردآلوی کاملاً پژمرده که رنگ نارنجی و طلایی آن جای خود را به رنگ شاه بلوطی داده است، نشانه خراب شدن آن است. دلیل خراب شدن سریع آن ها این است که زردآلو نیز مانند هلو میوه های اقلیم هستند که پس از چیدن به رسیدن خود ادامه می دهند. اگر آنها را در دمای اتاق و در تابستان در آفتاب بگذارید، می توانند با سرعت بالایی برسند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره قهوه: حقایق جالب از نحوه برداشت، پردازش و بو دادن قهوه

۷.شلیل

شلیل یک میوه تابستانی بسیار شیرین و بسیار با طراوت است. ما معمولا ترجیح می دهیم شلیل را کمی سفت بخریم. این ایده خوبی است. با این حال، توجه داشته باشید که این میوه را با میوه های رسیده در ظرف میوه نگذارید. زیرا میوه های اقلیمی در کنار شلیل، گازی به نام اتیلن تولید می کنند که پس از برداشت، از رسیدن آنها پشتیبانی می کند. اگر شلیل را در نزدیکی میوه های رسیده قرار دهید، ترشح اتیلن وجود دارد که باعث می شود نرسند بکه خراب می شوند.

۸.روش های نگهداری از میوه ها، توت فرنگی

توت فرنگی میوه ای غیر اقلیم است، به این معنی که پس از چیدن، دیگر نمی رسد. با این حال، اگر توت فرنگی بسیار رسیده بخرید، بعد از چند روز در سبد، توت فرنگی سالمی نمی یابید. توت فرنگی ها چنان پوست نازکی دارند که باکتری ها از بیرون به داخل وارد می شوند و از بیرون میوه را خراب می کند.

روش های نگهداری از میوه ها

۹.گیلاس

گیلاس نیز مانند توت فرنگی میوه ای غیر اقلیم است که پس از برداشت به رسیدن ادامه نمی دهد. با این حال، اگر گیلاس های بسیار رسیده بخرید و بلافاصله آن را مصرف نکنید، باکتری ها به راحتی می توانند به آنها رسیده و باعث فساد شدن شان شوند.

۱۰.آلو

وقتی آلویی می‌خرید که خیلی رسیده نیست، آن را کنار سیب قرار ندهید. سیب ها در دمای اتاق خیلی سریع می رسند و مقدار زیادی اتیلن آزاد می کنند. آلو میوه‌های اقلیم هستند و بنابراین نسبت به اتیلن آزاد شده توسط میوه‌های دیگر که پس از برداشت به رسیدن خود ادامه می‌دهند، بسیار حساس هستند.

بیشتر بخوانید: 10 راه حل سریع و کاربردی برای از بین بردن بوی سیر از روی دستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا