;
زندگیآشپزی

شیوه صحیح نگهداری نخود فرنگی در فریزر برای حفظ تازگی و سبزی آن

هیچ چیز مانند مصرف میوه ها و سبزیجات به شکل تازه نیست. همه ما در این مورد موافق هستیم، اما واقعیت اینجاست که برخی سبزیجات مختص فصل خاصی هستند. به سختی می شود، آنها را در فصول دیگر پیدا کرد. به همین دلیل نیاز است که برای داشتن سبزیجات تازه در تمام فصول سال، باید شیوه صحیح نگهداری آنها را بدانیم. در این مطلب به شیوه صحیح نگهداری نخود فرنگی در فریزر پرداخته ایم با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: گران‌ترین غذاهای جهان که قیمت آنها، هوش از سر هر کسی می‌برد!

شیوه صحیح نگهداری نخود فرنگی در فریزر

همه ما علاقمندیم که یاد بگیریم که برای ماندگاری، چگونه سبزیجات تازه را مرتب و تمیز کنیم و چگونه آنها را در فریزر به کاربردی ترین و سالم ترین روش نگهداری کنیم. نخود فرنگی از جمله سبزیجاتی است که مختص بهار است. با این دانه های سبزرنگ زیبا می شود غذاهای خوشمزه ای تهیه کرد، اما متاسفانه نمی توان آن را در هر فصلی به راحتی یافت.

شما با تهیه نخود فرنگی تازه و دنبال کردن مراحل عملی زیر، راحت تر از آن چیزی که فکر می کنید، می تواند در کل سال، نخود تازه داشته باشید. در اینجا شروع به توضیح مرحله به مرحله می کنیم که چگونه نخودها را مرتب و در فریزر نگهداری کنید.

مرحله اول

نوک غلاف نخودهای تازه را با نوک انگشت فشار دهید تا ترکیده شود و از وسط نصف شود

ابتدا غلاف کامل نخودها را تمیز با آب بشویید تا وقتی باز می شود کثیفی روی پوسته های باقی مانده روی نخودها نریزد. یکی از نخودهای تازه همراه پوست یا غلاف پوست کنده را که تمیز کرده اید بردارید و بر روی غلاف فشار دهید. به این ترتیب دانه ها از غلاف خارج می شوند.

مرحله دوم شیوه صحیح نگهداری نخود فرنگی در فریزر

در صورت تمایل می توانید نخودهایی را که به راحتی مرتب کرده اید، مستقیماً داخل کیسه فریزر بریزید و در فریزر قرار دهید. البته کاربردی ترین روش نگهداری نخود فرنگی این است که به محض جدا سازی از پوسته آنها را در فریزر قرار دهید. کاری که برای این کار باید انجام دهید بسیار ساده است. نخود فرنگی ها را به صورت یکباره در کیسه های فریزر یا کیسه های زیپلاک تقسیم کنید و بعد از خروج هوای داخل کیسه فریزر را محکم ببندید. سپس آن را در فریزر خود قرار دهید.

با این حال، این روش عملی ممکن است باعث شود نخودها به مرور زمان بو تولید کنند، نخودهایی که به صورت خام می ریزید ممکن است ارزش غذایی خود را از دست بدهند و رنگ آنها به مرور زمان محو شود. به همین دلیل باید به دنبال راه حل بود.

مرحله 3

نخودها را ابتدا در آب جوش و سپس در آب یخ قرار دهید.

بعد از اینکه نخود تازه خود را به خوبی مرتب کردید و دانه های نخود را در ظرفی جمع کردید، در قابلمه ای آب را بجوشانید. یک قابلمه بزرگ را درست کنار اجاق گاز قرار دهید و آن را با آب سرد و یخ پر کنید. وقتی آب قابلمه به جوش آمد، نخودها را داخل آن بریزید و اجازه دهید نخودها فقط 2 دقیقه در آب در حال جوش بماند. بعد از 1.5-2 دقیقه بلافاصله با صاف کردن آب اضافی آب جوش نخودها را خارج کرده و داخل آب پر از یخ که کنار قابلمه نگه داشته اید بریزید. بعد از اینکه نخود را به مدت 2 دقیقه در این آب خیس کردید، آب اضافی آن را خالی کنید و نخودها را روی یک پارچه خشک تمیز یا حوله کاغذی قرار دهید.

نخود فرنگی که مانند حالت تازه خود دارای رنگ سبز پر جنب و جوشی خواهد بود، هرگز ارزش غذایی خود را از دست نمی دهد و رنگ آنها هرگز به لطف این فرآیند محو نمی شود.

اما مراقب باشید، نخود را بیش از ۲ دقیقه در آب جوش یا آب یخ نگه ندارید. اگر مدت زیادی در آب داغ بماند رنگ آن سبز خاکی می شود و غلاف نخود به طور ناگهانی شروع به پختن کرده و چروک می شود. این برای نگهداری در فریزر مناسب نخواهد بود.

مرحله 4 شیوه صحیح نگهداری نخود فرنگی در فریزر

مطمئن شوید که نخود فرنگی کاملاً خشک شده است.

اطمینان حاصل کنید که هر یک از نخودهایی که شوک می دهید و تازه می مانند که گویی خام هستند، خشک شوند. حتی یک نخود که خیس بماند می تواند زمان نگهداری شما را کوتاه کند یا اگر نخودها را در فریزر نگهداری کنید باعث چسبیدن بیش از حد آنها به هم می شود.

مرحله 5

نخودها را در کیسه های فریزر تقسیم کرده، حدود 1 سال در فریزر نگهداری کنید و با خیال راحت مصرف کنید.

پس از اطمینان از خشک شدن نخود، کیسه های فریزر محکم یا کیسه های زیپلاک خود را بردارید. نخودها را به اندازه ای که برای هر وعده غذا دوست دارید، در آنها بریزید. پس از اطمینان از عدم وجود هوا در کیسه، دهانه کیسه را دوباره محکم و بدون هوا ببندید.

روی نخودهایی که بسته بندی کرده اید، برچسبی با تاریخ بسته بندی به صورت دربسته بزنید و در قسمت فریزی که برای آن ها در نظر گرفته اید قرار دهید. از تاریخی که آن  را در فریزر می گذارید، می توانید با خیال راحت از نخود فرنگی یخ زده خود تا 1 سال استفاده کنید. اما اگر در این ۱ سال با اتفاقات ناگواری مانند خرابی فریزر یا قطعی طولانی مدت برق مواجه شدید، مسلماً این مدت کوتاه می شود.

شما همواره می توانید دستور تهیه انواع غذاها، دسرها، سوپ ها و … را در بخش آشپزی وب سایت چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمند به امتحان غذاهای کشورهای دیگر هستند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

لینک های مفید

طرز تهیه کتلت قارچ، غذایی سرشار از مواد مغذی و پروتئین گیاهی!

تهیه مرغ با آویشن یک خوراکی مغذی متفاوت و سرشار از طعم!

طرز تهیه کتلت کدو سبز: یک گیاهخواری کامل با خوشمزه ترین کتلت گیاهی!

 تهیه خوراک قارچ برای علاقمندان خوراکی های غیرگوشتی!

طرز تهیه خوراک سیب زمینی به همراه کوفته مخصوص

 تهیه شنیتسل مرغ: بیرون ترد و داخل نرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا