;
تازه ها

8 شایع ترین اشتباهات رایج در برابر موج گرمای شدید هوا

عبارت موج گرما در تیترهای مختلف اخبار و روزنامه ها در تابستان امسال بسیار به چشم می خورد. از هر کس هم بپرسی، خواهد گفت تابستان امسال هوا بسیار گرم است. موج گرما به عنوان دوره ای از گرمای شدید تعریف می شود که در آن حداکثر و حداقل دما از مقادیر معینی برای حداقل 3 روز متوالی فراتر می رود. در این مطلب از سری مطالب تازه ها به بررسی رایج ترین اشتباهات در برابر موج گرمای شدید هوا پرداخته ایم. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین غذاهای تابستانی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

موج گرمای شدید هوا

این روزها سرخط خبری برخی از خبرگزاری ها درباره موج گرمای شدید هواست. موج گرمای هوا امسال به نسبت سال های قبل بدتر شده است و حتی در کشورهای اروپایی درباره موج گرمای روزهای آینده هشدارهای سلامت زیادی داده شده است.

اشتباهات در برابر موج گرمای شدید هوا

موج گرما امسال با شدت، شیوع و ماندگاری خود بسیار برجسته است زیرا بنا بر پیش بینی ها در برخی از مناطق جهان بیش از ده روز طول می کشد.موج گرمای امسال تاکنون باعث مرگ بیش از 360 نفر در اروپا شده است. اما چگونه می توان از خود در برابر موج گرما ی شدید هوا محافظت کنیم؟ در این مطلب به بررسی شایع ترین اشتباهات در برابر موج گرمای شدید هوا می پردازیم.

 اشتباهات در برابر موج گرمای شدید هوا

در دوره های گرمای شدید می توانید از نکات مختلفی برای محافظت و خنک سازی هر چه بیشتر خانه خود بهره مند شوید. برای اینکه بهتر بتوانید گرمای تابستان امسال را تحمل کنید، در اینجا برخی اشتباهات وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: روش های خنک نگه داشتن بدن در فصل گرما + دلایل گرمای بدن

پنجره ها را در طول روز بسته نگه دارید

در روزهای بسیار گرم دمای بیرون معمولا بیشتر از داخل است. حتی باد گرم هم می وزد، بنابراین با بستن تمام پنجره ها بین ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باد را دور نگه دارید. همچنین از تماس با نور خورشید خودداری کنید و پرده های خود را همزمان بسته نگه دارید.

از اشتباهات در برابر موج گرمای شدید هوا: بستن پنجره ها در شب

سعی نکنید با بستن پنجره های خود در شب های گرم از خود در برابر پشه ها یا سر و صدای خیابان محافظت کنید. از شب ها، تنها زمانی از روز که دمای هوا به زیر 30 درجه سانتی گراد می رسد، استفاده کنید تا خانه خود را با هوای تمیز و خنک پر کنید. این بهترین زمان برای تازه کردن هوای اتاق خواب قبل از خواب است.

در مقابل باد پنکه یا کولر قرار نگیرید

هنگامی که جرأت کردید در دمای 40 درجه سانتیگراد بیرون بروید، ممکن است طبیعتاً برای شما وسوسه انگیز باشد که با ورد به خانه بلافاصله روبروی باد کولر و یا پنکه بنشینید. این امر باعث سرد و گرم شدن بدن و احیانا مشکل سلامتی برای شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر سبک میوه ای یک میان وعده عالی برای دورهمی های تابستانی!

از اشتباهات در برابر موج گرمای شدید هوا: استفاده از کولر گازی در درجات خیلی سرد

اگر در خانه خود تهویه مطبوع دارید، مراقب باشید که آن را خیلی سرد نگه ندارید. خطر ابتلا به سرماخوردگی به شدت افزایش می یابد. همچنین، برای مثال، سقوط کوتاه دما از 35 درجه سانتیگراد به 20 درجه سانتیگراد می تواند باعث ایجاد شوک های حرارتی از بیهوشی تا نارسایی تنفسی شود. اختلاف دما بین فضای باز و داخلی نباید بیش از 8 درجه سانتیگراد باشد.

اشتباهات در برابر موج گرمای شدید هوا

از خوردن غذاهای گرم خودداری کنید

توصیه می‌شود از اجاق‌ها و وسایل برقی که می‌توانند گرما تولید کنند و فضای داخلی شما را گرم کنند، کمتر استفاده کنید. فقط روشن کردن فر دمای آشپزخانه را چند درجه افزایش می دهد.

از اشتباهات در برابر موج گرمای شدید هوا: روشن کردن لامپ زیاد در منزل

لامپ ها صرف نظر از اندازه خود گرما تولید می کنند. برای جلوگیری از افزایش دما در طول موج گرما توصیه می شود همه لامپ ها را همزمان روشن نکنید. یک نور برای واضح دیدن کافی است. همچنین به یاد داشته باشید که نور پس از تاریکی، پشه ها را جذب می کند.

از دوش گرفتن خیلی سرد خودداری کنید

وقتی هوا در بیرون 35 درجه سانتی گراد است، گرفتن دوش آب سرد می تواند وسوسه انگیز باشد. حتی اگر در آن زمان احساس آرامش می کنید، این احساس زیاد دوام نمی آورد. با دوش آب سرد، بدن شما از ذخایر انرژی خود برای حفظ دمای 37 درجه سانتی گراد استفاده می کند و این باعث تولید گرما می شود. بنابراین برای جلوگیری از این امر دوش آب گرم به شرط خشک نشدن فوری توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: آفتاب گرفتن کافی است!| این 4 بیماری با نور آفتاب قابل درمان هستند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا