;
سلامت

خواص هویج پخته که باور کردنی نیست | بر خلاف تصور خاصیت هویچ پخته چند برابر خام است!

خواص هویج پخته: هویج یکی از سبزیجات مفید و سالمی است که در انواع غذا و سالاد کاربرد دارد. در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت مجله خبری چشمک، توجه تان را به خواص هویج پخته، جلب خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۷ راهکار موثر برای درمان فوری آنفولانزا و سرماخوردگی

خواص هویج پخته

یکی از سبزیجات مفید و مغذی که در سبد غذایی ما انسان ها جای گرفته، هویج است. هویج را به طرق مختلف همچون هویج خام، پخته و بخارپز استفاده می نمایند. بررسی های به عمل آمده نشان می دهد هویج پخته حاوی فواید و ارزش غذایی بیشتری نسبت به هویج خام بوده و بهتر است آن را به این شکل مصرف نماییم.

جالب است بدانید که هویج پخته 34 درصد، بیشتر از هویج خام خاصیت دارد. برای مثال فیبر موجود در هویج پخته، 4.7 گرم است؛ اما هویج خام به اندازه 3.6 گرم فیبر دارد. اگر تا به حال چیزی درباره خواص هویج پخته نشنیده اید؛ در ادامه همراهمان باشید.

شاید بپسندید: کاهش سریع قند خون با ۱۴ خوراکی خوشمزه!

جلوی کبودی و خونریزی را بگیرید

با بررسی هویج به این نتیجه رسیدیم که این سبزی پخته شده و موثر سبب جلوگیری از کبودی پس از جراحت می شود. همچنین پس از آن، خونریزی کمتری رخ داده و این اتفاق نیز به یمن وجود تاثیرات مثبت هویج پخته در بدن می افتد. ویتامین K موجود در این سبزی، مهمترین نقش را در این باره بازی می کند.

احتمالا بپسندید: 5 میوه خوشمزه برای رفع یبوست!

کاهش فشار وزن

فشار خون بالا یکی از عارضه هایی است که اغلب با افزایش سن رخ می دهد. البته برخی از افراد، فارغ از سن و سال با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. در هر حال با مصرف هویج پخته می توان فشار خون بالا را شکست داد. چرا این سبزی نارنجی رنگ باعث بروز چنین اتفاقی می شود؟ به این دلیل که هویج پخته سرشار از پتاسیم است و در نتیجه فشار خون را پایین می آورد.

شاید بپسندید:  ۸ درمان طبیعی سوء هاضمه با طب سنتی

خواص هویج پخته

شاید بپسندید: ۸  ماده غذایی که از سرماخوردگی جلوگیری می کند + تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت بینایی

چشم ها مهمترین اعضای بدن به شمار می آیند. بدون آنها قادر به دیدن زیبایی هایی که خداوند در اختیارمان قرار داده؛ نبوده و لذت زندگی را حس نخواهید کرد. پس اگر می خواهید چشمانی همیشه سالم و بینا داشته باشید، مصرف هویج پخته را در اولویت قرار دهید. این محصول حاوی ترکیبات اعجازانگیزی همچون بتاکاروتن بوده و این ترکیب توسط کبد به ویتامین A تبدیل می گردد. در نهایت این ویتامین به تقویت چشم ها پرداخته و سلامت آنها را تضمین می سازد.

شاید بپسندید: بهترین و بدترین روغن‌ها برای آشپزی و سلامت کدامند؟

سم زدایی کبد

درباره هویج، مطالب زیادی را می توان عنوان کرد. برای مثال یکی دیگر از خواصی که به این میوه ارتباط می یابد؛ افزایش سلامت کبد است. این بار هم ویتامین A وارد عمل شده و به جلوگیری از تجمع چربی در کبد و صفرا می پردازد. همچنین این ویتامین، سم ها را از کبد زدوده و آن را در وضعیت بهتری قرار می دهد.

شاید بپسندید: تشخیص انار قرمز و شیرین با ۶ ترفند ساده و جالب!

خواص هویج پخته

کمک به هضم غذا

یکی دیگر از نتایجی که به هویج مربوط می شود؛ بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تسریع فرآیند هضم غذاست. این سبزی سرشار از فیبر است و به همین دلیل باعث رفع یبوست و ریفلاکس معده می شود.

احتمالاً بپسندید:درمان کلسترول بالا با آب هویج و اسفناج!

افزایش قوای جنسی

نیروی جنسی یکی از ویژگی های مهمی است که هر انسانی باید از آن برخوردار باشد تا در زندگی زناشویی با مشکل مواجه نشود. هویج پخته با تقویت قوای جنسی، موفقیت رابطه زناشویی را تضمین می سازد.

شاید بپسندید: ۶ دمنوش‌ شگفت انگیز برای رفع استرس و خواب راحت!

تنظیم قند خون

از دیگر نتایج مرتبط با هویج، جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون و تنظیم آن است.

شاید بپسندید: دیابتی ها: ۱۰ میوه‌ خوشمزه و دارویی برای کنترل دیابت!

خواص هویج پخته

تقویست سیستم دفاعی بدن

راهی بهتر از مصرف هویج پخته برای تقویت سیستم ایمنی بدن نمی شناسیم. بررسی ها در رابطه با هویج نشان می دهند این محصول، تاثیر بسزایی در این باره داشته و در نتیجه از ورود بیماری های مختلف همچون بیماری های قلبی، عفونی، آسم، سکته مغزی و سرطان به بدن جلوگیری می نماید.

اجتمالاً بپسندید: 7 بهترین مواد غذایی سرشار از پتاسیم | با خوردن این خوراکی ها فشار خون خود را متعادل کنید!

حفظ سلامت پوست

به جای اینکه پوستتان را با خوردن غذاهای ناسالم یا مصرف مواد آرایشی نامرغوب به مرز نابودی بکشانید؛ سعی کنید به داد آن برسید. برای این کار نیاز به پیمودن مراحل سخت و پیچیده نیست. همین که هویج را پخته و میل کنید و این کار را روزانه تکرار نمایید، به مقصود خود خواهید رسید. مصرف این سبزی بدین شکل کمک می کند تا تغییرات مثبتی در ساختار داخلی پوست رخ داده و شادابی و درخشندگی آن افزایش یابد. آنچه این اتفاق را رقم می زند؛ ویتامین C موجود در هویج پخته است.

شاید بپسندید: برای رفع گرفتگی عضلات، این خوراکی ها معجزه می کنند!

خواص هویج پخته

شاید بپسندید: خواص دانه کینوا | متخصصان علوم تغذیه به آن لقب خاویار گیاهی داده اند!

سلامت موها

با مصرف هویج پخته، سلامت و رشد مو دوچندان شده و آثاری مثل سفیدی در آن مشاهده نخواهد شد. ویتامین های مهمی که در این سبزی وجود دارند؛ باعث رقم خوردن این اتفاق شده اند. ویتامین های C و E را می گوییم.

شاید بپسندید: 10 بدترین عادت روزانه خانم ها که سلامتی آنها را تهدید می کند!

چطور هویج خام را در مایکروویو بپزیم؟

مرحله ۱

هویج را خوب بشویید سر و انتهای آن را بگیرید در صورت تمایل آن را پوست کنده و تکه‌تکه کنید.

مرحله ۲ برای پختن هویج خام

هویج را در ظرفی در مایکروویو قرار دهید ۳ قاشق غذاخوری آب برای هر هویج اضافه کنید ظرف را با پوشش پلاستیکی بپوشانید شکافی در پوشش پلاستیکی ایجاد کنید تا بخار خارج شود.

مرحله ۳ برای پختن هویج در مایکروویو

برای پنج دقیقه، مایکروویو را روشن کنید، بشقاب را از مایکرویو بیرون آورده پوشش پلاستیکی را بلند کنید و هویج را تکان دهید.

مرحله ۴ برای پختن هویج در مایکروویو

ظرف را به مایکروویو برگردانید و پنج دقیقه دیگر بپزید، یا تا زمانی که هویج نرم می‌شود.

مرحله ۵ پخت هویج در مایکروویو

هویج را از مایکروویو بیرون آورده و مایع باقیمانده را تخلیه کنید، با نمک و فلفل و در صورت تمایل کره و یا روغن زیتون هویج را مزه دار کنید.

منبع: عصر ترکیه

شاید بپسندید: اگر خواب شبانه ات دچار اختلال است، ترکیب شیر و فلفل سیاه را فراموش نکنید+نحوه مصرف و تهیه

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: فواید مصرف منظم ترکیب ماست و تخم گشنیز در شب | از آنچه برای بدنتان اتفاق می‌افتد شگفت‌زده می شوید!

بیشتر بخوانید: رژیم شوک، رژیمی ۱۴ روزه برای کاهش وزن و آب شدن سریع پهلوها!

شاید بپسندید:اگر بداخلاق شدی، بدنت این ویتامین ها را کم داره | لیست کامل ویتامین های خوش اخلاقی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا