;
درمان خانگیسلامت

اگر هر شب قبل از خواب یک لیوان شیر بنوشید…

فواید خوردن شیر قبل از خواب: خواص خوردن شیر قبل از خواب به قدری زیاد است که می تواند جایگزین بسیاری از دارو هایی باشد که شما برای بیماری های مختلف استفاده می کنید. شیر به نحوی طلای سفید محسوب می شود زیرا در کنار تاثیرات مثبت زیادی که بر سلامت جسم انسان می گذارد، برای بسیاری از اختلالات روانی نیز می تواند گزینه ای موثر جهت التیام هر چه سریعتر باشد.

خوردن یک لیوان شیر قبل از خواب می تواند از بروز چندین بیماری جلوگیری کند، خواب منظمی را برای شما به ارمغان آورده و در طول روز انرژی شما را مضاعف کرده و حتی موجب کاهش وزن شود. در این مطلب سعی داریم تمامی خواص خوردن شیر در شب قبل از خواب را بررسی نماییم.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین غذاهای سرشار از ویتامین  K که برای سلامت قلب و استخوان خود باید استفاده کنید!

۱.خواب بهتر با خوردن شیر

فواید خوردن شیر قبل از خواب، یکی از فواید خوردن شیر قبل از خواب تنظیم چرخه ی خوابیدن انسان می باشد. خوردن یک فنجان شیر گرم به شما کمک می کند تا خواب عمیقی داشته باشید و در طول شب از خواب بیدار نشوید. تریپتوفان شیر نوع آمینو اسید است که به انسان کمک می کند سریعتر و راحت تر بخوابد.

این ماده همچنین سبب ایجاد سروتونین در بدن می شود. سرتونین در بدن شما میزان ملا تونین که مسئولیت خواب خوب در بدن را به عهده دارد افزایش می دهد. این هورمون سبب آرامش اعصاب و در نتیجه منظم شدن ساعت خواب می گردد.

احتمالاً بپسندید: از این خواص نان جو نمیشه گذشت + فواید باورنکردنی جو برای سلامت و لاغری!

۲.افزایش انرژِی

فواید خوردن شیر قبل از خواب، خوردن یک لیوان شیر قبل از خواب می تواند به فعالیت‌ های بدنی روز بعد نیز کمک کند و انرژی مضاعفی را برای انجام هر فعالیتی در طول روز ذخیره کند. برای داشتن روزی بدون احساس خستگی و کسلی، پیشنهاد می کنیم قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید.

۳.بهبود فعالیت گوارش

فواید خوردن شیر قبل از خواب، خوردن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب می تواند تاثیر مثبتی بر سیستم گوارش نیز بگذارد. افرادی که از یبوست رنج می برند می توانند با خوردن یک لیوان شیر قبل از خواب به مرور زمان سیستم گوارش خود را بهبود ببخشند. البته باید توجه داشته باشید در وعده غذایی شام، شیر را ننوشید زیرا از  هضم آن دشوار خواهد بود. توصیه می کنیم حداقل ۲ ساعت قبل از خواب شیر خود را میل کنید تا تاثیر آن بر سیستم گوارش بیشتر گردد.

احتمالاً بپسندید: سلامت چشم، پوست و بدن با ۹ خاصیت شگفت انگیز آب هویج!

۳.کمک به سلامت سیستم قلبی

جالب است بدانید اگر قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید میزان کلسترول بد خون کاهش یافته و کلسترول خوب خون افزایش می یابد و همین موضوع خطر حمله قلبی و سایر بیماری های عروقی را کاهش می دهد. شیر گرم تاثیر بسیار زیادی در سلامت سیستم قلبی عروقی بدن دارد و توصیه می شود بیماران قلبی از شیر بدون چربی قبل از خواب استفاده کنند.

۴.سلامت استخوان ها

فواید خوردن شیر قبل از خواب، مقدار فراوان کلسیم و همچنین آمینو اسید های موجود در شیر سبب می‌ شود تا این طلای سفید تاثیر بسیار زیادی در ساختار سلامت استخوان ها بگذارد و موجب استحکام آن ها شود. نوشیدن شیر قبل از خواب می تواند خطر ابتلا به پوکی و همچنین شکستگی استخوان را کاهش دهد.

شاید بپسندید: به این دلیل گیلاس زیاد بخورید + ۲۰ خاصیت شگفت انگیز و باورنکردنی گیلاس!

۵.جلوگیری از دیابت

فواید خوردن شیر قبل از خواب، خوردن شیر قبل از خواب خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. مصرف منظم شیر کم چرب قبل از خواب، خطر بروز دیابت نوع دوم مخصوصاً در بزرگسالان را بسیار پایین می آورد.

بیشتر بخوانید: درد مفاصل و استخوان: ۸ درمان خانگی موثر برای ناراحتی و درد مفاصل و استخوان

۶.درخشندگی پوست و دندان ها

از فواید خوردن شیر قبل از خواب می توان به داشتن پوست و دندان های بسیار زیبا اشاره کرد. شیر نوعی لمینت طبیعی به حساب می‌آید و پروتئین فراوان موجود در آن سبب استحکام دندان ها و براق شدن پوست می شوند.

فواید خوردن شیر قبل از خواب، نوشیدن شیر قبل از خوابیدن می تواند درخشش پوست شما را بیشتر کند. ممانعت مواد مغذی شیر در از بین رفتن کلاژن های پوست دلیلی برای جوان تر شدن پوست است. وجود کلسیم به همراه ویتامین آ و پتاسیم در شیر مانع از نرم و نازک شدن مو  شده و به درخشندگی آن نیز کمک می کند.

شاید بپسندید: زندگی خصوصی هانده ارچل: ۱۵ نکته خصوصی در مورد هانده ارچل زیباترین بازیگر ترک که نمی دانستید!

۷.کاهش فشار خون و اسید معده

شیر سرد می تواند درمان بسیار مناسبی برای کنترل اسید معده و اختلالات آن در طول شب باشد. همچنین با نوشیدن شیر قبل از خواب فشار خون بالا در بزرگسالان و بچه ها کنترل می شود و خطراتی مانند سکته قلبی در طول شب کاهش می یابد.

۸.بهبود علائم قائدگی

فواید خوردن شیر قبل از خواب، برای خانم هایی که در دوران قاعدگی به سر می برند نوشیدن شیر قبل از خواب می تواند در بهبود علائم قاعدگی نقش به سزایی داشته باشد. نشانه هایی از جمله افسردگی، تغییرات خلقی، کمر درد و سردرد را میتوان با نوشیدن شیر قبل از خوابیدن تسکین داد.

شاید بپسندید: سلامت جسمی و آرامش روحی با ۵ بهترین روغن مخصوص ماساژ بدن!

۹.خوردن شیر قبل از خواب برای لاغری

از دیگر خواص شیر قبل از خواب می توان به تاثیر بر لاغری اشاره کرد. شیر سرد به دلیل افزایش تراکم استخوان سبب کاهش وزن می شود.  اگر یک لیوان شیر گرم کم چرب را نیز قبل از خواب بنوشید به دلیل دارا بودن تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن در آن، اشتهای شما کاهش می یابد و برای افرادی که شب‌ ها عادت به غذا خوردن دارند، می تواند کمک به سزایی داشته باشد. همچنین شیر به سوختن سریعتر کالری ها کمک می کند.

فواید خوردن شیر قبل از خواب، به دلیل دیر هضم بودن پروتئین های شیر، بدن در شب زمان لازم برای عضله سازی را پیدا کرده و سوخت و ساز آن بیشتر می‌ شود که همین امر سبب راحت تر وزن کم کردن خواهد شد. به صورت غیر مستقیم نیز شیر می تواند تاثیر بر لاغری شما بگذارد به این صورت که بیشتر خوابیدن و خوب خوابیدن در طول شب سبب می‌شود شما در طول روز احساس گرسنگی کمتری کنید و کمتر غذا بخورید که همین امر در داشتن یک رژیم غذایی خوب کمک بسزایی خواهد داشت.

۱۰.کاهش استرس

یکی از روش های بسیار عالی برای کاهش استرس خوردن شیر قبل از خواب می باشد. لاکتیوم شیر باعث کاهش فشار خون، کاهش سطح کورتیزول و شل شدن عضلات شده و همین امر سبب ایجاد یک حس آرامش و کاهش استرس در شما می شود. مکمل هایی که از پروتئین شیر ساخته می شود برای کنترل استرس تاثیر بسیار زیادی بر گیرنده های مغز دارند.

بیشتر بخوانید: ترکیب شیر و زعفران: ۵ خاصیت شگفت انگیز شیر و زعفران برای سلامتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − سه =

دکمه بازگشت به بالا