;
تازه ها

5 شگفت انگیزترین حقایق جالب در مورد تابلو مونالیزا

مونالیزا که توسط لئوناردو داوینچی کشیده شده است احتمالاً مشهورترین و شناخته شده ترین نقاشی جهان است. صدها سال است که توجه مردم را به خود جلب کرده است و از زمانی که در لوور به نمایش درآمده است، بازدید کنندگان از سراسر جهان را به تحسین واداشته است. با چشمک و 5 حقایق جالب در مورد تابلو مونالیزا همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 20 واقعیت جالب و عجیب درباره کشور کره شمالی که کمتر از آنها باخبریم!

5 حقایق جالب در مورد تابلو مونالیزا

اما چرا ما روی یک نقاشی اینقدر وسواس داریم؟ لبخند مونالیزا چیست که توجه هزاران نفر را به خود جلب می کند؟ در اینجا 5 حقیقت جالب در مورد مونالیزا وجود دارد که شما را به دانستن بیشتر یا حتی دیدن آن وادار می کند.

تابلوی مونالیزا تنها 75 سانتیمتر ارتفاع دارد.

تابلوی مونالیزا تنها 75 سانتیمتر ارتفاع دارد.

اثر هنری مونالیزا که کل یک دیوار را می پوشاند تصویر واقعی نیست. اگرچه مونالیزا یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان است، اما یکی از کوچک‌ترین نقاشی‌های جهان نیز هست.

وقتی بازدیدکنندگان برای دیدن مونالیزا از راه دور سفر می‌کنند، اغلب منتظر یک نقاشی بسیار بزرگ و عظیم هستند، اما این نقاشی تنها 77 در 53 سانتی‌متر است. بزرگ دیدن تابلو، تا حدی به توانایی ما برای مشاهده آنلاین چیزها قبل از دیدن تابلو واقعی مربوط می شود. این توانایی به این معنی است که ما در نهایت به نقاشی خارج از زمینه نگاه می کنیم، که منجر به فرضیاتی در مورد اندازه آن می شود.

احتمالاً بپسندید: چرا بیشتر دزدان دریایی از چشم بند استفاده می کردند!| آیا همه دزدان دریایی یک چشم بودند!؟

از حقایق جالب در مورد تابلو مونالیزا: آیا می دانستید که “مونالیزا” نام واقعی او نیست؟

از حقایق جالب در مورد تابلو لبخند مونالیزا: آیا می دانستید که "مونالیزا" نام واقعی او نیست؟

ممکن است این یک فریب به نظر برسد، اما واقعاً این نام او نیست.گمان می رود که بانویی که در این نقاشی به نمایش گذاشته شده، لیزا گراردینی، همسر یک مرد ثروتمند ایتالیایی به نام فرانچسکو دل جوکوندو باشد. تاریخ نشان می دهد که او این کار را در سال 1503 به لئوناردو داوینچی سفارش داد. این قطعه مونالیزا نام داشت که تقریباً به معنای “بانوی من لیزا” ترجمه می شود، اما هرگز کامل نشد. داوینچی در سال 1516 درگذشت، بنابراین نقاشی به دستیار او تحویل داده شد، زیرا خود نقاشی قبل از مرگش تمام نشده بود. اما دقیقاً مشخص نیست که چه کسی در پرتره است، این تنها یکی از بسیاری از نظریه ها است.

مونالیزا فقط یک بار دزدیده شده است.

مونالیزا فقط یک بار دزدیده شده است.

مونالیزا در طول سال‌ها از مالکی به مالک دیگر منتقل شده است، اما تنها یک بار دزدیده شده است. در 21 اوت 1911، مونالیزا از محل نمایش دائمی آن در لوور، پاریس، فرانسه به سرقت رفت. این سرقت صبح روز پس از مشکوک شدن به سرقت کشف شد. این دزدی به مدت 2 سال یک راز باقی ماند، زیرا یافتن جایی که او را برده بودند، دشوار بود.

در نتیجه، روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها کمپین‌های بزرگی را ایجاد کردند تا مطمئن شوند که لبخند مونالیزا در ذهن مردم باقی مانده و نقش بسته شده و فراموش نشود. به این ترتیب آنها مطمئن شدند تا همه مراقب باشند. تا اینکه در نوامبر 1913 این تابلو در فلورانس پیدا شد. این نقاشی توسط شخصی به نام وینچنزو پروجیا به فروشنده هنری آلفردو گری پیشنهاد شده بود. گری، این پیشنهاد را پذیرفت و به پلیس اطلاع داد تا بتوان آن را به لوور بازگرداند.

بیشتر بخوانید: بزرگترین سرقت ارز دیجیتال در تاریخ ثبت شد!

از حقایق جالب در مورد تابلو مونالیزا: مونالیزا صندوق پستی خودش را دارد.

در طول سالیان متمادی افراد زیادی اسیر شخصیت مرموز “مونالیزا” شده اند و این موضوع توجه زیادی به پرتره او کرده است. تا آنجا که یک صندوق پستی شخصی برای او در لوور راه اندازی شد. اگرچه او دیگر زنده نیست و سال‌هاست که زنده نیست، اما همچنان یادداشت‌های عاشقانه، شعر و گل دریافت می‌کند.

مونالیزا حتی پس از مرگش قلب بسیاری از مردان را ربود!

تابلوی نقاشی مونالیزا قلب مردان بسیاری را تسخیر کرد که برخی از آنها برای او جان باختند. این نقاشی کوچک، بر روند تاریخ و زندگی بسیاری از مردان تأثیر گذاشته است. ناپلئون زمانی این نقاشی را به مدت 4 سال روی دیوار اتاق خواب قصرش آویزان کرده بود.گفته می شود که تابلو آنقدر او را مجذوب خود کرد که دستور داد تا برای ازدواج او یک زن ایتالیایی را پیدا کنند. علاقه ناپلئون به او باعث شد با ترزا گوادانی که از نوادگان لیزا گراردینی بود ازدواج کند.

در سال 1852، لوک ماسپرو، یک هنرمند پاریسی به دلیل عشق و سردرگمی با مونالیزا، خود را از طبقه چهارم هتلی در پاریس پرتاب کرد. در یادداشت خودکشی او چنین آمده بود: «سال‌هاست که ناامیدانه با لبخند او دست و پنجه نرم کرده‌ام. ترجیح می دهم بمیرم.»

دوباره در سال 1910 مردی که با لبخند او محصور شده بود، جلوی نقاشی او به خود شلیک می کند تا بتواند لبخند او را هنگام مرگ تحسین کند. معلوم نیست چرا رمز و راز لبخند مونالیزا این همه را در بر می گیرد، اما به احتمال زیاد نسل های بعدی را شگفت زده خواهد کرد.اگر خودتان را در پاریس می بینید، مطمئناً این اثری است که باید شخصاً ببینید!

بیشتر بخوانید: نمونه های جمع آوری شده از مریخ در سال 2020،چه زمانی به زمین می رسند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا