تناسب اندام و تغذیهزندگی

اشتباهات رایج کاهش وزن: این ۴ اشتباه دلیل پنهان اضافه وزن است

اشتباهات رایج کاهش وزن: آیا اضافه وزن دارید و می خواهید وزن کم کنید؟ علل اصلی اضافه وزن اغلب در عادات روزانه ما نهفته است. در واقع رفتار و عادات روزانه نقش مهمی در سلامت و وزن ما دارد. اگر نمی‌خواهید چاق شوید، مراقب تله های غذا در عصرها باشید.

زیرا این تله ها ناخواسته باعث اضافه وزن می شود. بنابراین ما توضیح می دهیم که از کدام اشتباهات باید در عصر اجتناب کنید تا در برنامه کاهش وزن تان موفق شوید و به علاوه دچار اضافه وزن نشوید. در بخش سلامت چشمک به بررسی این اشتباهات رایج کاهش وزن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: برای کاهش وزن صبحانه را حذف نکنید + ۷ غذایی که باید در صبحانه بخورید

۴ اشتباه در عصر دلیل پنهانی اضافه وزن شما است

۱.از محصولات آماده دوری کنید

اشتباهات رایج کاهش وزن، از یک روز کاری سخت به خانه می آیید و به دنبال یک غذای سریع هستید، اولین کاری که انجام می دهید فریزر است؟ شما باید از پیتزا، لازانیا و غذاهای آماده مشابه دوری کنید، حتی اگر زمان های کوتاه آماده سازی کاملا وسوسه انگیز باشد.

زیرا غذای منجمد یا کنسرو اغلب بسیار فرآوری شده است. این بدان معناست که بسیاری از محصولات سرشار از قند و چربی های ناسالم مانند کنسرو گوشت، ماهی یا ناگت مرغ هستند. تقویت کننده های طعم، شیرین کننده ها و سایر افزودنی ها اغلب برای سلامتی شما مشکل ایجاد می کنند. تعادل اشتهای شما را به هم می زند و باعث می شود که بی اختیار غذا بخورید.

وعده های غذایی خود را از قبل به صورت دسته ای بپزید. به این ترتیب هم یک شام سالم را فراهم می کنید و هم مجبور نیستید عصرها ساعت های طولانی را در آشپزخانه بگذرانید.

اشتباهات رایج کاهش وزن

۲.از غذا خوردن جلوی تلویزیون خودداری کنید

اشتباهات رایج کاهش وزن، افرادی که در هنگام شام تلویزیون تماشا می کنند یا بازی های رایانه ای انجام می دهند سریعتر وزن اضافه می کنند. چرا؟ به این دلیل که فرد حواسش پرت است و به جای این که روی خوردن غذا، تمرکز کنید، تمام توجه تان به صفحه تلویزیون است.

کالری بیش از حد به سرعت بدون این که متوجه شود وارد معده فرد می شود. نتیجه؟ در دراز مدت، شما بیشتر از زمانی که واقعا گرسنه هستید غذا می خورید و وزن تان افزایش می یابد.

تعدادی از مطالعات، ارتباط بین اضافه وزن و غذا خوردن جلوی تلویزیون را ثابت کرده اند سعی کنید آگاهانه و بدون حواس پرتی غذا بخورید. متوجه می‌شوید که سریع‌تر سیر می‌شوید و دوباره یاد می‌گیرید که از غذای تان لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ۷ اشتباه ساده که از کاهش وزن جلوگیری می کند!

۳.تا دیر وقت بیدار نمانید

آیا باید فردا صبح زود بیدار شوید اما هنوز نمی توانید به موقع به رختخواب بروید؟ یا در خوابیدن مشکل دارید؟ هر دو منجر به کم خوابی می شوند.

خواب کم به دلایل مختلف برای ارگانیسم انسان بسیار ناسالم است و از جمله می تواند باعث چاقی شود. زیرا اگر در طول روز خسته و تنبل هستید، معمولا گرسنه هستید و باید بیشتر با گرسنگی مبارزه کنید. بنابراین، شما کمتر حرکت می کنید.

مطالعات نشان داده است که کم خوابی حتی متابولیسم بدن را کند می کند. به جای این که به تماشای سریال های تلویزیونی مورد علاقه خود ادامه دهید، چند صفحه از یک کتاب را بخوانید. خواندن شما را خسته می کند و راحت تر و عمیق تر به خواب می روید.

اشتباهات رایج کاهش وزن

۴.خیلی دیر غذا نخورید

اشتباهات رایج کاهش وزن، اگر در اواخر شب وعده های غذایی حجیم و بزرگ بخورید، به راحتی می تواند به مشکلات معده منجر شود. بدن شما فقط می تواند غذا را به سختی هضم کند. این باعث می شود که به خواب رفتن و خواب ماندن سخت شود. صبح روز بعد، اغلب هنوز احساس سیری نمی کنید و در نتیجه، در واقع بیش از آنچه لازم است، می خورید.

بیشتر بخوانید: 10 رژیم غذایی عجیب برای کاهش وزن که باور نمی‌کنید وجود داشته باشند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا