;
تفریح و سرگرمی

سوال هوش ریاضی: با توجه به عبارات، چه عددی باید در عبارت آخر قرار بگیرد!؟

سوال ریاضی جذاب : سوال این آزمون بسیار ساده است: با توجه به معادلات بالاتر، عددی که باید به جای علامت سوال گذاشته شود را پیدا کنید! البته بادتان باشد که زمان شما محدود است. برای رمزگشایی این آزمون تنها 5 ثانیه فرصت دارید. مجله خبری چشمک با درک اهمیت سوالات و معماهای تصویری در رشد و توسعه مهارت های فردی، هر روز با ارائه جدیدترین سوالات تصویری، مهارت ها و توانایی های مخاطبان را مورد آزمایش قرار داده و در جهت رشد و توسعه آن تلاش می کند.

به باور محققان ذهن و مغز  نیز همچون جسم نیازمند تمرین مناسب ورزشی برای حفظ سلامت و کارایی خود است. بازی های فکری بهترین گزینه برای فعالیت مثبت مغز و تمرین ورزشی برای آن هستند. توجه و انجام انواع و اقسام بازی های فکری می تواند، هم سلامت مغز را تضمین کند و هم زمینه را برای رشد توانائیهای فردی افراد فراهم نماید. بر همین اساس لازم است شما هر روز با بخش تفریح و سرگرمی چشمک همراه شده و ذهن و مغز خود را ورزش دهید.

شاید بپسندید:تست شخصیت: نوع قلاب کردن دستان می تواند شخصیت شما را افشا کند!

سوال ریاضی جذاب

بازی های فکری معماهای هیجان انگیزی هستند که حل آنها نیاز به تفکر دارد. بازی های فکری شما را وادار می کند خارج از چارچوب فکر کنید و از تمام قابلیت ها و پتانسیل های ذهنی خود بهره برداری کنید. یکی از جدیدترین بازی‌های فکری در رسانه‌های اجتماعی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده، سوال ریاضی جذاب است.

شما باید بتوانید در مدت زمان 5 ثانیه ای، به جای علامت سوال، عدد مناسب را جایگزین کنید. برای این کار لازم است از تمام حواس خود و هوش ریاضی خود استفاده کنید. کافی است کمی با دقت به معادلات بالا سوال ریاضی جذاب نگاه کنید. مطمئناً افرادی که دارای ضریب هوشی بالا باسند در اولین تلاش خواهند توانست سوال ریاضی جذاب را رمزگشایی کنند. اجازه دهید نگاهی به این معما بیندازیم.

شاید بپسندید: با دلیل بگو که کدامیک از این دو زن، مادر دختر نوجوان است!

سوال ریاضی جذاب

بیشتر بخوانید: نکته تصویر رو در یک نگاه پیدا کن و اثبات کن مثل هرکول پوآرو باهوشی!

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: اگر این عبارت ریاضی را با حرکت دادن یک چوب کبریت اصلاح کنی، نابغه ای!

 

 

 

.

شاید بپسندید: آیا می توانید در میان اعداد مختلف، عدد 6 را در 5 ثانیه پیدا کنید؟

پاسخ سوال ریاضی جذاب

اگر هنوز در تلاش برای به دست آوردن پاسخ این هستید، ما پاسخ این معما را داریم. اما قبل از دیدن پاسخ بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. می توانید از فرصت دوم خود استفاده کرده و سوال ریاضی جذاب را رمزگشایی کنید.

شاید بپسندید: سوال هوش ریاضی: نتیجه عبارت آخر چند می شود!؟

.

.

.

 

.

شاید بپسندید:چیستان قرآنی: کدام سوره است که اگر نامش را برعکس کنیم نام یکی از سبزیجات می‌شود!؟

پاسخ سوال ریاضی جذاب: پاسخ بسیار ساده است. اگر دقت کنید هر معادله ابتدا در یکیدیگر ضرب شده و سپس به تریب با اعداد فرد جمع شده اند. اعداد فرد 1، 3، 5، 7، 9 و ….

بنابراین در اینجا عدد گم شده 99 است.

10×9=90

90+9

=99

شاید بپسندید: با پیدا کردن پاسخ، ضریب هوشی خودت را ارزیابی کن!

جواب سوال ریاضی جذاب

امیدوارم از سوال ریاضی جذاب استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

 

 

 

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: داستان چوپان راستگو | حکایت چوپان راستگویی که رفتار مردم او را به چوپان دروغگو تبدیل کرد!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: محسن تمام اعداد از 300 تا 400 را روی یک کاغذ نوشت | او رقم 3 را چند بار نوشته است!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: کی داره تو روز روشن مثل نقل و نبات دروغ میگه، آقاهه یا خانمه!؟

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

آزمون تمرکز: 3 تفاوت دو تصویر موش سفید را پیدا کنید!

با پیدا کردن عدد مناسب در جدول، ضریب هوشی خودت را ارزیابی کن!

سوال هوش: کدامیک از 3 زن تصویر، همسر مرد کچل است!؟

اگر در نگاه اول حیوان تصویر را دیدی، بینایی ات مشکلی نداره| فقط تقلب نکنید!

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

  1. اعداد اول ….
    17/11/7/5/3/2/1……..
    جواب در اصل
    ۱۱+(10*9)= ۱۰۱
    عدد ۹ جزو اعداد اول نیست….چوندبه خودش و یک و سه بخش پذیره
    پس میشه مرکب….. در امتحان خودتون قبول نشدید عزیز دل برادر….

  2. اگر عدد اول منظورتون هستش ۹ عدد اول نیست .دقت کنید توی طرح سوال( عدد اول عددی است که فقط بر خودش و یک قابل قسمت هستش که به ترتیب ۱و۳و۵و۷و۱۱و.. میشود شما به جای ۹ باید ۱۱ رو با ۹۰ جمع کنید .که جواب میشه ۱۰۱(در ضمن عدد فرد با عدد اول فرق میکنه)

  3. باید دو عدد در هم ضرب بشه و نتیجه باید به علاوه عدد سمت راستی منهای یک بشه. مثال
    23=5+4
    20=4*5
    3=1-4
    ۲۳=۲۰+۳
    ۲۳= (۱-۴) + (۴×۵)

  4. ببین دو تا عدد در هم ضرب می شن بعدش جواب بعلاوه یکی کمتر از عدد راستی میشه

  5. 9×10=90
    90+9=99
    99_1=98
    دو عدد در هم ضرب می شوند به علاوه عدد دوم میشن منهای یک

  6. جواب ۹۸ میشه اگر عدد ۱۱در عدد 10ضرب میشد باید با 9جمع میشد حاصل نهایی میشه حاصل ضرب دو عدد به علاوه ی یکی کمتر از عدد کوچکتر یعنی باید عدد 9در عدد 10ضرب شود و حاصل این ضرب با عدد 8 جمع شود

  7. دوستان همون 99درسته چون گفته اعداد در هم ضرب میشه و بعدش با اعداد فرد جمع میشن
    ۲×۳ +۱
    ۴×۵ +۳
    ۶×۷ +۵
    ۸×۹ +۷
    ۱۰×۹ +۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا