;
خانواده و زناشویی

ویژگی های یک دوست خوب: یک دوست خوب باید این ۱۰ ویژگی را داشته باشد

ویژگی های یک دوست خوب: دانستن ویژگی های یک دوست خوب می تواند به شما کمک کند تا روابط فعلی خود را درک کنید و ارتباطات جدید و معناداری ایجاد کنید. هر فردی که ملاقات می کنید بهترین دوست جدید شما نمی شود. در واقع، نزدیک شدن به افراد جدید با هدف یافتن بهترین دوست، مطمئنا استرس ایجاد می کند.

اما با این وجود ایجاد شبکه ای از ارتباطات اجتماعی هم برای ررحیه و هم برای موفقیت شما ارزشمند است. این ارتباطات دوستانه باعث معنادار شدن زندگی می شود. اما قبل از این که فردی را به عنوان بهترین دوست انتخاب می کنید، بهتر است یک سری ویژگی ها را در او بررسی کنید. او باید ۱۰ ویژگی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: با این ۱۵ تکنیک ساده تبدیل به بهترین دوست همسرتان شوید!  

۱.او صداقت دارد

ویژگی های یک دوست خوب، یک دوست با صداقت مطابق با ارزش ها و تعهدات خود عمل می کند. او اصول اخلاقی قوی دارد، تفاوت بین درست و نادرست را می داند و زمانی که أصول او زیر پا گذاشته شود، در مورد آن با صراحت صحبت می کند. او حتی زمانی که با نظر شما مخالف است، با صداقت دلیل مخالفتش را توضیح می دهد.

۲.می توانید به او اعتماد کنید

دوست صمیمی صادق است و از صمیم قلب با نیت خوب صحبت می کند. آنها آنچه را که باید بشنوید به گونه ای به شما می گویند که بتوانید بشنوید و نه این که پشت سرتان شایعه سازی کنند. یک دوست خوب قابل اعتماد است، نه تنها اسرار شما با او محفوظ است، بلکه آسیب پذیری، ترس و عجیب بودن شما نیز برای او نقطه ضعف شما تلقی نمی شود.

ویژگی های یک دوست خوب

۳.به قولش عمل می کند

دوستان خوب به قول خود عمل می کنند، آنچه را که می گویند انجام خواهند داد و از شما دفاع می کنند. البته یک دوست ممکن است اشتباه کند، اما شما باید احساس کنید که می توانید به روش های اصلی به آنها اعتماد کنید.

به عنوان مثال، ممکن است شما دوستی داشته باشید که همیشه دیر سر قرار می رسد و غرق در کار است، اما می‌دانید که می‌توانید به او تکیه کنید تا به صحبت‌های شما گوش دهد و بدون قید و شرط آن را بپذیرد و شما را درک کند.

بیشتر بخوانید: زنان عاشق چه مردانی می شوند + ۱۴ ویژگی مرد که زنان را عاشق می کند

۴.آنها وفادار هستند

ویژگی های یک دوست خوب، وفاداری کور هرگز ایده خوبی نیست. اما، اگر دوستان تان صداقت داشته باشند، احتمالا به افرادی که برایشان اهمیت دارد و در فراز و نشیب ها با آنها بوده اند وفادار هستند.

آنها در مورد شما منفی صحبت نمی کنند،  به حرف های شما گوش می دهند، نسبت به صحبت های شما شک و تردید ندارند. همیشه در مواقع سختی کنار شما هستند و از شما حمایت می کنند.

۵.نسبت به دیگران همدلی دارند

یک دوست خوب این توانایی شگفت انگیز را دارد که خود را به جای شما بگذارد و با شما همدلی داشته باشد. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا احساس شما را درک کنند و مطابق با آن واکنش نشان دهند.

۶.آنها شنوندگان خوبی هستند

ویژگی های یک دوست خوب، مهارت های گوش دادن برای یک دوست خوب ضروری است. اگر کسی ویژگی های یک دوست خوب را داشته باشد، به شما فضایی می دهد تا صحبت کنید، سؤال بپرسید، احساسات خود را بروز دهید. به شما کمک می کند مسیر خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: مردان خوب: با این ۷ کار، زنان دیوانه وار عاشق شما می شوند

۷.اعتماد به نفس آنها مسری است

این یک ویژگی مهم برای هر دوست است. آنها با خودشان راحت هستند و با شما راحت هستند. اعتماد به نفس واقعی به شما الهام می‌بخشد، شما را بیرون می‌کشد، زمانی که آن را ندارید به شما شجاعت می‌دهد و به شما کمک می‌کند.

شما در کنار او احساس اطمینان می کنید که دنیا را تصاحب خواهید کرد.

ویژگی های یک دوست خوب

۸.گذراندن وقت با آنها احساس خوبی به شما می دهد

ویژگی های یک دوست خوب، یک دوست عالی در مجموع طرز فکر مثبتی دارد. زمانی که احساس ناراحتی می کنید، تنها بودن در کنار آنها به شما روحیه می دهد. نکته اصلی این است که زمان با آنها باید چیزی باشد که مشتاقانه منتظر آن هستید. شما با او می خندید و إحساس آرامش و شادی می کنید.

۹.شوخ طبع است

ویژگی های یک دوست خوب، مسلماً این ویژگی کاملاً ضروری نیست. اما حس شوخ طبعی مفید است. لازم نیست یک دوست از نظر حرفه ای بامزه باشد، فقط حس شوخ طبعی مشابهی را به اشتراک بگذارید تا به هر دوی شما کمک کند وقتی اوضاع سخت می شود، جنبه سبک تر را پیدا کنید. آنها می دانند که چگونه شما را خوشحال کنند و شما را بخنداند.

۱۰.آنها قضاوت نمی کنند

ویژگی های یک دوست خوب، دوستان واقعی هرگز باعث نمی شوند که به خاطر خودتان بودن احساس بدی داشته باشید. با یک دوست خوب، می توانید به عنوان خود واقعی خود پای میز بنشینید و وقت بگذرانید. او شما را قضاوت نمی کند و شما هم لازم نمی بینید خود را سانسور کنید.

بیشتر بخوانید: زنان باکلاس با این ۵ روش توجه مردان را جلب می کنند!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =

دکمه بازگشت به بالا