;
دنیای مدآرایش و زیبایی

پوست چرب: ۵ بهترین ماسک خانگی برای پوست چرب و جلوگیری از آکنه

داشتن پوست چرب گاهی بسیار آزاردهنده است. زیرا به مراقبت و توجه جدی نیاز دارد. از انتخاب محصولات مراقبت از پوست گرفته تا نحوه آرایش، باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید و احتیاط کنید. چرا که مبادا با یک جوش قرمز بزرگ درست روی صورت خود بیدار شوید. یکی از گزینه های موثر استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب است. زیرا این ماسک های خانگی و طبیعی برای پاکسازی پوست، کنترل چربی و جلوگیری از آکنه معجزه می کنند. در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی، ۵ بهترین ماسک خانگی را برای تان معرفی می کنیم که با استفاده درست و منظم می توانید چربی پوست تان را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید؛ بهترین ماسک های خانگی برای پوست های خشک و حساس

عواملی که منجر به آکنه می شود

۱.عدم استفاده از مرطوب کننده

۲.استفاده از محصولات کمدوژنیک

۳.رژیم غذایی ناسالم، ننوشیدن آب کافی

۴.لایه برداری بیش از حد

برای مبارزه با این مشکلات، باید از یک روال مراقبت از پوست پیروی کنید که مخصوصاً نوع پوست چرب را هدف قرار می دهد و پوست شما را شفاف و درخشان نگه می دارد.

 ۵ بهترین ماسک خانگی برای پوست چرب

 

۱.ماسک صورت برای پوست چرب، آلوئه ورا و زردچوبه

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه را تهیه کنید. حتی می توانید از جایگزین های خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید، اما مطمئن شوید که ۱۰۰ درصد طبیعی و ارگانیک است. حدود ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به ژل آلوئه ورا اضافه کنید و هر دو مواد را با هم مخلوط کنید. صورت خود را کاملا تمیز کنید و این مخلوط آلوئه و زردچوبه را در تمام ناحیه صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید حدود۲۰ دقیقه بماند و آن را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم بشویید.

آلوئه ورا سرشار از خواص قابض طبیعی است که در از بین بردن سبوم اضافی، عرق، چربی و کثیفی از منافذ پوست بسیار موثر است. علاوه بر این، زردچوبه و آلوئه ورا، هر دو دارای خواص ضد التهابی عالی هستند که به تسکین پوست و جلوگیری از آکنه کمک می کند.

ماسک صورت برای پوست چرب

 

بیشتر بخوانید؛ بهترین ماسک های خانگی برای پوست های خشک و حساس

 ۲.مولتانی میتی و گلاب

در یک کاسه همزن، حدود 1 قاشق غذاخوری مولتانی میتی یا زمین فولر را بریزید. حدود یک قاشق غذاخوری گلاب خالص را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک قوام آبدار به دست آید. مخلوط مولتانی میتی و گلاب را در تمام ناحیه صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید و مرطوب کننده ای که برای نوع پوست شما مناسب است، استفاده کنید.

یکی از دلایل اصلی که مولتانی میتی برای پوست های چرب باید استفاده شود، این است که منافذ را باز کند و پوست را کاملا تمیز نگه دارد. این نه تنها پوست را مات می کند بلکه آن را سالم و درخشان نگه می دارد. به همین دلیل است که Multani mitti مانند یک افسون در کنترل بروز آکنه عمل می کند. وقتی چیزی آرام بخش و در عین حال قوی مانند گلاب به این مخلوط اضافه می کنید، خواص آرام بخش آن نه تنها به آبرسانی پوست شما کمک می کند، بلکه از التهاب ناشی از آکنه نیز جلوگیری می کند.

ماسک صورت برای پوست چرب

۳.ماسک صورت برای پوست چرب، بلغور جو دوسر و عسل

با آسیاب کردن بلغور جو دوسر در مخلوط کن شروع کنید تا پودر شود و آن را به یک کاسه منتقل کنید. در مرحله بعد، دو قاشق چای خوری عسل ارگانیک را به آن اضافه کنید و هر دو ماده را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این مخلوط را روی ناحیه صورت و گردن خود بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

یکی از بهترین مواد طبیعی که می توانید به ماسک صورت خود برای پوست چرب اضافه کنید، بلغور جو دوسر است. زیرا دارای خواص سبوم خیساندن است که به جلوگیری از چربی اضافی کمک می کند، که به طور خودکار منافذ پوست را باز می کند و منجر به کاهش آکنه می شود. علاوه بر این، خاصیت آبرسانی طبیعی جو دوسر و عسل، همراه با آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی آنها، نه تنها از خشکی پوست جلوگیری می کند، بلکه به از بین بردن سموم کمک می کند تا پوست تمیز و بدون چربی بماند.

ماسک صورت برای پوست چرب

۴.روغن درخت چای + خاک رس و گلاب

در یک کاسه، حدود یک تا دو قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت را بریزید و حدود دو قاشق غذاخوری گلاب خالص را اضافه کنید. آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. در مرحله بعد، چند (حدود پنج تا شش) قطره اسانس درخت چای را به این مخلوط اضافه کنید و آن را خوب مخلوط کنید. این مخلوط را به تمام ناحیه صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از ۱۵ دقیقه با آب خنک بشویید و سپس از یک مرطوب کننده ژل سبک استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته کند.

خاک رس بنتونیت دارای خاصیت جاذب روغن است که به پاکسازی کامل پوست شما از سبوم اضافی کمک می کند. به باز کردن منافذ پوست کمک می کند و احتمال بروز آکنه را کاهش می دهد. علاوه بر این، یک ماده طبیعی ماسک صورت است که به درمان آکنه موجود کمک می کند. خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده روغن درخت چای، میکروب های ایجاد کننده آکنه را از پوست حذف می کند و به جلوگیری از آکنه، خارش و سایر مشکلات پوستی کمک می کند.

ماسک صورت برای پوست چرب

۵.ماسک صورت برای پوست چرب، آرد و ماست گرم

حدود دو قاشق غذاخوری آرد گرم و یک قاشق غذاخوری ماست تازه را در یک کاسه بریزید. این دو ماده را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی تشکیل شود، سپس می توانید آن را روی پوست کاملاً تمیز شده بمالید.  اجازه دهید مخلوط به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که کاملا خشک شود روی صورت شما بماند. سپس آن را از آب و یک پاک کننده ملایم بشویید و از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

مزیت اصلی آرد گرم یا حبوبات برای پوست های چرب این است که به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند، که برای حفظ عملکرد بهینه پوست و جلوگیری از چربی اضافی مهم است. ماست منبع غنی روی است که راهی عالی برای تنظیم تولید سبوم است و خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی آن پوست شما را شفاف و درخشان می کند.

بیشتر بخوانید؛ اشتباهات رایج در مراقبت از پوست که به پوست آسیب می‌رساند!

ماسک صورت برای پوست چرب

سوالات متداول

۱.هر چند وقت یکبار باید از ماسک ها برای پوست های چرب استفاده کنید؟

در حالی که این امر عمدتاً به نوع ماسکی که استفاده می کنید بستگی دارد، ماسک زدن بیش از حد می تواند پوست شما را واقعاً تحریک کرده و همه چیز را بدتر کند. بنابراین، برای این که کاملاً ایمن باشید، نباید بیش از یک یا دو بار در هفته از این ماسک ها استفاده کنید.

۲.آیا زغال چوب برای پوست های چرب خوب است؟

پودر زغال فعال یک ماده عالی برای اضافه کردن به روتین شما برای پوست های چرب، به خصوص ماسک های صورت است. به این دلیل که به خارج کردن سموم از پوست کمک می کند و در نتیجه تولید سبوم را محدود می کند و غدد چربی بیش فعال را آرام می کند.

۳.چگونه می توان جلوی چرب شدن پوست را گرفت؟

بهترین راه برای مبارزه با پوست چرب، پیروی از یک روال مراقبت از پوست است. استفاده از یک شستشوی صورت بدون روغن و یک مرطوب کننده سبک بر پایه ژل، دو بار در روز یک راه عالی برای کنترل مشکلات ناشی از داشتن پوست چرب است.

بیشتر بخوانید؛ ۷ درمان خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا