;
آرایش و زیباییگوناگون

ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ، کدام بهترین گزینه است؟ تمام آنچه باید درباره استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی بدانید!

بهترین ضد آفتاب رنگی: تابستان بمب انرژی است. در این فصل به علت تعطیلی مدارس، حجم فعالیت‌های خارج از خانه افزایش می‌یابد. می‌توان گفت، تقریباً غیر ممکن است فردی بتواند سرتاسر این فصل را در خانه بماند و در معرض آفتاب قرار نگیرد.

درست است که در تمام طول سال باید از کرم ضد آفتاب رنگی یا بی‌رنگ استفاده کنید، اما اهمیت استفاده از ضد آفتاب مناسب در تابستان بیشتر از فصل‌های دیگر است. باید به خاطر داشته باشید که این مراقبت باید همیشگی (حتی در فصل پاییز و زمستان) باشد، نه فقط زمانی که به تفریح تابستانی می‌روید.

بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست نوجوانان: با این روتین نوجوانان از شر جوش و خارش پوست نجات پیدا می کنند!

انتخاب ضد آفتاب رنگی برای استفاده روزانه

بهترین ضد آفتاب رنگی، ضدآفتاب‌های زیادی در بازار موجودند که ممکن است انتخاب شما را دشوار کنند؛ به ویژه که کرم ضد آفتاب رنگی و یا فیزیکی نیز به کرم‌های ضد آفتاب بی رنگ و شیمیایی اضافه شده‌اند. در این مطلب، ویژگی‌های ضد آفتاب رنگی را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید ضدآفتابی بخرید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

احتمالاً بپسندید: تغییر رنگ چشم بدون جراحی و لیزر فقط با یک ادویه امکان پذیر شد!

تأثیر نور خورشید بر پوست

نور خورشید سه نوع پرتو دارد: پرتوهای فرابنفش B, A و C (UVB UVA و UVC) پرتو فرابنفش A طول موج بلندی دارد (400-320 نانومتر) و در تمام طول سال می‌تابد. این پرتوها 95 درصد پرتو فرابنفشی را که به سطح زمین می‌رسد، تشکیل می‌دهند. پرتو فرابنفش A از شیشه و ابرها عبور می‌کند و در زمان‌های معینی از سال، 50-30 برابر قوی‌تر از فرابنفش B است.

طبق تحقیقات انجام‌شده پرتو فرابنفش B طول موج متوسطی دارد (320-290 نانومتر) و از شیشه عبور نمی‌کند. شدت این پرتوها با توجه به فصول سال، ساعات شبانه روز و مکان، متغیر است. در ایالات متحده آمریکا، در حد فاصل ماه‌های آوریل تا اکتبر و بین ساعات 10 صبح تا 4 بعدازظهر، این پرتوها در شدیدترین حالت خود قرار دارند.

احتمالاً بپسندید: اعتراف جنجالی جنیفر درباره فرزندانش؛ جنیفر لوپز خود را گناهکار می داند!!

بهترین ضد آفتاب رنگی

اهمیت استفاده از ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر

بهترین ضد آفتاب رنگی، هر دو پرتو فرابنفش B و A، اثرات زیان‌باری مانند آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و بروز لک‌های تیره روی پوست دارند. همچنین، این پرتوها خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهند.

پرتو فرابنفش C کوتاه‌ترین طول موج را دارد (کمتر از 290 نانومتر). این پرتوها تأثیری بر پوست ندارند، زیرا لایه اوزون آن‌ها را جذب می‌کند و به سطح زمین نمی‌رسند.

شاید بپسندید: از بین بردن لک صورت با 7 روش خانگی شگفت انگیز!

اهمیت استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب

بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در سال 2020، حدود 325 هزار مورد جدید از ملانوما در سراسر دنیا تشخیص داده شد که متأسفانه حدود 57000 نفر از این مبتلایان، جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. با توجه به اینکه پرتو فرابنفش اصلی‌ترین عامل ابتلا به ملانوماست، استفاده از بهترین ضد آفتاب طیف گسترده برای جلوگیری از نفوذ پرتوهای فرابنفش به پوست از ضروری‌ترین مراحل روتین مراقبت پوستی است.

چه نوع ضد آفتابی را باید انتخاب کنیم؟

بهترین ضد آفتاب رنگی، انواع کرم ضد آفتاب شامل نوع فیزیکی و شیمیایی می‌شود. کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی، به دلیل سبکی، نرمی و جذب سریع در پوست، در رأس بازار محصولات مراقبت از پوست قرار دارند. البته ورود ضد آفتاب‌های رنگی و یا معدنی (که به آن‌ها «ضد آفتاب فیزیکی» نیز می‌گویند)، شرایط را تغییر داده است، زیرا این ضد آفتاب‌ها به جای جذب پرتو فرابنفش، آن را بازتاب می‌کنند.

شاید بپسندید: از شایعه تا واقعیت: تصاویر ازدواج ایلان ماسک با رباتی به نام کاتانلا

ضد آفتاب‌های رنگی چگونه از پوست محافظت می‌کند؟

ترکیبات ضد آفتاب های رنگی و معدنی، سدی را روی سطح پوست ایجاد می‌کند که پرتوهای فرابنفش را از پوست باز می‌تاباند. تنها مواد مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای ضد آفتاب های معدنی، اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم است. این ترکیبات در برابر هر دو نوع پرتو فرابنفش B و A از پوست محافظت می‌کنند و برای قرار گرفتن روزانه یا طولانی‌مدت و شدید در برابر نور آفتاب مناسبند.

ضد آفتاب های رنگی هم مانند انواع دیگر ضد آفتاب، زمانی در دفع پرتوهای فرابنفش مؤثر خواهند بود که طبق دستور مصرف شوند، یعنی باید به اندازه‌ی کافی از آن استفاده کنید، حدود 28 گرم، برای کل بدن.

بهترین ضد آفتاب رنگی، مواد تشکیل‌دهنده ضد آفتاب‌های شیمیایی، در لایه‌های بالایی پوست نفوذ می‌کنند و سبب جذب پرتوهای فرابنفش خورشید می‌شوند. این فیلترها پیش از آنکه پرتوهای فرابنفش بتوانند به پوست آسیب برسانند، آن‌ها را جذب می‌کنند. ترکیبات موجود در ضد آفتاب‌های شیمیایی عبارتند از: اکسی بنزون2، آووبنزون3، اوکتیسالات4، اوکتوکریلن5، هموسالات6 و اوکتینوکسات7.

ضدآفتاب‌هایی که برچسب «طیف گسترده»، «محافظت چندگانه» یا «محفاظت در برابر UVA/UVB» دارند، معمولاً حاوی ترکیبات هر دو دسته (معدنی و شیمیایی) مانند آووبنزون تثبیت‌شده، اکامسول، اکسی بنزون، دی‌اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند.

بیشتر بخوانید: مهم ترین مزایا و کاربردهای میکرونیدلینگ در جوانسازی پوست + عوارض

ضد آفـتاب رنگی از پوست در برابر نور مرئی محافظت می‌کند.

امواج UV تنها پرتوهای خورشیدی نیستند که به پوست آسیب می‌رسانند؛ نور مرئی نیز می‌تواند در طی زمان آسیب‌های محسوسی به پوست وارد کند. طیف مرئی خورشید باعث قرمزی، تیرگی و بروز لک روی پوست می‌شود. کرم‌های ضدآفتاب رنگی علاوه بر فیلترهای UV، حاوی اکسید آهن و/یا دی‌اکسید تیتانیوم رنگدانه‌دار هستند.

این ترکیبات توانایی پراکندگی و انعکاس فوتون‌های نور مرئی را دارند و از این طریق از پوست در برابر نور مرئی محافظت می‌کنند. با استفاده از ترکیب‌های مختلف از اکسیدهای آهن قرمز، زرد و سیاه همراه با دی‌اکسید تیتانیوم رنگدانه‌ای (سفید)، می‌توان به یک ترکیب رنگی دست یافت که منطبق با رنگ پوست مصرف‌کننده باشد.

بهترین ضد آفتاب رنگی، به هنگام انتخاب کرم ضدآفتاب رنگی مناسب، رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. برای محافظت بهینه، این محصول را باید 15 تا 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده کنید. علاوه بر این، کرم ضدآفتاب باید به عنوان آخرین محصول مراقبت از پوست و قبل از آرایش (در صورت تمایل) روی پوست مالیده شود.

شاید بپسندید: معجزه گوجه فرنگی برای پوست:برای داشتن پوستی روشن و صاف ماسک های گوجه فرنگی را امتحان کنید!

بهترین ضد آفتاب رنگی

ضد آفتاب معدنی بلافاصله پس از مصرف، از پوست محافظت می‌کنند.

از آنجا که ضد آفتاب‌های شیمیایی جذب پوست می‌شوند، 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد تا اثر خود را آغاز کنند. این بدان معناست که پس از مصرف این ضدآفتاب‌ها، باید مدتی صبر کنید تا فعال شوند؛ در غیر این صورت، خطر آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست همچنان باقی خواهد بود.

بهترین ضد آفتاب رنگی، از طرف دیگر، ضد آفتاب های معدنی با تشکیل یک سد محافظ فیزیکی در برابر پرتوهای نور خورشید، از پوست محافظت می‌کنند. این یعنی به محض استفاده، تأثیر خود را نشان می‌دهند.

شاید بپسندید: صورت پر، شکم لاغر با یه نسخه ارزون گیاهی!

ضدآفتاب های فیزیکی سفید رنگ، تغییر رنگ داده‌اند.

اگر ضد آفتاب‌های معدنی را مانند یک لایه کرم سفیدرنگ زینک تصور می‌کنید که اثر آن روی صورت باقی می‌ماند، لازم است در این زمینه تجدید نظر کنید. ضد آفتاب های معدنی با گذشت زمان، بسیار تغییر کرده‌اند. آن‌ها از کرم های ضد آفتاب سفید، چسبناک و سنگین، به فرمولاسیون‌های میکرونیزه‌ تصفیه‌شده تکامل یافته‌اند. به همین دلیل، روی پوست شفاف و زیبا هستند.

بهترین ضد آفتاب رنگی، بسیاری از این ضد آفتاب‌های رنگی به جای دادن ظاهری سفیدرنگ به پوست، حاوی مواد رنگی هستند. این یعنی اینکه با مصرف آن‌ها، حتی ممکن است نیازی به استفاده از کرم پودر یا کانسیلر نیز نداشته باشید.

از کرم ضد آفتاب رنگی می‌توانید به جای کرم پودر استفاده کنید

ضد آفتاب رنگی فقط حاوی رنگ نیستند. این نوع محصولات پوششی روی پوست ایجاد می‌کنند که مانند کرم پودر سبک عمل می‌کند. این یعنی می‌توانید از این کرم‌ها به جای کرم پودر استفاده کنید، بدون اینکه به ماده آرایشی دیگری نیاز داشته باشید.

بهترین ضد آفتاب رنگی، برای افرادی که در استفاده از کرم پودر مبتدی هستند و روش استفاده از آن را به خوبی نمی‌شناسند، استفاده از ضد آفتاب رنگی راه حل مناسبی محسوب می‌شود. فقط کافی است مانند هر کرم ضد آفتاب دیگری، این کرم را به تمام نواحی صورت خود بمالید.

ضد آفتاب‌ های رنگی را می‌توانید بعد از آرایش هم استفاده کنید.

برای اثربخشی بهتر، لازم است هر 2 تا 4 ساعت، کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید. زمانی که در محل کار هستید و صورتتان آرایش دارد، این کار دشوار می‌شود. اینجاست که ضد آفتاب رنگی، پودری یا فشرده پا به عرصه می‌گذارند.

این محصولات را می‌توانید بدون اینکه آرایش صورتتان خراب شود، به جای کرم پودر استفاده کنید. این ضدآفتاب‌ها بهترین گزینه برای استفاده مجدد هستند.

بیشتر بخوانید: روشن کننده های طبیعی پوست: ۱۲ ماده طبیعی که برای درخشش و روشن شدن پوست عالی عمل می کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا