;
تازه ها

پیاز زرد یا پیاز سفید: یک آشپز حرفه‌ای یکبار برای همیشه تفاوت این دو را توضیح می‌دهد!

تفاوت پیاز زرد و سفید در آشپزی: من تقریبا همیشه یا پیاز سفید یا زرد در آشپزخانه ام دارم. به ندرت پیش آمده است که هر دو پیاز در خانه داشته باشم. اینکه کدام نوع در دسترس من است بیشتر تحت تأثیر قیمت و یا فروشگاه و مغازه ای است که پیاز را از آنجا تهیه می کنم. من به ندرت به نوع پیاز مورد نیاز در دستور غذا توجه می کنم. شاید به همین علت است که طعم خورشت ها و غذایی هایی که تهیه می کنم ممکن است متفاوت باشد.

امروز یکبار برای همیشه تفاوت پیاز زرد و سفید در آشپزی در بخش تازه ها مجله خبری چشمک مورد بررسی قرار می گیرد. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

شاید بپسندید: برای معطر کردن طبیعی فضای خانه از این ۵ گیاه زیبا با بوی شگفت انگیز استفاده کنید + عکس

پیاز زرد و سفید

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت پیاز زرد و سفید در آشپزی با جی واینستین، سرآشپز و مربی هنرهای آشپزی گیاهی در موسسه آموزش آشپزی گفتگویی صورت گرفته است. این مطلب مستقیم از وب سایت رسپی های آسان ترجمه شده و در اختیار مخاطبان مجله خبری چشمک قرار گرفته است.

احتمالاً بپسندید: اسرار زیبایی و تناسب اندام زنان چینی!

تفاوت پیاز زرد و سفید در آشپزی

سرآشپز واینستین معتقد است که در بیشتر موارد آشپزی، پیاز زرد بهتر از پیاز سفید خوب است. اما در کل تفاوت هایی بین این دو وجود دارد، و در برخی از دستورات غذایی بهتر است یکی را بر دیگری انتخاب کنید، مگر اینکه واقعاً در تنگنا بوده و انتخاب نداشته باشید.

تفاوت پیاز زرد و سفید در آشپزی چیست؟

سرآشپز واینستین می‌گوید: «پیاز سفید نسبت به پیاز زرد ملایم‌تر و شیرین‌تر است، اما این بدان معنا نیست که پیازهای زرد نیز ملایم نیستند.» اما او معتقد است که «پیاز سفید نیز لطیف تر است.»

او توضیح می‌دهد که در هنگام پخت و پز پیاز سفید زودتر بافت خود را از دست داده و در صورت تمایل لعاب مورد را بدست می آورید، اما پیاز زرد به نسبت پیاز ساختار خود را حفظ می کند. پیاز سفید هم به دلیل رنگ و هم به دلیل تمایل به متلاشی شدن بیشتر در خورشت ها یک گزینه عالی است.

برایتان جالب خواهد بود: گریه زنان هنگام عصبانیت و دعوا + ۳ دلیل جالب که نمی دانستید!

کاربردهای پیاز زرد در مقابل پیاز سفید چیست؟

به طور کلی از پیاز زرد برای هر غذای سرخ‌شده که می‌خواهید استفاده کنید، مانند بر روی پیتزا، حتی ساندویچ و …. حتی برای پیاز داغ، پیاز زرد یک گزینه عای است.  اما پیاز سفید را هر جا که می‌خواهید زودتر تبدیل به لعاب شود، استفاده کنید.

شاید بپسندید: هدیه روز دانش آموز: ۶ ایده جذاب برای هدیه روز دانش آموز!

پیاز سفید

بیشتر بخوانید:  مواد غذایی بدون تاریخ مصرف: 8 ماده غذایی که پس از پایان تاریخ مصرف، قابل استفاده اند!؟

پیاز سفید به دلیل طعم ملایم‌تری که دارد برای استفاده به‌صورت خام نیز مفید است. واینستین می‌گوید: «هر چند پیاز سفید ملایم است، اما قبل استفاده یک برش را بچشید، زیرا برخی از آنها می‌توانند تیز باشند. البته به یاد داشته باشید که انواع پیاز زرد ملایم نیز وجود دارد و برای خام خوری عالی هستند. فقط باید قبل از مصرف طعم آنها را بررسی کنید.

به این ترتیب اگر به دنبال پیاز برای سالاد، سالسا یا چاتنی هستید، پیاز سفید برتر است. برش خورده نازک و نوارهای پیاز سفید به طرز درخشانی بر روی اقلام تیره‌تر مانند سبزی‌های برگ‌دار می‌پیچد و شکل زیبایی نیز به سالاد شما می بخشد، اما پیاز زرد این یکنواختی رنگی سفید را ندارد و ممکن است در تزئین سالاد جالب نباشد.

بنابریان براساس آنچه که گفته شد پیاز سفید نسبت به پیاز زرد ملایم‌تر، شیرین‌تر و لطیف‌تر است، بنابراین زمانی که می‌خواهید چیزی در ظرف ذوب شود، هم به‌صورت خام و هم پخته عالی هستند.

احتمالاً بپسندید: پاک کردن لکه: روش پاک کردن ۱۲ نوع لکه سخت از روی لباس!

تفاوت پیاز زرد و سفید در آشپزی

شاید بپسندید: میخای بفهمی به لحاظ عقلی چند ساله ای این تست رو انجام بده!

پیاز زرد عطر و طعم پررنگی دارد و هنگام پخته شدن بهتر از پیاز سفید شکل خود را حفظ می کند و زمانی که می خواهید طعم و بافت پیاز واضح تری داشته باشید، این گزینه عالی است. در بیشتر مواقع، استفاده از هر یک از آنها خوب است. اما اگر برای یک موقعیت خاص آشپزی می کنید یا به دنبال طعم یا بافت بسیار خاصی هستید، سعی کنید به انواع پیازهای مشخص شده در دستور غذا توجه کنید.

بیشتر بخوانید: آلودگی هوا: هنگام آلودگی هوا حتما این چیزا رو بخورید!

 

 

 

 

 

احتمالاً بپسندید:

طراحی چهره زیباترین ورزشکاران زن با کمک هوش مصنوعی + تصاویر

احتمالاً بپسندید: پاکسازی کامل هوای خانه با ۱۲ روش طبیعی!

شاید بپسندید: لیمو ترش با چه غذاهایی نمی سازد!؟ اطلاعات مهم درباره لیمو ترش که حتماً از آن بی اطلاع هستید!

احتمالاً بپسندید: با این ۵ ترفند هندوانه ای قرمز و شیرین را برای شب یلدا انتخاب کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا