;
دنیای مدگوناگون

هدایای شب یلدا برای عروس: ۸ هدیه ای که برای عروس می برن + عکس

هدایای شب یلدا برای عروس: یکی از آیین های بزرگ فرهنگ و زبان فارسی، گرامی داشت از آیین شب یلدا است. فارسی زبان ها در کشورهای فارسی زبان و سراسر دنیا تلاش می کنند این شب را با رسم و رسوم خاصی که دارد، جشن بگیرند. به خصوص ایرانیان از  دیرباز آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و بلندترین شب سال را جشن می گرفتند.

آیین یلدا پر از رسم و رسوم زیبا و دلنشین است. یکی از این رسوم زیبا و نمادین، رسم بردن کادو برای عروس است، بسیاری از خانواده ها برای خوشامدگویی و ابراز خرسندی و علاقه به عروس خانم هدایایی را به مناسبت اولین شب یلدا به او هدیه می‌دهند. این رسم هنوز هم تا حدودی در ایران اجرا می شود و طرفداران خاص خود را دارد، اگر شما هم به این رسم سنتی علاقه دارید، این بخش از دنیای مد چشمک را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک ساده کاکائویی در تابه: شادی بخش دورهمی شب یلدا !

هدایای شب یلدا برای عروس

 هدایای عروس خانم

۱.طلا

هدایای شب یلدا برای عروس، طلا معمولا یکی از هدایایی است که برای عروس خانم ها در شب یلدای سال اول ازدواجشان می برند. خانواده داماد با توجه به بودجه و توانایی مالی خود و همچنین توجه به سلیقه عروس خانم می توانند به او سکه، نیم یا ربع سکه، گوشواره، دستبند، گردنبند، النگو و… هدیه کنند.

بیشتر بخوانید: رژ لب مناسب مهمانی شبانه: در شب یلدا به دیدن عشقت می ری، این ۱۰ رنگ محشره!

۲.هدیه نقدی

برخی از خانواده ها ترجیح می دهند که به جای طلا و… هدیه نقدی به عروسشان بدهند تا او بتواند مطابق سلیقه خود چیزی را که دوست دارد، بخرد. دادن کارت هدیه بانکی به عنوان کادو شکل ظاهری قشنگ‌تر و جذابیت بالاتری نسبت به دادن وجه نقد برای کادو دارد.

۳.لباس

هدایای شب یلدا برای عروس، یکی از هدایای متداول شب یلدا برای عروس خانم ها لباس های زمستانی و گرم شامل بلوزهای بافتنی و پالتو و… می باشد. بسیاری از افراد این لباس ها را به صورت زیبایی تزئین کرده و به عروس خانم هدیه می دهند.

هدایای شب یلدا برای عروس

۴.کفش

در کنار هدیای مختلف برای عروس خانم کفش هم دیده می شود. اغلب افراد کفش های زمستانی و گرم مثل بوت و نیم‌بوت را برای شب چله در نظر می گیرند.

بیشتر بخوانید: طرز پخت مرغ  کامل در کیسه فر به شیوه آسان، یک غذای خوشمزه و چشم نواز برای سفره شب یلدا !

۵.پارچه

هدایای شب یلدا متنوع بوده و به سلیقه و بودجه هر فرد بستگی دارد. خانواده داماد می توانند در کنار هدایا پارچه برای دوخت لباس مجلسی، چادر و… را نیز به عروس خانم هدیه کنند.

۶.شیرینی و کیک

هدایای شب یلدا برای عروس، علاوه بر کادو ها شیرینی یا کیک نیز پای ثابت این مراسم است. شما می توانید یک کیک با تم یلدایی را در کنار هدایای خود قرار داده و برای عروس خانم ببرید.

۷.آجیل و میوه

هدایای شب یلدا برای عروس، معمولا بردن آجیل و میوه‌ هایی مانند هندوانه، انار، لبو، آناناس، کدوتنبل، موز و …در کنار دیگر هدایا جزو رسوم شب چله‌ای عروس است. سبد میوه را تزئین کنید، این کار نشان دهنده سلیقه شما بوده و این را می رساند که شما برای عروس خانم احترام قائلید.

هدایای شب یلدا برای عروس

۸.گل

هدایای شب یلدا برای عروس، دسته گلها و گلهای شاخه ای تقریباً برای هر مناسبتی هدیه خوبی هستند.شما می توانید جعبه‌های حاوی طلا، در یک سبد گل قرار دهید و به عروس خانم هدیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی خوشمزه در ده دقیقه، یک شیرینی چشم نواز و خواستنی، مخصوص شب یلدا

شب یلدا برای داماد چی میبرن؟

چندان متداول نیست که شب یلدا به داماد هدیه داده شود ولی گاهی اوقات خانواده عروس به داماد هم به عنوان پیشکش، لباس زمستانی، ساعت، طلا و… می‌دهند.

هدایای شب یلدا برای عروس، خانواده عروس به عنوان میزبان میوه های مرسوم این شب، آجیل، شیرینی و تنقلات و گاهی شام تهیه کرده و از خانواده داماد پذیرایی می کنند. همچنین خانواده ی عروس می‌توانند با تهیه کردن گیفت ها یا هدیه های کوچک و تقدیم آنها به مهمانان دیگر، این شب را به یاد ماندنی تر کنند.

سخن آخر و بسیار مهم

قدیمی ها رسم شب چله‌ای را ساده برگزار می کردند و این مراسم تنها برای گذراندن اوقاتی شاد بین خانواده تازه عروس و تازه داماد و آشنایی هر چه بیشتر خانواده‌ها بوده است. این رسم زیبا نباید موجب کدورت گردد و فراموش نکنید که خرید و تزیین این هدیه‌ها نباید به بستری برای چشم و هم‌چشمی و ایجاد سوء تفاهم و دلخوری تبدیل شود.

هدایای شب یلدا برای عروس

هدایای شب یلدا برای عروس، هدایایی که عنوان نموده ایم، بر اساس رسم و رسوم اکثریت است اما ممکن است برخی از این هدایا در شهرهای مختلف رسم نباشد پس بستگی به رسم و رسوم و بودجه شما دارد که چه هدایایی برای عروس خانم تان ببرید. هدایای یلدایی عروس جنبه ی تشریفاتی دارد و اگر خانواده ای شرایط انجام این تشریفات را ندارد نباید موجب دلخوری خانواده ی عروس شود. در آخر فراموش نکنید که هدف اصلی این سنت شادی و کنارهم بودن است.

شما چه رسم و رسومی در شب یلدا دارید؟ آیا شما هم رسم دارید که برای تازه عروس هدیه ببرید؟ به عنوان عروس به یاد دارید که در اولین شب یلدای پس از ازدواج تان از خانواده همسر تان چه هدیه گرفتین؟ لطفا دیدگاه ها و تجربیات تان را از این سنت زیبا در کامنت، زیر این پست با ما در میان بگذارید تا بقیه خواننده های عزیز ما هم این تجربیات زیبای شما را بدانند. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک مافین شکلاتی، یک کیک خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا