;
درمان خانگیسلامت

قاتل فشار خون بالا: این مواد غذایی فشار خون بالا را به سرعت پایین می آورد!

قاتل فشار خون بالا: قاتل خاموش؛ این عنوانی است که برای یکی از معروف‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های جهان یعنی فشار خون بالا انتخاب کرده‌اند چراکه می‌تواند برای مدت‌ها نشانه‌ای در فرد نداشته باشد و آسیب‌های جدی‌ به قلب و رگ‌های خونی ایجاد کند. به همین خاطر است که یکی از سوالاتی که در سرتاسر اینترنت می‌توانید مطالب زیادی درباره‌اش پیدا کنید، این است که برای پایین آوردن فشار خون بالا چه بخوریم؟ در این مطلب سلامت قرار است به‌شکلی کامل و جامع درباره روش‌های پایین آوردن فشار خون در منزل و با مواد غذایی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: با کمک این ادویه معطر علاوه بر پاکسازی کبد، فشار خون بالا را کنترل کنید+نحوه مصرف

مواد غذایی مفید برای کاهش فشار خون

تغذیه نقش کلیدی در کنترل فشار خون دارد. مصرف مواد غذایی‌ای سرشار از پتاسیم، کلسیم، و مگنزیم هستند، می‌تواند در کاهش فشار خون بالا نقش داشته باشد. در ادامه و در پاسخ به این سوال که برای پایین آوردن فشار خون بالا چه بخوریم؟، لیستی از مواد غذایی‌ که به بهبود این بیماری کمک می‌کنند را ارائه می‌دهیم:

شاید بپسندید: اگر از این همه خاصیت کتیرا اطلاع داشتید، استفاده از آن را فراموش نمی کردید+نحوه استفاده

احتمالا بپسندید: اگر هر روز ناشتا ۴ بادام خیس کرده را بخورید …!

۱.مرکبات

مرکبات سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی هستند که می‌توانند با کاهش علائم فشار خون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و به سلامت قلب کمک کنند.

۲.ماهی‌های چرب

قاتل فشار خون بالا، ماهی‌های چربی مثل سالمون منبعی عالی از چربی‌های امگا ۳ هستند که فواید قلبی بسیار زیادی دارند. تأثیر اصلی این چربی‌ها، به کاهش التهابات در بدن باز می‌گردد که می‌تواند سطح فشار خون را هم کم‌تر کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۲ که روی ۴۹۷۳ نفر انجام شده و در PubMed منتشر شده بود، نشان می‌داد که مصرف روزانه بین ۲ تا ۳ گرم چربی‌های امگا ۳ از ماهی‌هایی مثل سالمون، احتمال ابتلا به فشار خون بالا در افراد جوان را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: این 11 نوشیدنی خوشمزه برای تقویت حافظه معجزه می کنند!

جالب خواهد بود: مزاج میوه ها: طبع کدوم میوه سرد و کدوم گرمه؟

۳.سبزی‌های برگ‌دار

برگ چغندر و اسفناج دو نمونه از سبزیجات و صیفی‌جات هستند که می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. این سبزی‌های برگ‌دار منبعی عالی از پتاسیم و منیزیم‌اند، دو ماده مغذی‌ای که روی بهبود سطح فشار خون نقش دارند.

اسفناج ترکیبات گیاهی‌ای به اسم نیترات را در خودش دارد که جدا از آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم، کلسیم و منیزیم می‌تواند به سلامت قلب کمک کرده و فشار خون در اشخاص را کاهش دهد.

جالب خواهد بود: میوه‌ های مضر برای کبد چرب کدام‌اند؟

احتمالا بپسندید: علل کاهش تستوسترون در مردان | هفت عادت روزانه که به طور موثر تستوسترون را افزایش می دهد!

قاتل فشار خون بالا

شاید بپسندید:  ۷ دمنوش معجزه گر برای پایین آوردن قند خون بیماران دیابتی!

احتمالا بپسندید: این میوه‌ خوشمزه خون را رقیق می کند!

۴.آجیل‌ها و دانه‌ها

یکی از بهترین تغییرات رژیم غذایی برای درمان فشار خون بالا در منزل، اضافه کردن آجیل و دانه به برنامه روزانه است که می‌توانند نقش مؤثری بر بهبود فشار خون داشته باشند. برخی از این آجیل‌ها و دانه‌ها عبارت‌اند از:

دانه کدو تنبل

دانه کتان

دانه چیا

پسته

گردو

بادام

آجیل برای فشار خون بالا

قاتل فشار خون بالا، خیلی از این دانه‌ها و آجیل‌ها منبع بسیار خوبی از فیبر و آرژنین هستند. آرژنین آمینو اسیدی است که در تولید اکسید نیتریک، یک ترکیب ضروری برای آرامش عروق خونی و کاهش فشار خون، نقش دارد.

احتمالا بپسندید: با این گیاه مغز شما شبیه ۱۵ ساله ها کار می کند!

جالب خواهد بود: با کمک این گیاهان دارویی هورمون های بدن خود را متعادل کنید!

۵.حبوبات

برای پایین آوردن فشار خون بالا چه بخوریم؟ حبوبات! دانشمندان طی تحقیقات بسیار زیادی که انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف حبوبات به واسطه منیزیم و پتاسیم بسیار زیادی که دارند، می‌تواند روی کاهش فشار خون نقش داشته باشد. برخی از حبوباتی که می‌توانید در وعده‌های غذایی از آن‌ها استفاده کنید عبارت‌اند از:

عدس

لوبیا

نخود فرنگی

 

شاید بپسندید: آیا واقعاً مصرف شکر قهوه‌ای بهتر از شکر سفید است!؟

بیشتر بخوانید: نکته مهمی در مورد قرص زینک که نمی دانستید!

۶.گوجه‌ فرنگی و فرآورده‌های آن

قاتل فشار خون بالا، گوجه فرنگی و فرآورده‌های گوجه فرنگی مواد مغذی بسیار زیادی مثل پتاسیوم و رنگ‌دانه کاروتنوئیدی لیکوپن دارند. لیکوپن به‌طور قابل توجهی روی سلامت قلب تأثیر می‌گذارد و خوردن غذاهایی که این ماده را داشته باشد،‌ می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی که ناشی از فشار خون بالا است، کمک کند.

بیشتر بخوانید: با کمک این نوشیدنی های گیاهی فشار خون بالا را کنترل کنید!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: این 8 گیاه دارویی برای کنترل فشار خون بالا معجزه می کنند!

احتمالا بپسندید: بهترین صبحانه برای دیابتی ها، سالم و خوشمزه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا