;
آرایش و زیباییدنیای مد

رفع خشکی پوست با ۷ روش خانگی شگفت انگیز!

رفع خشکی پوست: توصیه ها و نظرات مختلفی درباره مواد طبیعی و ارگانیک برای درمان خشکی پوست از این و آن می شنویم. اما کدام یک از این مواد یا درمان ها برای پوست ما مفید است؟ اگر دوست دارید درباره خواص برخی از مواد طبیعی برای پوست تان بدانید، که اتفاقا بیشترشان در خانه خودتان نیز پیدا می شوند، تا با استفاده از آنها خشکی پوست خود را درمان کنید، این مطلب اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد. خبر خوب این است که لازم نیست برای درمان خشکی پوست تان لزوما به یک متخصص پوست مراجعه کنید؛ بلکه می توانید درمانی طبیعی را به برنامه روزانه مراقبت از پوست تان اضافه کنید. ممکن است همین الان هم مواد اولیه لازم برای این درمان پوست خشک را در آشپزخانه تان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اگر پوست خشک و حساسی دارید به این ۱۳ قانون طلایی توجه کنید!

۷ راه خانگی و طبیعی برای درمان خشکی پوست

۱.برای تسکین پوست خشک، یک پاک کننده روغن زیتون تهیه کنید

یکی از روغن های طبیعی فوق العاده، روغن زیتون است که به عنوان یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. این روغن را روی پوست بمالید و روی صورت خود را با یک پارچه گرم و مرطوب بپوشانید. پس از خنک شدن، روغن اضافی را پاک کنید.

رفع خشکی پوست، روغن زیتون به عنوان یک پاک کننده صورت ، گزینه مناسبی به شمار می‌رود؛ زیرا در حالی که پوست را پاک می‌کند، چربی طبیعی آن را از بین نمی برد.

کرم مرطوب کننده حاوی روغن های گیاهی مانند روغن زیتون بهترین کرم برای خشکی پوست صورت و دست است و عملکرد بهتری در رطوبت رسانی طولانی مدت پوست دارد.

احتمالاً بپسندید: رفع خشکی مو در پاییز با ۱۰ روش شگفت انگیز خانگی!

رفع خشکی پوست

بیشتر بخوانید: شیک ترین مدل های پرده صورتی زیبا و جذاب!

۲. یک ماسک آووکادوی غنی و کرم مانند تهیه کنید

اگر به دنبال ماسک برای خشکی پوست صورت خود هستید، پیشنهاد ما به شما ماسک خانگی آووکادو است. برای تهیه‌ی این ماسک صورت، نصف یک آووکادو را به شکل پوره در آورده و آن را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید؛

رفع خشکی پوست، می توانید برای پوست بسیار خشک، یک قاشق غذاخوری عسل نیز به آن اضافه کنید. این ماسک را به صورت زده و صورت تان را پس از 15 تا 20 دقیقه بشویید. پوست تان باید مرطوب شده باشد، اما می توانید با استفاده از مرطوب کننده همیشگی تان، تأثیر آبرسانی و مرطوب کنندگی ماسک را دو برابر کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ نرم‌کننده‌ی خانگی فوق‌العاده برای موهای و خشک و فر در پاییز

۳. یک اسکراب طبیعی از شکر و روغن زیتون تهیه کنید

رفع خشکی پوست، با ترکیب روغن زیتون و شکر، یک اسکراب لایه بردار و مرطوب کننده طبیعی تهیه کنید. برای تهیه این اسکراب، نصف فنجان شکر را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.

همچنین می توانید یک اسانس، مانند اسطوخودوس به آن اضافه کنید که به این ترکیب، رایحه ای طبیعی می بخشد و باعث تمدد اعصاب می شود. این اسکراب را به آرامی روی پوست بمالید و سپس صورت تان را با آب بشویید. در آخر، از یک مرطوب کننده تسکین دهنده استفاده کنید تا اثرات این لایه برداری به مدت بیشتری روی پوست تان باقی بماند.

برایتان جالب خواهد بود: ماسک صورت پاییزی: این ۶ ماسک پوست پاییزی رو همه خانمها امتحان کنن!

۴.روغن محبوب تان را به آب وان حمام تان اضافه کنید

روغن های گیاهی در رطوبت رسانی فوق العاده اند و به پوست در بازسازی لایه محافظ پوستی کمک می کنند. اغلب اوقات، شستن مداوم دست ها و صورت با آب و صابون، این لایه محافظتی و روغن های طبیعی محافظ پوست را از میان می برد.

شما می توانید برای رفع خشکی پوست صورت و بدن، از روغن هایی که فاقد مواد حساسیت زا هستند، مانند روغن زیتون، نارگیل، جوجوبا، آرگان و آووکادو استفاده کنید. چند قاشق غذاخوری از روغن مورد نظرتان را به آبی اضافه کنید که از شیر وان حمام بیرون می‌آید.

رفع خشکی پوست، همچنین می توانید پس از استحمام، مقدار کمی از آن را به پوست خود بزنید تا پوست تان نرم و مرطوب باقی بماند.

شاید بپسندید: پوست زنان کره ای: ماسکی که پوست کره ای ها رو مثل آینه صاف میکنه!

۵. پیش از خواب از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل در دمای اتاق به حالت جامد است. پس پیش از خواب یا هر زمان دیگری، از آن به عنوان کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای بهبود خشکی دست ها و پاشنه پا، آن را روی پوست زده و روی آن را با یک جوراب ضخیم یا دستکش غیر پلاستیکی بپوشانید.

احتمالاً بپسندید: تیپ پاییزی شیک: با این ترفندهای ساده در پاییز خوش تیپ و باکلاس می شوید!

رفع خشکی پوست

۶.آلوئه ورا را به پوست خشک و آزرده بزنید

اغلب مردم فکر می کنند که ژل آلوئه ورا برای تسکین آفتاب سوختگی مناسب است، اما این ژل می تواند در طول ماه های خشک زمستان نیز مؤثر باشد و موجب درمان خشکی پوست شود. تحقیقات نشان می‌دهد، آلوئه ورا می تواند قرمزی و التهاب وابسته به خشکی بیش از اندازه پوست و حتی علائم پیری را کاهش داده و به درمان جوش را کمک کند.

رفع خشکی پوست، مراقب باشید! پوست برخی افراد در تماس با آلوئه ورا از خود حساسیت نشان می‌دهد؛ پس بهتر است پیش از استفاده از آلوئه ورا روی ناحیه گسترده ای از پوست، آن را روی قسمت کوچکی از پوست تان امتحان کنید.

شاید بپسندید: قشنگ ترین مدل های کفش مجلسی رنگارنگ زنانه!

۷.برای پوست های تحریک شده از کمپرس های شیر استفاده کنید

شیر، حاوی خواص طبیعی ضد التهابی بوده و دارای اسید لاکتیک است که این اسید، یک لایه بردار طبیعی و ملایم به شمار می رود. هر بار به مدت 5 تا 10 دقیقه از این کمپرس ها روی پوست استفاده کنید؛ چون این کمپرس ها برای پوست آزرده ای که دارای خارش است، بسیار موثر هستند.

رفع خشکی پوست، البته طبق اعلام آکادمی درماتولوژی امریکا، اسید لاکتیک می تواند موجب سوزش پوست ترک خورده شود، پس با احتیاط از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

: این ۵ اسکراب خانگی برای پوست خشک معجزه می کند!

احتمالاً بپسندید: بزرگ شدن لب ها: با ۹ روش خانگی لب های تان را بزرگ و برجسته کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا