;
زندگیموفقیت

۶ عادتی که پول و ثروت را از شما دور می کند، برای ثروتمند شدن این عادت ها را حذف کنید!

موانع ثروتمند شدن: برای ثروتمند شدن، شما باید در ابتدا اقدام به اصلاح باور‌ خود کنید و در قدم بعدی چیزی که نهایتا شما را به ثروت و موفقیت می‌رساند عادات و رفتار‌هایتان است. باید بر عادت‌های خوبتان که شما را در راه رسیدن به ثروت کمک می‌کند، اصرار کرده و در مقابل سعی کنید عادت‌هایی که مانع رسیدن شما به ثروت می‌شوند را در ابتدا بشناسید و در قدم بعد سعی کنید این عادات را اصلاح نمایید.

در این مطلب تلاش کرده‌ایم به برخی از عادات و طرز فکر‌هایی بپردازیم که می‌توانند باعث شوند شما هیچوقت نتوانید به ثروت و موفقیت دلخواه خود برسید. برای اصلاح عادت‌های اشتباه در ابتدا باید آن‌ها را بشناسید؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راز پولدار شدن: اگر می خواهید پولدار و ثروتمند شوید این ۱۷ راز را حتما بدانید!

۱. با افراد بی‌انگیزه و منفی نگر دوست می شوید

موانع ثروتمند شدن،  یکی از عاداتی که می‌تواند تبدیل به مانعی بر سر راه شما برای رسیدن به ثروت شود، ادامه دوستی با افرادی است که نه تنها فقیر هستند بلکه انگیزه‌ای نیز برای حرکت به سوی موفقیت و ثروتمند شدن ندارند. افرادی که نگرش منفی نسبت به پول دارند و یا اینکه اینقدر بی انگیزه هستند که برای رسیدن به ثروت حاضر نیستند، تلاش کنند.

به اطراف خودتان نگاه کنید، اگر اطراف شما پر از دوستان منفی‌گرا و بی انگیزه است بهتر است هرچه سریع‌تر خود را از این محیط خارج کنید. دوستی با این افراد نه تنها سودی برای شما به همراه نخواهد داشت بلکه باعث خواهند شد که انگیزه و شوق شما نیز برای ثروتمند شدن روز به روز کاهش یابد. در مقابل اگر بتوانید دوستانی پیدا کنید که برای رسیدن به ثروت سرشار از انرژی و موفقیت هستند با اطمینان می‌گویم که ارتباط با این افراد باعث خواهد شد که انگیزه شما روز به روز بیشتر شود.

شاید بپسندید: با تکرار این ۱۵ جمله، زندگیت تغییر می کنه و تبدیل به یک انسان موفق، شاد و ثروتمند میشی!

موانع ثروتمند شدن

۲.علاقه‌ای به یادگیری ندارید

چیزی که شما را به ثروت می‌رساند نوع رفتار و عادات شما است. برای اینکه رفتار شما به صورتی باشد که در نهایت شما را به ثروت برساند، لازم است که هوش مالی خود را تقویت کنید. برای تقویت هوش مالی نیز مرتباً باید به دنبال یادگیری باشید. برای مثال همواره باید تلاش کنید تا اطلاعات مالی جدیدی را یاد بگیرید.

اگر جزء افرادی هستید که علاقه‌ای به صرف وقت برای مطالعه و یادگیری ندارند، باید به شما بگویم که این عادت یک سد محکم در بین شما و ثروت خواهد بود. یکی از عادات افراد موفق و ثروتمند این است که همیشه تشنه یادگیری مطالب جدید هستند و سعی می‌کنند زمانی را در روز برای این کار صرف کنند. فراموش نکنید شما باید برای ثروتمند شدن هوش مالی خود را افزایش دهید و تقویت هوش مالی نیز نیاز به آموزش و مطالعه دارد.

۳.عاشق پول خرج کردن هستید

مطمئنا یکی از لذت‌های ثروتمند بودن این است که شما می‌توانید چیز‌هایی را که دوست دارید بخرید برای مثال یک ماشین خاص که همیشه آرزو داشتید آن را داشته باشید. اما واقعیت اینجاست که اگر می‌خواهید ثروتمند شوید باید پول درآوردن را بیشتر از پول خرج کردن دوست داشته باشید. اکثر افراد فقیر به شدت عاشق پول خرج کردن هستند آن‌ها از قبل نقشه خرج کردن حقوق و درآمدشان را می‌کشند.

اگر شما هم عادت به پول خرج کردن دارید و از این کار لذت می‌برید به شما توصیه می‌کنم که حتما این عادت را اصلاح کرده و همانطور که گفتم سعی کنید بیشتر از این که عاشق خرج کردن پولهایتان باشید عاشق کسب درآمد بیشتر و به دست آوردن پول بیشتر باشید.

فرقی نمی‌کند که شما چقدر حقوق بگیرید و ماهانه چقدر درآمد داشته باشید، اگر پس‌انداز نکنید و عادت به پس‌انداز کردن نداشته باشید هیچگاه ثروتمند نخواهید شد این یک واقعیت است اما عده زیادی به این موضوع توجه نمی‌کنند. برای ثروتمند شدن باید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در سر راه شما قرار می‌گیرد، استفاده کنید و بدون داشتن پس‌انداز این کار امکان‌پذیر نخواهد بود. پول به شما قدرت می‌دهد.

موانع ثروتمند شدن، احتمالاً تا به حال برای شما پیش آمده است که با فرصت‌های طلایی برای سرمایه‌گذاری مواجه شده‌اید اما به دلیل نداشتن پول نتوانسته‌اید از این فرصت‌ها استفاده کنید و به همین دلیل حسرت خورده‌اید. من به شما می‌گویم که در دنیای کسب و کار پول نقد قدرت بسیار زیادی به شما می‌دهد. پس اگر عادت به پس‌انداز ندارید، بهتر است هر چه سریع‌تر این عادت را اصلاح کنید چرا که یک مانع جدی بر سر راه شما برای ثروتمند شدن است.

بیشتر بخوانید: ۲۲ جذاب ترین فیلم خارجی که هر زنی باید ببیند، با دیدن این فیلم ها زندگی تان تغییر می کند!

۴.اجتناب از ریسک‌

موانع ثروتمند شدن، یکی از ویژگی‌های افرادی که توانسته‌اند به ثروت و موفقیت برسند این است که آن‌ها ریسک‌پذیر بوده‌اند. برای رسیدن به ثروت و موفقیت، شما ناچار خواهید بود که گاهی اوقات ریسک‌ها را بپذیرید. اگر عادت دارید که از هرگونه ریسکی اجتناب کنید مطمئنا این عادت یک مانع جدی برای رسیدن شما به ثروت خواهد بود. این نکته را بدانید که راضی شدن به یک شغل راحت و امن و قناعت به یک حقوق ثابت خودش بزرگترین ریسک برای زندگی شما خواهد بود.

موانع ثروتمند شدن،  چرا که شما میتواندی به فردی ثروتمند و موفق تبدیل شوید و با این وجود رضایت دادن به یک زندگی کارمندی و درامد محدود می‌تواند یک خطر بزرگ برای زندگی شما باشد. اگر شما در مکان امن خود باقی بمانید به احتمال زیاد چندین سال بعد حسرت این موضوع را خواهید خورد، چرا که می‌توانستید زندگی بهتری داشته باشید.

موانع ثروتمند شدن

۵.به بدهی عادت کرده‌اید

شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد. کمی به اطراف خود دقت کنید. افراد زیادی را می‌بینید که به قرض و بدهی عادت کرده‌اند و سر هر ماه مقداری از درآمد خود را صرف پرداخت قسط‌های مختلف می‌کنند. برخی از این افراد چندین سال است که درگیر این موضوع هستند و به محض تمام شدن یک بدهی خیلی زود به سراغ یک خرید قسطی جدید یا یک وام جدید می‌روند بدون این که از این پول‌ها به درستی استفاده کنند.

موانع ثروتمند شدن، اگر شما هم جزء افرادی هستید که همیشه خود را درگیر بدهی‌ها و سود‌های بانکی می‌کنید این موضوع می‌تواند شما را از ثروتمند شدن دور کند. داشتن بدهی اجازه نمی‌دهد که شما بتوانید پولی را پس‌انداز کنید. اگر در حال حاضر دارای بدهی‌های متعددی هستید، باید برنامه‌ای را تنظیم کنید و هرچه سریع‌تر اقدام به پرداخت بدهی‌های خود کنید. بهتر است ابتدا بدهی‌هایی را پرداخت کنید که دارای نرخ سود بیشتری هستند.

۶.اهداف غیر واقعی تعیین می‌کنید

مشخص است که برای رسیدن به موفقیت و ثروت باید اهداف خود را مشخص کنید و افراد ثروتمند نیز در ابتدای راه اهداف بزرگی برای خود تعیین کرده‌اند اما این نکته را فراموش نکنید که اهداف شما در عین بزرگ بودن باید واقع‌گرایانه باشند. برای ثروتمند شدن باید آموزش دید، تلاش کرد و صبور بود تا بتوان به هدف رسید. شما نمی‌توانید یک شبه ثروتمند شوید. پس اگر عادت دارید اهداف خود را به صورت غیر واقع‌بینانه و غیر قبال دسترس تعیین کنید بهتر است این عادت را از خود دور کنید. چرا که نرسیدن به این اهداف می‌تواند باعث دلسردی شما و عدم موفقیت شما شود.

بیشتر بخوانید: بدشناسی و انرژی منفی: ۱۰ وسیله ای که اگر درخانه باشه بدشانسی و انرژی منفی می یاره!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا