;
زندگیکودک و مادر

نشانه های کودک تیز هوش: ۷ نشانه مطمئن که کودک شما یک نابغه است

نشانه های کودک تیز هوش: همه پدر و مادرها دوست دارند بچه های شان باهوش ترین کودکان باشند. گاهی آن ها هوش بالای کودکان خود را تشخیص می دهند و گاهی ممکن است ناامید شوند و إحساس کنند که بچه های کند ذهن و بی استعدادی دارند.

با این حال نشانه هایی وجود دارد که والدین می توانند با دنبال کردن آن ها هوش فرزند خود را درک کنند. این نشانه ها، نشان می دهند که فرزندان شما ممکن است ضریب هوشی بالاتر از متوسط داشته باشند. این ۷ نشانه را بررسی کنید تا متوجه شوید که کودک شما یک نابغه است.

بیشتر بخوانید: دلیل درس نخواندن کودکان: این ۱۰ دلیل باعث می شود که کودک شما درس نخواند

۷ نشانه که کودک شما یک نابغه است

۱.حافظه عالی

نشانه های کودک تیز هوش، واضح است که حافظه خوب برای کودکان مهم است که اطلاعات جدید را چه در مدرسه و چه در خانه حفظ کنند. در واقع، به گفته تریسی پاکیام آلووی، روانشناس و نویسنده، «حافظه کاری نه تنها با یادگیری از مهدکودک تا دانشگاه، بلکه برای تصمیم گیری در فعالیت های روزمره مرتبط است. کودکانی که حافظه خوبی دارند و به سرعت چیزهای مختلف را یاد می گیرند بدون تردید بسیار باهوش هستند.

شاید بپسندید: فحاشی کودکان: با فحاشی و بد زبانی کودک مان چه کنیم + ۷ راهکار موثر

۲.مهارت های خواندن اولیه

نشانه های کودک تیز هوش, جوزف آدیسون، مقاله‌نویس انگلیسی، نوشت: «برای ذهن خواندن همان چیزی است که ورزش برای بدن است. به طور متوسط، بچه های بسیار باهوش قبل از چهار سالگی شروع به خواندن بینایی می کنند، در حالی که بیشتر بچه ها قبل از رسیدن به این نقطه عطف به سن شش یا هفت سالگی نزدیکتر هستند. خواندن مراحل زیادی دارد و کودکان باید یاد بگیرند که کلمات را بشناسند و بفهمند قبل از این که خودشان شروع به خواندن کنند.

نشانه های کودک تیز هوش

۳.کنجکاوی

نشانه های کودک تیز هوش، طبق بررسی هاروارد بیزینس ریویو، «کنجکاوی به اندازه هوش مهم است» و داشتن ذهن کنجکاو شاخص خوبی برای موفقیت است. کودکانی که سوالات زیادی می پرسند، تمایل ذاتی به یادگیری از خود نشان می دهند. همان طور که آنها به دنبال فرصت هایی برای یادگیری در هر کجا هستند، ذهن و عقل خود را بیشتر توسعه می دهند.

۴.حس شوخ طبعی

نشانه های کودک تیز هوش، مورخان اغلب در مورد شوخ طبعی آبراهام لینکلن اظهار نظر می کنند. وقتی در یک مناظره ریاست جمهوری متهم به دو رو بودن شد، لینکلن پاسخ داد: “راستش، اگر من دو رو بودم، آیا این یکی را به شما نشان می دادم؟” بسیاری از معروف ترین نقل قول های وینستون چرچیل، شوخی های خنده دار است که شوخ طبعی او را آشکار می کند.

اگرچه طنز او می‌توانست برنده باشد، اما با کلمات نیز راهی داشت. او به شوخی گفت: «پایان دادن یک جمله با حرف اضافه چیزی است که نمی‌خواهم آن را انجام دهم». از حس شوخ طبعی فرزندتان ناامید نشوید؛ می تواند نشانه بزرگی باشد!

بیشتر بخوانید: علائم کودک آزاری: این رفتارهای کودکان خبر بدی برای شما دارد!

۵.توانایی موسیقی

نشانه های کودک تیز هوش، مطالعات نشان می دهد که بین موزیکال بودن و باهوش بودن ارتباط وجود دارد و محققان معتقدند که کودکان با دریافت آموزش موسیقی از نظر تحصیلی سود می برند. همه والدین باید فرزندان خود را در سنین پایین در معرض موسیقی قرار دهند، حتی اگر استعداد موسیقی خاصی نداشته باشند. محققان معتقدند که آموزش موسیقی بر مغز تأثیر می گذارد و توانایی تفکر و خلاقیت را افزایش می دهد.

نشانه های کودک تیز هوش

۶.استانداردهای بالا را تعیین می کند

نشانه های کودک تیز هوش, بچه‌های باهوش و بزرگسالان موفق تمایل دارند که سطح بالایی را برای خود تعیین کنند. آنها نیاز غریزی به بهبود و عملکرد بهتر در زمینه هایی دارند که برایشان مهم است. این انگیزه همچنین به آنها کمک می کند تا مهارت های جدید و موضوعات مدرسه را تا حد امکان یاد بگیرند. تمرکز بیش از حد در زمینه های خاص مورد علاقه نیز می تواند نشانه ای از ضریب هوشی بالا باشد.

۷.پرحرفی با بزرگسالان

کودکان تیزهوش اغلب به‌عنوان «بزرگ‌سالان کوچک» توصیف می‌شوند، زیرا به بلوغ زودرس، آگاهی بیشتر از رویدادهای جاری و تمایلشان به گپ زدن با بزرگسالان به‌جای سایر کودکان می‌پردازند. یک کودک بسیار باهوش ممکن است کسی باشد که در جشن تولد به جای بازی با بچه های دیگر، با بزرگسالان چت می کند. لذت بردن از مکالمه و صحبت در مورد موضوعات مختلف نیز نشانه هوش کودکان است.

سخن آخر

نشانه های کودک تیز هوش، شما می توانید نبوغ درونی فرزندتان را با فراهم کردن یک محیط پرورشی برای یادگیری پرورش دهید. اطمینان حاصل کنید که بچه‌های شما مطالعه می‌کنند، به اندازه کافی می‌خوابند، خوب غذا می‌خورند، ورزش می‌کنند و همیشه در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه کودکان را به درس خواندن علاقه مند کنیم؟ + ۲۰ ترفند موثر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا