;
خانواده و زناشوییزندگی

دروغ گفتن مرد به زن: مردان به این ۷ دلیل به زنان دروغ می گویند!

دروغ گفتن مرد به زن: زندگی و برخورد با مرد دروغگو برای هر خانمی سختی‌های زیادی به همراه دارد. وقتی چند بار متوجه دروغ همسر یا نامزدتان بشوید، مسلما اعتماد کردن برای‌تان سخت شده و در موقعیت های مختلف دچار شک خواهید شد. خیلی اوقات احساس ناامنی ناشی از دروغگویی مردان باعث بروز تنش می‌شود. شاید بارها به طرف مقابل‌تان گفته‌اید که نیازی به دروغگویی نیست، اما باز هم دیر یا زود متوجه دروغی دیگر می‌شوید و هر بار احساس بدتری نسبت به ساده لوحی خودتان خواهید داشت.

در حالی که شما تنها تلاش داشتید با اعتماد کردن زندگی بهتری برای خودتون بسازید. در ادامه به نشانه هایی اشاره می کنیم که مشخص می کند، شوهر تان به شما دروغ می گوید.

بیشتر بخوانید: باید و نبایدهای مهم شب اول عروسی که هر خانم و آقایی باید بدانند!

۱.نگران نشدن همسر

یکی از مهم‌ترین دلایل دروغ و پنهان‌کاری در مردان این است که می‌خواهند از ناراحتی همسرشان جلوگیری کنند. بسیاری از خانم‌ها اگر بشنوند که مشکلی در زندگی پیش آمده به‌شدت نگران می‌شوند. به همین خاطر مردان همیشه به آن‌ها می‌گویند که همه‌چیز مرتب است. درواقع در این شرایط آن‌ها برای اینکه همسرشان در آرامش باقی بماند دست به دروغ‌گویی می‌زنند.

این یکی از همان شرایطی است که گفتیم زنان باعث دروغ‌گویی در مردان می‌شوند؛ این دست از خانم‌ها در برابر مشکلات کم‌طاقت و استرسی بوده و به جای کمک به همسرشان شرایط را برای حل مساله سخت‌تر می‌کنند. پس مردان در برابر این خانم‌ها تصمیم به پنهان کاری می‌گیرند، چرا که با گفتن حقیقت باید بخشی از انرژی خود را صرف آرام کردن همسرشان بکنند.

احتمالاً بپسندید: دوام رابطه عاشقانه: اگر این ۸ مهارت را یاد بگیری برای همیشه رابطه عاشقانه پایدار داری!

دروغ گفتن مرد به زن

۲.پنهان ماندن بخش‌هایی از زندگی مرد دروغگو

دروغ گفتن مرد به زن، همه ما در زندگی رازهایی داریم که دلمان می‌خواهد برای همیشه پیش خودمان باقی بمانند. گاهی برای پنهان کردن این رازها از همسرمان مجبور می‌شویم به او دروغ بگوییم. برای مثال ممکن است همسر شما بخش‌هایی از گذشته خود را از شما پنهان کند. این مشکل ممکن است برای همه ما پیش بیاید. ترس از قضاوت شدن در این شرایط باعث می‌شود ترجیح بدهیم همه‌چیز را پیش خودمان نگه ‌داریم.

احتمالاً بپسندید: درخواست ازدواج مرد از زن: درخواست ازدواج از دختر متولد کدوم ماه سخت تره؟

۳. نگه‌داشتن حرمت اطرافیان

تابه‌حال برای‌تان پیش‌آمده که همسرتان برای نگه داشتن آبروی دیگران به شما دروغ بگوید؟ یکی از رایج‌ترین دلایل دروغ‌گویی مردان این است که آن‌ها می‌خواهند حرمت اطرافیان خود را نگه دارند. برای مثال مردی که به خانواده‌اش کمک مالی می‌کند و این را از همسرش پنهان می‌کند درواقع در تلاش است تا غرور خانواده خود را حفظ کند.

احتمالاً بپسندید: متولدین کدام ماه‌ها برونگراترین و درونگراترین آدم‌ها هستند؟

۴.ترس از برخورد خانم

گاهی اوقات دلیل دروغ‌گویی مردان این است که از واکنش همسرشان نگران می‌شوند. برای مثال ممکن است همسر شما برای تفریح با دوستانش بیرون برود؛ اما به این خاطر که احساس می‌کند شما از این موضوع ناراحت می‌شوید به شما می‌گوید سرکار است یا مشکلی برایش پیش آمده است.

۵.بهتر نشان دادن خود

دروغ گفتن مرد به زن، گاهی مرد های دروغگو از اینکه خود واقعی‌شان را به شما نشان بدهند ناراحت می‌شوند. به همین خاطر برای بهتر نشان دادن خود دست به دروغ‌گویی می‌زند. در این شرایط مردان بیشتر راجع به وضعیت مالی، موقعیت کاری یا مسائل این‌چنینی دروغ می‌گویند. درواقع آن‌ها برای اینکه می‌خواهند موردپذیرش شما قرار بگیرند سعی می‌کنند تا خودشان را بهتر ازآنچه هستند نشان بدهند.

دروغ گفتن مرد به زن

۶. ویژگی اخلاقی مرد دروغگو

دروغگویی برای بعضی از مردان تبدیل به یک ویژگی اخلاقی می‌شود. آن‌ها احساس می‌کنند هر زمان در شرایطی قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند با آن کنار بیایند، پس اجازه دارند دروغ بگویند و شرایط را به نفع خود تغییر دهند. درواقع ازنظر این افراد دروغ گفتن کار بدی نیست و آن‌ها هر وقت دلشان بخواهد و راجع به هر چیز که دوست دارند به دیگران دروغ می‌گویند.

احتمالاً بپسندید: کی پشت سرت حرف می زنه + ۵ نشانه برای تشخیص فرد غیبت کننده!

۷. پنهان‌کاری

دروغ گفتن مرد به زن، گاهی اوقات هم دروغگویی مردان به این خاطر است که واقعاً کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه آن‌هاست. دروغ به دلیل خیانت، اعتیاد یا بسیاری از مسائل دیگر نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در این شرایط شما در کنار دروغ‌گویی رفتارهای مشکوک دیگری هم از همسر خود خواهید دید. مرد دروغگو برای آنکه اشتباهش فاش نشود تلاش زیادی خواهد کرد و معمولا با رو شدن حقیقت تلاش در انکار و یا توجیه رفتارش دارد. برای آشنایی با نشانه های پنهان کاری همسر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: مهمترین رفتار زنان که اگر چه برای مردان آزار دهنده است، اما می تواند یک نعمت باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 19 =

دکمه بازگشت به بالا