;
زندگی

راه های طبیعی باردار شدن: با این ۱۰ نکته مهم هر زنی می تواند مادر شود

راه های طبیعی باردار شدن: برای زوج‌هایی که می‌خواهند بچه‌دار شوند، به‌جای لقاح آزمایشگاهی که به عنوان آخرین راه‌حل می‌بینند، شانس بارداری خود را از قبل با مراجعه به روش های طبیعی افزایش دهند. علاوه بر ضرورت نزدیکی در زمان مناسب برای بارداری، فرد باید بدن خود را نیز به خوبی بشناسد و به نکات مهم توجه کند.

خوشبختانه راه های طبیعی زیادی برای باردار شدن وجود دارد. اگر برخی نکات مهم را رعایت کنید، به راحتی می توانید باردار شوید و حس زیبای مادر شدن را تجربه کنید. در بخش خانواده و زناشویی به مهم ترین راه های طبیعی باردار شدن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: بارداری: آیا رابطه جنسی در دوران بارداری و پس از آن بی خطر است؟

با این ۱۰ نکته مهم هر زنی  می تواند مادر شود

۱.چک سلامت را بگذرانید

با یک متخصص زنان مشورت کنید تا در مورد کارهایی که قبل از بارداری باید انجام دهید و بدن خود را برای بارداری آماده کنید، مشاوره کنید. اگر همسرتان یا شما هر گونه مشکل سلامتی دارید که مانع از بچه دار شدن شما می شود، این موضوع از قبل قابل تشخیص است و می توانید بدون تاخیر درمان شوید.

۲.دوره تخمک گذاری خود را محاسبه کنید

داشتن رابطه جنسی منظم برای باردار شدن شانس بارداری را افزایش می دهد، اما اگر دوران تخمک گذاری خود را بشناسید و در این دوره ها رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، شانس باردار شدن شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. با نزدیک شدن به تخمک گذاری و هر روز که تخمک گذاری اتفاق می افتد، تا آنجا که ممکن است نزدیکی داشته باشید.

۳.مصرف کافئین را محدود کنید

راه های طبیعی باردار شدن، مطالعات نشان داده است که کافئین شانس باردار شدن را به نصف کاهش می دهد. بنابراین مصرف روزانه قهوه خود را محدود کنید و از نصف فنجان قهوه بدون کافئین در روز عبور نکنید.

راه های طبیعی باردار شدن

۴.به رژیم غذایی خود توجه کنید

راه های طبیعی باردار شدن، اگر می خواهید بارداری خود را تسریع کنید، باید هم به تغذیه خود و هم به تغذیه همسرتان توجه کنید. مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید و حداقل یک بار در هفته سعی کنید ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی، سالمون، قزل آلا و صدف های غنی از روی مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: دوران بارداری: ۱۳ بهترین مواد غذایی برای مادر و کودک

۵.اسید فولیک برای شما، روی، ویتامین E و سلنیوم برای همسرتان ضروری است

از لحظه ای که تصمیم به بارداری گرفتید، می توانید مصرف اسید فولیک را شروع کنید. اسید فولیک تعداد گلبول های خون و گلبول های قرمز را افزایش می دهد و به بدن شما کمک می کند تا برای بارداری آماده شود.

راه های طبیعی باردار شدن، همسر شما باید روی، ویتامین E و سلنیوم مصرف کند. سلنیوم باعث افزایش تستوسترون و تعداد اسپرم می شود. به همین ترتیب، ویتامین C کیفیت اسپرم شریک زندگی شما را بهبود می بخشد و در نتیجه شانس باردار شدن شما را افزایش می دهد.

۶.از روان کننده

محصولات بهداشتی، کرم ها و روغن هایی که به عنوان روان کننده استفاده می شوند به اسپرم آسیب می رسانند و بارداری را دشوار می کنند. اگر از این محصولات استفاده می کنید، آن را متوقف کنید.

۷.از محیط های بسیار گرم خودداری کنید

زوج هایی که می خواهند باردار شوند باید از خود در برابر گرمای شدید محافظت کنند. از محیط های بسیار گرم مانند سونا، حمام بخار و دوش آب بسیار گرم خودداری کنید. قرار گرفتن تخمدان های مرد در معرض گرمای بیش از حد، کیفیت اسپرم را مختل می کند. همچنین برای کیفیت اسپرم، شریک زندگی شما باید لباس زیر نخی بپوشد و شلوارهای تنگ را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: تهوع بارداری: ۷ درمان طبیعی برای حالت تهوع دوران بارداری

راه های طبیعی باردار شدن

۸.مصرف الکل و سیگار را کنار بگذارید

راه های طبیعی باردار شدن، الکل و سیگار بر فعالیت های تولید مثلی مردان و زنان تأثیر منفی می گذارد. سیگار باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان می شود. به همین ترتیب، الکل کیفیت اسپرم را مختل می کند و بنابراین باردار شدن می تواند دشوار باشد.

۹.پس از رابطه جنسی به پشت دراز بکشید

صرف نظر از وضعیت آمیزش جنسی، همیشه پس از مقاربت مدتی به پشت دراز بکشید. هنگامی که بلافاصله پس از مقاربت بایستید، عبور اسپرم از سوراخ دهانه رحم دشوار می شود. این امر شانس باردار شدن شما را کاهش می دهد.

۱۰.از استرس دوری کنید

راه های طبیعی باردار شدن، برای باردار شدن تحت فشار و استرس نباشید. زیرا با افزایش سطح استرس، سیکل قاعدگی شما ممکن است بدتر شود. استرس مزمن باعث می شود هورمونی به نام کورتیزول در بدن ما ترشح شود. از آنجایی که این هورمون بر عملکرد سیستم عصبی تأثیر می گذارد، تولید و عملکرد هورمون مختل می شود. بنابراین کسانی که می خواهند باردار شوند باید حتما از استرس دوری کنند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از اضافه وزن در بارداری با ۶ نکته جالب و کاربردی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − شش =

دکمه بازگشت به بالا