;
تفریح و سرگرمی

سوال هوش: به چوپان کمک کن گوسفنداش رو از خطر گرگ و رودخانه نجات بده!

معمای هوش چوپان و گرگ: امروز با یکی از کلاسیک ترین معماها یا سوالات هوش با شما هستیم . در این سوال هوش شما با چوپان، دو گوسفندش، گرگ و رودخانه و قابق روبرو هستید. این سوال یا معمای هوش چوپان و گرگ تمام توجه شما را می طلبد، چرا که باید به چوپان کمک کنید تا بدون اینکه گرگ گوسفندان را بخورد، همه آنها را از رودخانه عبور دهد.  با معمای هوش چوپان و گرگ با بخش سرگرمی چشمک همراه باشید.

چوپان باید بتواند همه حیوانات را از رودخانه عبور دهد. اما نکته در اینجاست که قایق کوچک است و گنجایش دو نفر یا دو حیوان و یا چوپان و یک حیوان را دارد. حیوانات به تنهایی نمی توانند سوار قایق شوند و ….حال شما باید به دنبال راه حلی برای این مسئله باشید. همه حیوانات را از رودخانه عبور دهید بدون اینکه کسی صدمه ببیند. شما نمی توانید گوسفند را با گرگ تنها بگذارید، زیرا گرگ حتما گوسفند را می خورد. خوب شروع کنید به حل چالش.

بیشتر بخوانید: داستان ضرب المثل افسار شتر بر دم خر بستن!

معمای هوش چوپان و گرگ

این سوال هوش از قدیمی ترین و کلاسیک ترین سوالات هوش است. بسیار ی از ما در کودکی حتما با این سوال روبرو شده بودیم. امروز برای آنکه هم یادی از گذشته کنیم و هم اینکه تمرکز و هوش شما را به چالش بکشیم، آن را در چشمک منتشر کرده ایم. در این سوال هوش همانطور که اشاره شد چوپان به همراه دو گوسفند و گرگ حضور دهد. چوپان باید بتواند همه حیوانات را از رودخانه عبور دهد. اما نکته در اینجاست که قایق کوچک است و گنجایش دو نفر یا دو حیوان و یا چوپان و یک حیوان را دارد. حیوانات به تنهایی نمی توانند سوار قایق شوند و ….

حال شما باید به دنبال راه حلی برای این مسئله باشید. همه حیوانات را از رودخانه عبور دهید بدون اینکه کسی صدمه ببیند. شما نمی توانید گوسفند را با گرگ تنها بگذارید، زیرا گرگ حتما گوسفند را می خورد. خوب شروع کنید به حل چالش.

سوالات هوش،چالش‌ها یا معماهای تصویری در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا نوعی سرگرمی است که کاربران اینترنت با آن ذهن خود را وادار به فعالیت مثبت می کنند.

بیشتر بخوانید: در این تصویر چه چیزی با بقیه سبزیجات هماهنگ نیست!؟ | 90 درصد افراد متوجه نمیشن!

معمای هوش چوپان و گرگ

شاید بپسندید: کدومیکی از این ورزشکارا، اسمش بن هست!؟

.

.

.

.

شاید بپسندید: کدام پنگوئن با بقیه فرق دارد!؟ | اکثر افراد نمی توانند این پنگوئن را شناسایی کنند!

 

.

.

.

شاید بپسندید:قابل توجه چشم عقابیا: اگه قدرت دید بالا دارید تو یه نگاه بگید که گربه کجای تصویر قایم شده!

پاسخ معمای هوش چوپان و گرگ

همانطور هم که اشاره شد، در معمای هوش چوپان و گرگ از شما خواسته نمی شود که اشتباه یا تفاوت تصویر را بیابید، بلکه باید یک راه حل برای یک مشکل (عبور کردن همه از عرض رودخانه بدون آسیب دیدن) را پیدا کنید، زیرا چوپان، گوسفند و گرگ باید از رودخانه عبور کنند و تنها یک قایق دو سرنشین وجود دارد.

با توجه به این موضوع، از شما می خواهیم که برای حل مشکلی که دوست چوپان ما با آن مواجه است، توجه کافی داشته باشید و زمان اختصاص دهید، زیرا او نمی خواهد خطری گوسفندانش را از ناحیه گرگ را تهدید کند.

آیا موفق شدید؟ اگر چنین است ما به شما تبریک می گوییم اما اگر نه راه حل عبور چوپان از رودخانه را بدون اینکه گرگ بتواند به گوسفندان حمله کند را در میان می گذاریم.

احتمالاً بپسندید:(ویدیو) پیشرفت طراحی اتومبیل بی ام دبلیو در گذر زمان

.

.

.

.

شاید بپسندید: اگه تو 10 ثانیه تفاوت های تصویر این دو کودک بازیگوش رو پیدا کنی، واقعاً نابغه ای!

پاسخ معمای هوش چوپان و گرگ این است که چوپان باید در مجموع هفت سفر از ساحل A به ساحل B که مقصد است انجام دهد، بنابراین سفرها به صورت زیر خواهد بود:

اولین سفر : چوپان و گرگ از A به B سفر می کنند.

دومین سفر : چوپان به تنهایی از B به A سفر می کند.

سومین سفر : چوپان با یک گوسفند از A به B سفر می کند.

چهارمین سفر: چوپان با گرگ از B به A برمی گردد.

پنجمین سفر: چوپان با گوسفند دوم از A به B سفر می کند.

ششمین سفر: چوپان به تنهایی از B به A سفر می کند.

هفتمین سفر: چوپان با گرگ از A به B سفر می کند.

شاید بپسندید:داستان ضرب المثل زخم زبان از زخم شمشیر بدتر است!

معمای هوش چوپان و گرگ

امیدوارم از معمای هوش چوپان و گرگ استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

 

 

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

احتمالاً بپسندید: توانایی محاسباتی خودت رو با حل این معادله ارزیابی کن!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید:یکی از سایه ها را در این تصویر انتخاب کن تا بهت بگم چه جور آدمی هستی!

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: قدرت دیدت خوب باشد، در 10 ثانیه تفاوت های دو تصویر سگ بامزه را پیدا می کنی!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: یکی از این هیولاهای خنده دار را انتخاب کنید، بعدش نتیجه را بخوانید! شگفت زده خواهید شد!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل دنبال نخود سیاه فرستادن!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

احتمالاً بپسندید:  داستان کوتاه تاریخی ماست و خیار ناصرالدین شاهی!

 

 

شاید بپسندید

اگر نکته تصویر ببر حنگلی را پیدا کنی، جزو 1 درصد تیزبین جهان هستی!

اگه حیوون مخفی تصویر را پیدا کنی، چشای تیز مثل عقاب داری!

آدم سخاوتمندی یا خسیس!؟ | فقط بهم بگو اول برگ افرا دیدی یا هواپیما؟

داستان ضرب المثل آش نخورده و دهان و سخته!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا