;
آرایش و زیبایی

ترفندهای مهم آرایش: نکات آرایشی برای کاهش پف چشم

اگر پلک های بزرگ یا چشم های درشت و پف کرده دارید، می توانید از تکنیک های سایه چشم برای کاهش بصری اندازه چشم های خود استفاده کنید. در زیر، نکات آرایشی برای کاهش پف چشم مورد تایید متخصصان را در مورد بایدها (و نبایدها) به اشتراک می گذاریم تا چشمان شما کوچک تر و جذاب تر به نظر برسد. در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی چشمک ما به بررسی نکات آرایشی برای کاهش پف چشم خواهیم پرداخت. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ترفندها و نکات آرایش چشم: چگونه آرایش چشم بی‌نقص داشته باشیم؟

نکات آرایشی برای کاهش پف چشم

مهم ترین چیزی که هنگام تلاش برای کوچکتر نشان دادن چشم های درشت باید به خاطر داشته باشید این است که سطح کره چشم و پلک را به کمک آرایش به صورت بصری برش دهید. ما در مورد تکنیک های سایه زدن یاد خواهیم گرفت که بیننده را فریب دهد تا چشمان شما را کوچکتر از آنچه واقعا هستند نشان دهد.

. مشکی نور را منعکس نمی کند و از نظر بصری سایز بدن شما را کاهش می دهد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد دوست دارند مشکی بپوشند! رنگ لباس سفید اندام شما را پهن تر و چاق تر نشان می دهد. پیروی از قوانین مشابه در هنگام استفاده از سایه چشم، چشم های بزرگ را از سطح آن کم می کند و ظاهری کوچک به آن ها می بخشد. برای کاهش پف چشم و تغییر اندازه چشمان توجه به نکات زیر ضروری است:

از پایه آرایش کرم استفاده کنید

اگر پوست خشکی دارید، پایه آرایش کرم را انتخاب کنید. خانم هایی که پوست چرب دارند با استفاده از پرایمر پودری نتیجه بهتری خواهند گرفت. درست قبل از استفاده از سایه چشم و مداد رنگی، این سایه پایه را با نوک انگشتان خود یا یک برس پودری کوچک بزنید.

این مرحله از لک شدن پرایمر و چروک شدن سایه چشم جلوگیری می کند و ماندگاری طولانی و بدون چربی را به شما می دهد. برای جلوگیری از ذوب شدن آرایش چشم، روغن های پوست را جذب می کند.

نکات آرایشی برای کاهش پف چشم : خط چشم ضد آب بزنید

لبه های داخلی پلک خود را با خط چشم ضدآب یا خط چشم ژلی خط چشم بزنید و برس بزنید. از خط چشم یا خط چشم ژلی ضدآب استفاده کنید و گوشه داخلی بالایی و پایینی پلک خود را برس بزنید. بهترین رنگ برای این کار مشکی، قهوه ای تیره و آبی سرمه ای است. از رنگ های روشن تر مانند سفید، عاج و پاستل برای کوچکتر نشان دادن چشم ها خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: چشم های جذاب و جادویی با آرایش چشم دودی + عکس

از تکنیک باریک کردن چشم استفاده کنید

باریک کردن چشم ها عمق را نشان می دهد، شکل یک چشم برآمده را به حداقل می رساند و آن را عمیق تر نشان می دهد. همچنین به مژه ها کمک می کند تا پرتر  به نظر برسند، که فضای اضافی را که باعث بزرگتر نشان دادن پلک ها می شود، پر می کند.

سایه چشم تیره به چشم های درشت کمک می کند کوچکتر به نظر برسند. یک سایه چشم عمیق انتخاب کنید و با استفاده از یک برس، گوشه های بیرونی پلک ها را بکشید و آنها را به سمت مرکز ترکیب کنید. از هر سایه ای تا زمانی که در محدوده رنگ تیره/عمیق باشد استفاده کنید. رنگ‌های زمینی برای برخی از رنگ‌های پوست بهتر عمل می‌کنند، در حالی که رنگ‌های جواهری مکمل بقیه هستند. برای داشتن ظاهری زیبا و مناسب در طول روز، سعی کنید از رنگ قهوه ای یا آلویی براق استفاده کنید. برای شب، آبی سرمه ای، خاکستری متال یا مشکی دودی استفاده کنید.

نکات آرایشی برای کاهش پف چشم :خط چشم بالدار بزنید

این مرحله اختیاری است، اما اگر چشم‌های «خواب‌آلود» دارید که به سمت پایین یا بادامی شکل هستند، بسیار مفید خواهد بود. هیچ چیز به اندازه چشمانی که با شیب رو به پایین ختم می شود باعث نمی شود خسته یا بی علاقه به نظر برسید. یک مداد خط چشم مایع یا برس خط چشم و یا خط چشم ژلی یا کرمی بردارید و آن را روی خط مژه بالایی بمالید و رنگ را به اندازه یک اینچ از جایی که پلک شما به پایان می رسد گسترش دهید. توجه داشته باشید که چگونه خط کشیده و برجسته باعث می شود که چشم ها به جای گرد و برآمده، بلندتر و باریک به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: اکستنشن مژه + ایمنی و عوارض جدی آن برای سلامت چشم ها

مژه ها را فر کنید و ریمل بزنید

مژه های خود را با فر مژه ده تا پانزده ثانیه نگه دارید، سپس ریمل ضد آب مورد علاقه خود را بزنید. به مژه های میانی و خارجی توجه ویژه ای داشته باشید.

مژه های فر شده ،ناحیه چشم را بلند می کنند، ارتفاع پلک را کاهش می دهند و گوشه های بیرونی چشم را به سمت بالا نشان می دهند.

اگر به یک رویداد خاص می روید (مخصوصاً رویدادی که قرار است از آن عکس بگیرید)، استفاده از مژه مصنوعی یا چند مژه جداگانه را در نظر بگیرید. بسته به ظاهری که می‌خواهید به دست آورید، مژه‌های مصنوعی می‌توانند پلک‌های بزرگ را پنهان کرده و از نظر بصری کل چشم را تغییر دهند. به عنوان مثال، اگر چند مژه جداگانه در وسط پلک خود اضافه کنید، چشمان شما کمتر بادامی شکل و گردتر به نظر می رسد. اگر مقداری مژه را به گوشه های بیرونی خط مژه بزنید، چشم ها بلندتر، نازک تر و کمتر گرد به نظر می رسند.

بیشتر بخوانید: دلایل سیاهی دور چشم و روش های درمان خانگی و پزشکی

نکات آرایشی برای کاهش پف چشم :از چشمان زیبای خود لذت ببرید

اگر از این نکات پیروی کنید، باید بتوانید سطح چشم و پلک خود را به وضوح کاهش دهید. شما نگاه عمیق تری به چهره خود خواهید داشت که صاف تر به نظر می رسد و به خوبی با سایر ویژگی های شما ترکیب می شود. همچنین متوجه خواهید شد که پس از به حداقل رساندن پلک های رو به پایین، بیدارتر و سرزنده تر به نظر می رسید.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا