;
تفریح و سرگرمیحکایت

حکایت ضرب المثل آدم گرسنه سنگ را هم می خورد!

ضرب المثل آدم گرسنه سنگ را هم می خورد: روزی لقمان حکیم با پسرش در حال گذر از یک کوچه بودند که صدای اذان را شنیدند. پسر لقمان گفت: پدر بهتر است اول برای نماز به مسجد برویم و پس از آن به خانه رفته و ناهار بخوریم، امروز مادر غذای خوشمزه ای برای ناهار آماده کرده است.

شاید بپسندید: حکایت ضرب المثل از ریش به سبیل پیوند زدن!

حکایت ضرب المثل آدم گرسنه سنگ را هم می خورد

لقمان و پسرش راهی مسجد شدند و نماز را در آن جا خواندند و بعد تصمیم گرفتند به طرف خانه حرکت کنند، اما در همان لحظه لقمان مکثی کرد و گفت: اگر تو مطمئن هستی که مادرت غذای خوشمزه‌ ای برای ما آماده کرده به خانه برویم. شنیدن این حرف از دهان لقمان، پسر را بسیار متعجب کرد، پسر با شگفتی پرسید: پدر آیا اتفاقی افتاده؟ به یاد ندارم تاکنون به این فکر کرده باشید که بهترین غذا ها را برای شما مهیا کرده باشند!

ضرب المثل آدم گرسنه سنگ را هم می خورد

شاید بپسندید: چیستان: دو نفر در خیابان به همدیگر می رسند اولی پسر دومی است در حالی که دومی پدر اولی نیست. این دو چه نسبتی با هم دارند!؟

لقمان گفت: پسر عزیزم! فراموش مکن، هرگز چیزی نخوری مگر این که بهترین غذا ها باشد و هیچ جایی نخوابی مگر جایی که نرم‌ ترین و راحت‌ ترین بستر ها باشد. پسر با تعجب بیش تر گفت: پدر جان با یک خوراک معمولی و رختخواب عادی هم می‌ توان زندگی کرد. اما لقمان حکیم سری تکان داد و حرف پسر را قبول نکرد.

مدتی از آن اتفاق گذشت، در یکی از روز ها لقمان و پسرش تصمیم گرفتند راهی سفر شوند، آن ها با این نیت از خانه خارج شدند و کمی که رفتند کنار رودخانه ای رسیدند، تقریبا ظهر شده بود به همین علت آن ها کنار رودخانه زیر سایه ی درختی نشستند تا کمی خستگی در کنند. پسر جوان که خیلی خسته و گرسنه شده بود، به پدر گفت: کاش غذایی برای خوردن و جایی برای خوابیدن داشتیم.

لقمان کمی نان خشک همراه داشت آن را به پسر نشان داد و گفت: همین را برای خوردن داریم، اگر می‌ خواهی بخور و خودش نیز شروع به خوردن کرد. پسر جوان که دیگر طاقت گرسنگی را نداشت از سر نا چاری تکه ای نان خشک از پدر گرفت و شروع به خوردن کرد، زمانی که نان تمام شد پسر گفت: کاش جای راحتی داشتیم و می توانستیم کمی استراحت کنیم.

لقمان بقچه اش را زیر سرش گذاشت و در همان جایی که نشسته بود به خواب رفت، پسر که خیلی خسته بود و توان پیاده روی مجدد را نداشت مانند پدرش بقچه‌ اش را زیر سرش گذاشت و به سرعت خوابش برد. بعد از چند ساعتی که از خواب بیدار شدند، هر دو حال بهتری داشتند و نیروی تازه‌ ای گرفته بودند به همین خاطر آماده‌ ی حرکت شدند.

پسر رو به پدر کرد و گفت: هم غذای خوبی بود و هم خواب شیرینی و سپس دوباره به راه افتادند. کمی که راه رفتند پسر به یاد روزی افتاد که با پدر از مسجد به خانه بر می گشتند، در آن روز پدر گفته بود بهترین خوراک را بخور و بهترین جا بخواب. پسر رو کرد به پدر و گفت: پدر امروز ما نه خوراک خوبی خوردیم و نه جای خوبی خوابیدیم ولی من حال خیلی خوبی داریم.

شاید بپسندید: فقط افراد چشم عقابی می تونند تو یه نگاه گربه های دم کوتاه را در تصویر جنگلی شناسایی کنند!

ضرب المثل آدم گرسنه سنگ را هم می خورد

شاید بپسندید:با پیدا کردن تفاوت های دو تصویر مرغ سفید ثابت کن که خیلی تیزی!

لبخندی روی صورت لقمان نقش بست و با خوش رویی به پسرش گفت: فرزندم ما بهترین را خوردیم و بهترین جا خوابیدیم. پسر گفت: حالا نان خشک خوردن و بر روی سنگ کنار رودخانه خوابیدن بهترین شد؟! لقمان حکیم گفت: منظور من این بود که تا وقتی واقعا گرسنه نیستی چیزی نخور، انسان وقتی گرسنه است ارزش خوراک را می‌ داند. آدم گرسنه سنگ را هم می خورد، و وقتی کار کرده‌ ای و خیلی خسته‌ ای بخواب در آن صورت زمین سفت هم، همچون گهواره‌ ای نرم برای تو آرامش بخش خواهد بود.

شاید بپسندید: کمی عجیب است اما با انتخاب یکی از این گربه ها می توانید خود واقعی خود را کشف کنید!

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالاً بپسندید: اگه تو یه نگاه جغد شاخدار را پیدا کنی، دقت ات مثل عقابه!

 

 

 

معماها برای مغز مفید هستند؟

به باور محققان معماها و سوالات هوش، منطق و استدلال شما را تقویت می کنند پازل ها برای تمرین مغز ساخته می شوند. جدول کلمات متقاطع، معماها، جستجوی کلمات و مسائل منطقی همگی می توانند بخش های مختلف مغز شما را فعال کنند و به شما کمک کنند تا مهارت های تفکر انتقادی و تحلیلی خود را تقویت کنید.

شاید بپسندید:فقط یه چشم عقابی میتونه چنگالی که با بقیه فرق داره رو شناسایی کنه!

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

(ویدیو)تهیه بستنی جلو چشم مشتری با میوه‌های تازه، خیلی هم بهداشتی و خوشمزه!

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

شاید بپسندید: اگه تو یه نگاه گربه ای که داره نگات می کنه رو پیدا کنی، چشات مثل شاهینه!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

شاید بپسندید: 3 تفاوت دو تصویر سگ خالدار را پیدا کن و اثبات کن چشات هیچ مشکلی نداره!

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید: فیل دومی کجای تصویره!؟ | بینایی ات مشکلی نداشته باشه پیداش می کنی

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: حکایت ضرب المثل شاه می بخشه شیخ علی خان نمی بخشه!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: چه انتظاری از زندگی داری!؟ اگر هنوز مطمئن نیستی بگو اول تو تصویر چی دیدی!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: باهوشا می تونن کوچکترین عدد ممکن رو با جابجایی دو چوب کبریت بدست بیارن!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: معنی خط عشق کف دست شما، چه می گوید!؟ | تست شخصیت با خطوط کف دست

لینک های مرتبط

حکایت مرد نابینای نکته سنج که قماربازان شهر را ضربه فنی کرد!

 آدم عملگرا هستی یا گوشه گیر و منزوی، یکی از سایه ها را انتخاب کن تا بفهمی!

احتمالاً بپسندید: قابل توجه با هوشا: عدد گم شده را در 10 ثانیه پیدا کن!

شاید بپسندید:اگه نکته تصویر رو در یک نگاه شناسایی کنی، در تیزبینی دست کمی از شرلوک هلمز نداری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا