;
تناسب اندام و تغذیه

رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن و تناسب اندام+ دستور رژیم 14 روزه

رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن یک نوع رژیم غذایی ساده است که کالری و کربوهیدرات کمی دارد. تخم مرغ ۷۲ کالری دارد سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف است. همچنین منبع خوبی از پروتئین است. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی ویتامین های A، B6، B2، B12، D و E و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، سلنیوم، آهن و مس است.

بیشتر بخوانید:کاهش وزن سریع و سوزاندن چربی: با این ۵ نکته طلایی در رژیم غذایی

نگاه کلی به رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

رژیم تخم مرغ با ارزش غذایی بالا به سرعت متابولیسم و ​​چربی سوزی کمک می کند. به این ترتیب می تواند به کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی کمک کند. رژیم تخم مرغ را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد، اما در کل فقط آب یا نوشیدنی های بدون کالری می توان مصرف کرد.

مصرف غذاهای پر کربوهیدرات و قندهای طبیعی مانند بسیاری از میوه ها، ماکارونی، نان و برنج ممنوع است. مدت زمان رژیم تخم مرغ 14 روز است. این نوع رژیم از سه وعده صبحانه، ناهار و شام تشکیل شده است. هیچ تنقلاتی به جز نوشیدنی های بدون کالری و آب مصرف نمی شود.

قبل از خواندن ادامه مقاله در وب سایت چشمک فراموش نکنید که دقیق ترین رژیم غذایی برای شما یک رژیم غذایی خاص و پایدار است و اینگونه رژیم های غذایی با کالری محدود باید زیر نظر یک متخصص انجام شود.

بیشتر بخوانید:جایگزین گوشت و مرغ: ۷ مواد غذایی محبوب با پروتئین بیشتر از گوشت

دستور تهیه

رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن شامل مصرف تخم مرغ یا فرآورده های گوشتی مانند مرغ و ماهی در هر وعده غذایی است. مواد غذایی ذکر شده منابع پروتئین بدون چربی هستند. با این حال، سبزیجات کم کربوهیدرات یا پرتقال و گریپ فروت به صبحانه و شام اضافه می شود. دستور رژیم غذایی تخم مرغ مهم است که هنگام تهیه ، لیست روزانه رژیم به درستی اعمال شود.

میان وعده های اضافه شده به رژیم غذایی می تواند از دستیابی فرد به نتیجه مطلوب جلوگیری کند. دلیل این امر این است که میان وعده های مصرف شده در طول رژیم، کنترل اشتها را دشوار می کند. به همین دلیل، لازم است لیست رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن را به طور مداوم دنبال کنید. لیست رژیم غذایی تخم مرغ در زیر آورده شده است.

 روز اول

  • صبحانه 2 تخم مرغ آب پز و 1 سهم میوه
  • ناهار 2 تخم مرغ آب پز، سالاد و پرتقال متوسط
  • ​​شام سالاد سبز، مرغ کبابی

 روز دوم

  • صبحانه 2 تخم مرغ آب پز
  • ناهار گریپ فروت، سالاد، مرغ کبابی
  • شام میوه و 2 تکه نان سبوس دار

روز سوم

  • صبحانه 2 تخم مرغ آب پز و میوه
  • ناهار پنیر گوجه فرنگی 1 تکه نان سبوس دار
  • شام سالاد سبز و مرغ کبابی

 روز چهارم

  • صبحانه 2 تخم مرغ آب پز و میوه
  • ناهار میوه
  • شام ​​سالاد مرغ کبابی

 روز پنجم

  • صبحانه 2 تخم مرغ آب پز میوه
  • ناهار سبزیجات آب پز 2 تخم مرغ آب پز
  • شام سالاد ماهی کبابی

   روز ششم

  • صبحانه 2 تخم مرغ آب پز میوه
  • ناهار میوه
  • شام ​​سالاد مرغ کبابی

روز هفتم

  • صبحانه 2 تخم مرغ آب پز گریپ فروت
  • ناهار سبزیجات آب پز مرغ آب پز گوجه فرنگی
  • شام سبزیجات آب پز

مضرات رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

تخم مرغ به خودی خود یک غذای سالم است، در صورت مصرف طولانی مدت می تواند مشکلاتی را در بدن ایجاد کند. به گفته متخصصان، پیروی از رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن می تواند به ناسب اندام کمک کند. با این حال، نباید این وضعیت طولانی مدت شود، چرا که این وضعیت یک رژیم غذایی متعادل برای بدن فراهم نمی کند.

زرده تخم مرغ نیز کلسترول بالایی دارد. به همین دلیل، پیروی از رژیم غذایی تخم مرغ آب پز می تواند منجر به افزایش کلسترول شود. این امر باعث گرفتگی عروق و افزایش خطر مشکلات قلبی و سکته می شود.

رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

بیشتر بخوانید: ۱۲بهترین مواد غذایی برای کنترل و درمان کلسترول

عوارض رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

شایع ترین عارضه جانبی رژیم تخم مرغ، کمبود انرژی ناشی از کمبود کربوهیدرات است. این ممکن است باعث ایجاد فشار در حین ورزش شود. تغییر ناگهانی به یک رژیم غذایی پر پروتئین و کمبود کربوهیدرات ممکن است برای سیستم گوارشی دشوار باشد تا به آن عادت کند. این می تواند منجر به حالت تهوع، یبوست و تحریک پذیری شود. تخم مرغ حاوی 186 گرم کلسترول است. همچنین از نظر کلسترول بسیار غنی است و 63 درصد از ارزش روزانه توصیه شده را دارد.

آنفولانزای کتو

مطالعات نشان داده اند که غذاهایی که تصور می شود خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند، چربی های اشباع شده و ترانس هستند، نه مقدار کلسترول موجود در آنها. افرادی که تازه وارد رژیم کتوژنیک شده اند ممکن است آنفولانزای کتو را تجربه کنند. این در نتیجه فرآیند سازگاری بدن برای استفاده از کتون ها به جای گلوکز برای انرژی اتفاق می افتد.

علائم آنفولانزای کتو شامل گرسنگی، کم انرژی، تحریک پذیری، حالت تهوع، مشکلات خواب، عملکرد ذهنی پایین، ضعف، سردرد و بوی بد دهان است. بیشتر علائم موقتی هستند و چند روز پس از شروع رژیم از بین می روند. برای کاهش این علائم توصیه می شود قبل از شروع رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی کنید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن: با این ۱۴ دمنوش گیاهی شگفت انگیز به سرعت لاغر شوید!

یبوست

این به این دلیل است که رژیم تخم مرغ محدود به غذاهایی است که حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند، مانند میوه ها و سبزیجات. برای کاهش این عارضه مصرف آب فراوان توصیه می شود. اگر رژیم تخم مرغ یک رژیم غذایی کوتاه مدت باشد، برای سلامتی مفید است.

استفاده از رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن برای بیش از 14 روز توصیه نمی شود که بسیاری از گروه های غذایی را محدود می کند. اگرچه رژیم تخم مرغ به کاهش وزن کمک می کند، اما ممکن است فرد با بازگشت به رژیم غذایی عادی وزن اضافه کند. برای جلوگیری از این امر نیاز به ایجاد استراتژی های طولانی مدت مدیریت وزن وجود دارد. تخم مرغ حاوی پروتئین بالایی است، اما مصرف طولانی مدت تخم مرغ می تواند منجر به از دست دادن عضلات شود. مهم است که رژیم تخم مرغ را با سایر غذاها حمایت کنید تا بدن دچار کاهش عضلانی نشود.

بیشتر بخوانید:۱۶بهترین مواد خوراکی پر فیبر: از کاهش وزن تا درمان یبوست

چند روز باید استفاده کرد؟

توصیه می شود رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن را حداکثر به مدت 14 روز اعمال کنید.

 چه کسانی نباید رژیم را انجام دهند؟

افراد مبتلا به حساسیت به کلسترول، اختلالات خوردن و دیابت نوع 1 و 2 نباید از رژیم تخم مرغ پیروی کنند. علاوه بر این، رژیم تخم مرغ برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. افرادی که مستعد ابتلا به آلرژی غذایی هستند ممکن است واکنش های مختلفی به مصرف تخم مرغ نشان دهند. به همین دلیل فرد نباید قبل از آزمایش حساسیت به تخم مرغ از این رژیم غذایی پیروی کند. مصرف زیاد تخم مرغ برای افراد مبتلا به بیماری قلبی توصیه نمی شود. رژیم تخم مرغ برای افرادی که کیسه صفرا خود را برداشته اند توصیه نمی شود. توصیه می شود افرادی که از داروی معمولی استفاده می کنند قبل از اعمال رژیم تخم مرغ با پزشک متخصص مشورت کنند.

بیشتر بخوانید:لاغری شکم و پهلو مخصوص خانم ها + 8 بهترین روش ساده و علمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا