;
زندگیکودک و مادر

علائم کودک آزاری: این رفتارهای کودکان خبر بدی برای شما دارد!

علائم کودک آزاری: کودک آزاری به معنای آسیب رساندن یا بدرفتاری عمدی با کودک زیر ۱۸ سال است. کودک آزاری انواع مختلفی دارد. کودکان می توانند در معرض آزار و اذیت قرار گیرند زیرا به راحتی قابل اعتماد یا ترساندن هستند. این واقعیت که آزارگر خارج از محیط نزدیک است، زمینه سوء استفاده را تقویت می کند.

هنگامی که کودک در معرض آزار قرار گرفت، اگر اقدامات لازم انجام نشود و اقدامات احتیاطی انجام نشود، ممکن است این آزار ادامه یابد. بنابراین، علائم سوء استفاده باید شناخته شود و از قبل اقدامات احتیاطی انجام شود. متأسفانه، بسیاری از کودکان آزاردهنده خود را می شناسند و اغلب می ترسند در مورد آنچه برای آنها اتفاق افتاده صحبت کنند. به همین دلیل دانستن علائم کودک آزاری بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: دلیل درس نخواندن کودکان: این ۱۰ دلیل باعث می شود که کودک شما درس نخواند

انواع کودک آزاری

۱.آزار بدنی

علائم کودک آزاری، استفاده عمدی از نیروی فیزیکی که به سلامت، زندگی، رشد یا حیثیت او آسیب می رساند یا احتمال دارد به آن آسیب برساند. این نوع سوء استفاده آسانتر است و سریع تر قابل درک است.

۲.آزار جنسی

علائم کودک آزاری، اجبار کودک به انجام یک عمل جنسی را آزار جنسی می گویند. درآوردن لباس یا نمایش مطالب مستهجن به کودکان نیز سوء استفاده جنسی است.

علائم کودک آزاری

۳.غفلت

بی توجهی می تواند باعث آسیب جسمی و روحی او شود. صرفا غذا، سرپناه، محبت، نظارت، آموزش یا مراقبت پزشکی کافی نیست.

۴.آزار عاطفی

علائم کودک آزاری، سوء استفاده عاطفی بر حس ارزشمندی تأثیر منفی می گذارد. آزار عاطفی می تواند کلامی باشد، اما می تواند شامل نادیده گرفتن، طرد یا منزوی کردن کودک نیز باشد.

۵.سوء استفاده پزشکی

سوء استفاده پزشکی زمانی است که شخصی عمدا سعی می کند کودکی را بیمار کند یا او را به خطر بیندازد تا نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه والدین خوبی باشیم: به فرزند خود کمک کنید شخصیت مستقل داشته باشد

علائم کودک آزاری

۱.صدمات غیرقابل توضیح

علائم کودک آزاری،  صدمات یا مشکلات پزشکی درمان نشده که با توصیفات مطابقت ندارد، می تواند نشانه آزار فیزیکی باشد.

علائم کودک آزاری

۲.صدمات غیرمعمول و رفتارهای جنسی

علائم فیزیکی غیرعادی به خصوص در ناحیه تناسلی را نادیده نگیرید. اگر کودکی خونریزی دارد یا ترشحات غیرعادی دارد، یا از درد زیاد شکایت دارد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر آنها شروع به نشان دادن رفتارهایی کنند که بالغ تر از آنچه در یک فیلم مستهجن دیده می شود یا اظهارات نامناسب سنی در مورد جنسیت داشته باشند، نشانه ای از سوء استفاده جنسی از کودکان است.

۳.تغییرات رفتاری

یک کودک اجتماعی ممکن است منزوی شود. کودکی که از فعالیت خاصی لذت می برد، ممکن است علاقه خود را به آن فعالیت از دست بدهد یا به طور ناگهانی نسبت به مکان یا شخص خاصی دچار ترس شود. اینها همچنین می توانند نشانه های سوء استفاده جنسی باشند.

علائم کودک آزاری، علاوه بر این، کودکانی که شاهد این جنایات هستند ممکن است رفتارهای مشابهی از خود بروز دهند. اما این علائم لزوماً به این معنی نیست که کودک مورد آزار قرار گرفته است. همچنین ممکن است علائم به دلایل مختلف ایجاد شده باشد.

بیشتر بخوانید: افزایش قد در کودکان: با این ۱۱ مواد غذایی قد کودک تان را افزایش دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 6 =

دکمه بازگشت به بالا