;
تازه هاترفندهای زندگی

عمر جارو برقی: ۶ نکته مهم و طلایی برای افزایش عمر جارو برقی که نمی دانستید!

افزایش عمر جارو برقی: جارو برقی با هدف آسان‌تر کردن زندگی انسان‌ها سرعت نظافت و تمیزکردن محیط را برای شما چند برابر می‌کند. استفاده اصولی و نگهداری صحیح از این دستگاه موجب بالاتر رفتن عمر مفید دستگاه شما می‌شود. ما امروز در این مطلب ترفندهای زندگی ۶ مورد اصلی که در افزایش عمر جارو برقی به شما کمک می‌کند را به شما آموزش خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن یخچال با ساده ترین روش در ۵ مرحله!

۶ ترفند طلایی برای بالاتر رفتن طول عمر جارو برقی

۱- مدت زمان روشن بودن جارو برقی

اگر دستتان را در مسیر هوای پشت جاروبرقی قرار دهید متوجه عبور جریان هوای گرم از پشت جاروبرقی می‌شوید. موتور جاروبرقی یک مکانیزم مکنده قوی دارد که به‌واسطه جریان برقی مصرفی زیاد به‌سرعت داغ می‌شود. بنابراین جاروبرقی نباید مدت‌زمان طولانی و مداوم کار کند چون گرمای دستگاه می‌تواند به موتور جاروبرقی آسیب برساند.

حداکثر مدتی که جارو برقی به‌صورت مداوم می‌تواند کار کند ۳۰ دقیقه است و اگر محیطی که شما می‌خواهید تمیز کنید بیش از اندازه بزرگ است، کار جارو کردن آن را در چند مرحله توزیع کنید. مثلا بعد از ۲۰-۳۰ دقیقه اجازه دهید دستگاه ۱۵ دقیقه استراحت کند تا درون موتور خنک شود و سپس مرحله تمیزکاری بعد را انجام دهید.

شاید بپسندید: با این راهکارهای امتحان شده، لکه جوهر خودکار را از لباس پاک کنید!

افزایش عمر جارو برقی

شاید بپسندید: جمع کردن مو از روی فرش و موکت با ۸ ترفند ساده!

۲- خالی کردن کیسه جارو برقی

افزایش عمر جارو برقی، موتور جارو برقی تمام موادی را که به درون خود می‌مکد در کیسه جارو برقی ذخیره می‌کند. وقتی کیسه جاروبرقی پر باشد گویی سدی محکم در مقابل جریان مکشی جاروبرقی قرار دادید. وقتی کیسه جاروبرقی پر است دستگاه باید توان بیشتری به کار گیرد یا اصطلاحا زور بیشتری بزند تا بتواند آشغال‌ها و مواد رو به دردرون کیسه هدایت کند.

بنابراین حتما قبل از شروع به کار با جاروبرقی کیسه آن را چک کنید. اگر کیسه پر بود حتما ابتدا آن را خالی کنید تا جاروبرقی بتواند به‌صورت روان فرآیند جمع‌آوری آشغال‌ها را انجام دهد.

شاید بپسندید: از بین بردن بوی بد فاضلاب سینک با چند روش خانگی ساده!

۳- سرویس کردن جارو برقی

افزایش عمر جارو برقی، منظور ما این نیست که آن را به یک تعمیرکار حرفه‌ای تحویل دهید تا کل دستگاه را سرویس کند. اگر دفترچه راهنمای جاروبرقی را مطالعه کنید تمام جاروبرقی‌ها دارای فیلتر هوا هستند که یا قابل شست‌و‌شو است یا نه اما در هر صورت می‌توان آن‌ را تمیز کرد. فیلتر هوای جاروبرقی تاثیر زیادی بر عمر دستگاه و سلامت آن دارد. فیلترها خیلی زود گردوغبار به خود می‌گیرند؛ بنابراین بعد از هر ۳-۵ بار استفاده ازجارو برقی فیلتر هوای آن را چک کنید.

سرویس کردن شامل موارد دیگری مثل سَری‌ها مختلف جاروبرقی می‌شود. هر کدام از آن‌ها داری برس‌هایی هستند که نیاز به تمیزکردن و خارج‌ کردن موارد اضافی از آن دارند. پس در سرویس دوره‌ای حتما سَری‌های جاروبرقی را چک کنید و آن‌ها را تمیز کنید.

وجود گردوغبار در جاروبرقی نیز موجب کاهش طول عمر آن می‌شود. با یک دستمال مرطوب قسمت‌های داخل و خارج دستگاه را تمیز کنید و گردوغبار روی آن را به‌صورت کامل پاک کنید.

بیشتر بخوانید: سبزه عید فوری: چه دونه ای زودتر سبز میشه؟

۴- محل نگهداری جاروبرقی

این مورد هم شاید پیش‌ پا افتاده به‌نظر برسد اما تاثیر مهمی در طول عمر دستگاه دارد. دستگاه جاروبرقی نباید در مکانی باشد که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد. گرما به قطعات داخل دستگاه آسب می‌زند. همچنین یه هیچ عنوان جاروبرقی را در جاهای مرطوب قرار ندهید. قرار دادن جاروبرقی در انباری نمناک و مرطوب موجب آسیب‌دیدن قطعات درونی آن و کاهش عمر دستگاه شما می‌شود.

شاید بپسندید: از نظر فنگ شویی این ۸ گیاه تصفیه کننده هوا بدشانسی و انرژی منفی را از خانه دور می کنند + عکس

افزایش عمر جارو برقی

۵- لوله‌های جاروبرقی را چک کنید.

افزایش عمر جارو برقی، با توجه به طول بلند فاصله بین سر جاروبرقی تا کیسه آن در جاروبرقی‌ها لوله‌ها را به‌صورت چندتکه می‌سازند. یکی از بدترین مواردی که می‌تواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند وجود مواد خارجی بزرگ در لوله‌ها است. وقتی جسم خارجی در لوله گیرکرده باشد دستگاه بیشتر زور می‌زند و انرژی بیشتری صرف می‌کند.

این فشار زیاد موجب داغ‌شدن موتور و آسیب‌دیدن قطعات درون آن می‌شود. اگر متوجه شدید که دستگاه قدرت همیشگی را ندارد یکی از مواردی که باید در ابتدا بررسی کنید لوله‌های جاروبرقی است. هر لوله را باز کنید و به‌صورت کامل درون آن را بررسی کنید. گاهی اوقات اجسامی در سَر اصلی جاروبرقی و در قسمت منحنی آن گیر می‌کنند که برای بررسی باید از یک سیم نرم استفاده کنید.

شاید بپسندید: پیش از سال نو این ۴۱ وسیله را از خانه دور بریزید!

بیشتر بخوانید:سر و وضعی که عربستانی ها برای نیمار ساختن+عکس

۶-مراقب سیم جارو برقی باشید

افزایش عمر جارو برقی، یکی از مواردی که بارها هنگام جاروکشیدن با آن مواجه شدید قطع‌شدن برق جارو برقی به دلیل خارج شدن سیم آن از پریز برق است. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در هر فضایی ابتدا طول سیم را با محیطی که می‌خواهید جارو بکشید تطبیق دهید. کشیدن سیم جاروبرقی هم به غلتک جمع‌کننده سیم آسیب می‌زند و آن را خراب می‌کند و هم به مرور موجب قطع‌ شدن سیم‌ها نازک درون آن می‌شود.

وجود اتصالی در سیم جاروبرقی که قدرت برق زیادی نیز از آن عبور می‌کند می‌تواند موجب اتصالی شدید و حتی سوختن دستگاه شود. پس با سیم جاروبرقی مهربان باشید.

بیشتر بخوانید: دور کردن بدیمنی و نحسی از خانه با ۵ روش فنگ شویی ساده و جذاب!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: این چیزا برا ما عجیبه، اما تو ژاپن خیلی عادیه | حقایق جالب درباره ژاپن

بیشتر بخوانید:زمان نگهداری انواع مواد غذایی پخته و خام در یخچال!

احتمالا بپسندید: نحوه نگهداری ادویه ها و سبزیجات خشک | راههای شناخت خراب شدن ادویه ها و سبزیجات خشک!

جالب خواهد بود: تمیز کردن فرش ماشینی بدون شست‌وشو با این ۵ روش ساده خانگی!

احتمالا بپسندید: پوست میوه ها را دور نریزید | کود پوست میوه گیاهان آپارتمانی شما را شاداب می کند+نحوه تهیه

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. هر چند ماه یک بار نیز کربن های چسبیده به کلکتور آرمیچر جارو برقی را با الکل متیلیک(الکل چوب)تمیز کنید و موقع تمیز کردن توجه کنید که بخار الکل را تنفس نکنید چون سمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا