;
تفریح و سرگرمیحکایت

حکایت ضرب المثل اهل بخیه هست!

حکایت ضرب المثل اهل بخیه هست: اهل بخیه در فرهنگ عامه، کنایه از برخی کارهای خلاف است. به عنوان مثال، زمانی که فردی بخواهد با زبان رمز، هم منقل و هم محفل خود را به دیگری معرفی کند، می گوید: «فلانی هم اهل بخیه است» که نوعی طنز و طعنه نیز محسوب می شود.

اهل بخیه در لغت به معنی کسی که حرفه ٔ دوزندگی دارد و یا بعضی مواقع به معنی سازشکار، رازدار هم بکار می رود. اما حکایت ضرب المثل اهل بخیه هست چیست؟

احتمالا بپسندید: اگه چشات مثل شاهین تیز باشه تو یه نگاه ساعت مشکل دار را پیدا می کنی!

حکایت ضرب المثل اهل بخیه هست

در گذشته پالان دوزی پیر در شهری زندگی می کرد. وی بسیار کار می کرد اما نمی توانست پول زیادی به دست آورد و از این بابت غمگین بود و غصه می خورد.

روزی از روزها بازرگانی از شهری دور به خانه ی پالان دوز آمد و از او خواست تا برای الاغش پالانی نو بدوزد همچنین برای دیگر الاغان و قاطرانش هم پالان هایی نو می خواست.

پالان دوز از اینکه مشتری خوبی گیرش آمده بود خوش حال شد و مشغول دوختن پالان ها شد. پس از اینکه همه ی پالان ها را دوخت، بازرگان پولی افزون بر دستمزدش به او داد و به پالان دوز گفت که پادشاه مسابقه ای برای دوزندگان برگزار خواهد کرد و می خواهد کسی را از میان آن ها یکی را برگزیند پس اگر کسی را می شناسی به او خبر بده و بگو فلان روز در دربار آماده باشد.

حکایت ضرب المثل اهل بخیه هست

شاید بپسندید: داداش چوپان کجاست | اگه دقت و تمرکزت بالا باشه، پیداش می کنی!

پالان دوز به فکر فرو رفت و پس از چند روز بار سفر بست تا به سمت دربار پادشاه به راه افتد و پس از چند روز در روز مسابقه به دربار رسید. در دربار، خیاطان زیادی از شهرهای مختلف گردآمده بودند. هر کدام از خیاطان به ترتیب نزد پادشاه می رفتند و نمونه کارهای خود را به پادشاه نشان می دادند تا پادشاه بهترین آن ها را برگزیند سپس نوبت به پالان دوز رسید و پالان دوز به محضر پادشاه حاضر شد.

پادشاه و درباریان وقتی پالان دوز و پالان هایی که در دستش بود را دیدند بسیار تعجب کردند. پادشاه ابتدا با دیدن این صحنه بسیار خشمگین شد و گمان برد که وی قصد توهین به او را داشته است اما هنگامی که از او سوالاتی پرسید دانست که از روی سادگی به آن جا آمده است.

برای همین خشمش را فرو برد و گفت: «ما از دوزندگان لباس دعوت کرده ایم تا از بین آن ها کسی را برای دوختن لباس هایمان برگزینیم اکنون تو این جا چه کار می کنی؟»

شاید بپسندید: تست شخصیت: گروه خونی ات چیه تا بگم واقعاً کی هستی!؟

پالان دوز گفت: «همه ی ما سوزنی در دست می گیریم و به پارچه ای بخیه می زنیم، حال یکی به پارچه ای ظریف بخیه می زند و یکی چون من به پارچه ی زبر و خشن ولی دراصل همه ی ما اهل بخیه هستیم».

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید:  اگر پلنگ خالدار را در تصویر پیدا کنی، چشمات مثل شاهین تیزه!

 

 

 

 

 

 

 

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید: تست قدرت بینایی: ماهی کجاست!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: آیا ریسک پذیر هستی | چیزی که در تصویر توجه شما را جلب کرد آن را آشکار می کند!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: دانش آموزی که داره تقلب می کنه رو شناسایی کن!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: کدومیکی از این خانم خوشکلا همسر واقعی این مرد هست!؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا