;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

بدون پتو بخوابیم لاغر میشیم؟

لاغر شدن در خواب: بعد از توضیح درمورد اثرات مثبت خوابیدن در اتاق خنک روی خواب راحت و…، این سوال پیش آمد که آیا خوابیدن بدون پتو میتواند منجربه کاهش وزن شود یا نه. در مطلب قبلی بخش تناسب اندام و تغذیه، درمورد دلیل خواب راحت با پتو توضیحاتی ارائه شد و حالا در ادامه به تاثیر پتو در کاهش وزن میپردازیم.

پاسخ صریح و مستقیم به این مسئله این است که هیچ مدرک علمی نشان نمی دهد که خوابیدن بدون پتو می تواند به کاهش وزن کمک کند. وزن بدن در درجه اول توسط عواملی مانند رژیم غذایی، فعالیت بدنی، ژنتیک و سلامت کلی تعیین می شود و خواب بدون پتو مستقیماً بر هیچ یک از این عوامل تأثیر نمی گذارد.

درست است که خوابیدن در دمای پایین تر می تواند سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهد، ولی این اثر بسیار کم است و بعید است که منجر به کاهش وزن قابل توجهی شود؛ علاوه بر این، خوابیدن بدون پتو می تواند کیفیت و آرامش خواب را مختل کند.

یک برنامه کاهش وزن سالم و پایدار باید به جای تکیه بر عادات خواب، بر یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و تغییرات کلی سبک زندگی تمرکز کند.

بیشتر بخوانید: با مصرف این ترکیبات غذایی، کاهش وزن بدون بازگشت را تجربه کنید!

لاغر شدن در خواب

چرا با پتو می خوابیم؟

ما به چند دلیل با پتو می خوابیم، از جمله:

تنظیم دما

لاغر شدن در خواب، پتوها به تنظیم دمای بدن ما در هنگام خواب کمک می کنند. پتو به جذب گرما کمک کرده و کاهش دمای بدن در هنگام خواب را جبران می کند.

شاید بپسندید: لاغری با انگور: انگور چگونه وزن را کم می کند؟

راحتی

پتو هنگام خواب به شما احساس راحتی و امنیت میدهد و کمک کند تا راحت تر و سریعتر به خواب برویم.

فواید روانشناختی

لاغر شدن در خواب، برخی افراد خوابیدن با پتو را با خاطرات خوش دوران کودکی مرتبط می دانند که می تواند فواید روانی داشته و به خواب بهتر کمک کند.

بیشتر بخوانید: خواص فلفل سیاه از تأثیر در کاهش وزن تا کاهش قند خون+نحوه مصرف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا