;
زندگیموفقیت

شگرد ژاپنی ها برای غلبه بر تنبلی و بی حوصلگی!

راه های غلبه بر تنبلی: همیشه در زندگی باید فشرده تر به انجام کارها بپردازیم اما گاهی تنبلی بر ما غلبه می کند و با خود می گوییم بعدا کارم را انجام میدم، هنوز برای پرداخت اجاره خانه وقت هست، فعلا حوصله ندارم شیر آب را تعمیر کنم و…. اگر دچار تنبلی شوید و کار امروز رابه آینده بیاندازید، فرصت انجام بسیاری از کارهای مهم را از دست می دهید و زمان با ارزش خود را هدر می دهید. پس قبل از آنکه تنبلی بر تمام ابعاد زندگی شما سایه افکند، آن را کنترل کنید. در این مطلب موفقیت، تکنیک ژاپنی‌ها برای غلبه بر تنبلی را ارائه می کنیم، امیدواریم با این تکنیک ها مثل ژاپنی ها و پویا و زرنگ شوید.

بیشتر بخوانید: این 9 رفتار نشان می دهد که شما دارای مهارت های اجتماعی بالا هستید!

۱.هدف زندگیت را پیدا کن

هدف مسیر و مقصد زندگی را تعیین و روشن می کند و به شما اعتماد به نفس، انگیزه و عشق به زندگی می دهند.داشتن برنامه و هدف در زندگی، حس حرکت می دهد و در شما انرژی می آفریند پس برای غلبه بر تنبلی هدف داشته باشید، بی‌هدفی و بی‌معنایی در زندگی باعث می‌شود تا هیچ انگیزه‌ای نداشته و فعالیتی را شروع نکنید.

بیشتر بخوانید: راهکار افزایش تمرکز ذهن : با انجام این کارهای ساده، ذهن متمرکز و دقیق داشته باشید!

راه های غلبه بر تنبلی

۲.بیش از حد کمالگرا نباش

راه های غلبه بر تنبلی، کمال‌گرایان همیشه به دنبال انجام عالی کارها هستند و می خواهند هرکاری را به بهترین شکل انجام دهند، به همین خاطر برخی از آنان از انجام کارهای کوچک سرباز زده و گاهی نیز کارشان را بی سرانجام می گذارند زیرا خود را به‌خاطر هر چیزی که به نظر کم می‌رسد، سرزنش می‌کنند.به‌جای انجام عالی تمام کارها، روی بهبود چیزهای کوچک در هر روز تمرکز کنید، این کار بهتر است تا چیزی را شروع نکنید.

شاید بپسندید: آرتور سی بروکس: بعضی از جملات انگیزشی، نصیحت‌های زشتی هستند!

۳.استراحت کن

برخی از افراد کارشان را ناقص رها می کنند تنها به این علت که خسته می شوند، کار کردن بدون هیچ استراحتی شمارا خسته خواهد کرد پس بدون حواس‌پرتی و با تمرکز کار کنید و بعد از 25 دقیقه استراحت نمایید و مدام همین کار را تکرار کنید تا نه خسته شوید نه تنبلی نمایید.

بیشتر بخوانید: میخوای امسال به همه اهداف و آرزوهات برسی؟

جالب خواهد بود: چطوری برای بقیه خشک و کسل کننده نباشیم؟

۴.پرخوری نکن

راه های غلبه بر تنبلی، شما هم بعد از پرخوری دوست ندارید، فعالیتی داشته باشید و ترجیح می دهید که استراحت نمایید، اگر جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید هضم غذا کار سختی است و به بدن فشار زیادی وارد می‌کند. بنابراین انرژی بالایی در این فرآیند صرف می‌شود و به همین دلیل بدن خسته می‌شود و شما هم حال و حوصله‌تان را از دست می‌دهید پس زیاد غذا نخورید طوری‌که نتوانید کاری انجام دهید.

شاید بپسندید: ۱۰ نشانه‌ی مهم برای شناسایی افراد سمی در زندگی!

احتمالا بپسندید: چگونه جذاب باشیم؟ | این کارهای ساده را انجام بده تا به فردی جذاب و تو دل برو تبدیل بشی!

بیشتر بخوانید: راز موفقیت افراد موفق: راز افراد موفق در این 15 جمله خلاصه می شود!

۵.کارها را با کنجکاوی و شوق انجام بده

راه های غلبه بر تنبلی، برای غلبه بر تنبلی کارهای خود را مانند یک تازه کار و با همان کنجکاوی و شوق انجام دهید، شاید هر بار فرصتی برای بهبود کارها و انجام متفاوتش باشد. اینگونه از انجام کارها خسته نمی شوید.

۶.پذیرش خود را بالا ببر

شما کامل نیستید پس باید نقص در هر کاری را بپذیرید، کارهایی را که در اختیارتان هست، بهبود ببخشید و چیزی را که در کنترل نیست، بپذیرید.برای رهایی از رکود و سکون حتی اگر کامل نیستید، در شرایط موجود بهترین خود باشید.

۷.منتظر معجزه نباش

راه های غلبه بر تنبلی، برای غلبه بر تنبلی نه منتظر معجزه باشید و نه از اطرافیانتان انتظار داشته باشید، بلکه کمر همت ببندید و خودتان بلند شوید و هرکاری رابه موقع انجام دهید.

راه های غلبه بر تنبلی

۸.به مسائل بی اهمیت نپرداز

پرداختن و فکر کردن به مسائل بی اهمیت شما را از اهدافتان دور می کند و انرژی شما صرف مسائل بی‌اهمیتی می شود که خارج از کنترل شما هستند پس اگر میخواهید تغییر متفاوتی در درونتان رخ دهد و تنبلی از شما دور شود؛ از شکایت و غر زدن دست بردارید و به مسائل بی اهمیت نپردازید.

۹.خواب کافی داشته باشید

راه های غلبه بر تنبلی، عدم خواب کافی و مفید علت تنبلی و بی‌حوصلگی در برخی افراد است. افرادی که تا دیروقت بیدار می‌مانند و برنامه منظمی برای خواب خود ندارند، در طول روز کسل و بی‌انرژی هستند.

۱۰.کاری را شروع کن

آغاز هر کاری برای همه سخت‌ترین و مهم‌ترین قسمت هر است، برایغلبه از تنبلی و انجام ندادن کارها، در هر شرایطی که هستید، کافیست کاری را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: با این کارهای ساده، اعتماد به نفس را در خود تقویت کنید!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: ویژگی های زنان جذاب: با رعایت این نکات ساده، جذاب و باکلاس باشید!

شاید بپسندید: 12 باور نادرست که در کودکی به ما یاد دادند | آن باورها حقیقت ندارند و باید با واقعیت رو به رو شد!

احتمالا بپسندید: ۱۲ نمادی که برای شما شانس و ثروت می یاره!

جالب خواهد بود: با این ۳۰ راهکار آسان و اثربخش، اعتماد به نفس را در خود تقویت کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =

دکمه بازگشت به بالا