;
آرایش و زیباییدنیای مد

رفع خشکی مو در پاییز با ۱۰ روش شگفت انگیز خانگی!

رفع خشکی مو: موهایتان بلند باشد یا کوتاه، فر یا صاف باشد فرقی نمی‌کند، همه‌ی خانم‌ها آرزو دارند موهایی درخشان و سالم داشته باشند. متأسفانه موی بعضی از افراد خشک، وز و کدر است. علت این موضوع می‌تواند استفاده‌ی مداوم از وسایل حرارتی مثل سشوار، مواجهه‌ی مو با ترکیبات شیمیایی و آلودگی باشد.

اگر شما هم موهای خشکی دارید، می‌توانید با روش‌های خانگی به درمان موهای خود کمک کنید. روش‌هایی که امروز در این مطلب دنیای مد برای درمان خشکی مو به شما معرفی می‌کنیم، بسیار مفید هستند و موهایی سالم، نرم و جذاب به شما هدیه می‌دهند. برای آشنایی با این روش‌های معجزه‌آسا در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از موهای نازک و خشک: با این ۱۰ نکته ساده از خشکی و وز شدن مو در تابستان جلوگیری کنید!

۱. کوتاه کردن نوک موها

رفع خشکی مو، ممکن است برای درمان خشکی مو به کوتاه کردن نوک موها نیاز شود. حتی اگر موهایتان خیلی بلند نیست، موخوره باعث می‌شود حالت دادن به موها سخت شود. برای کوتاه کردن قسمتی از موهایتان که ناسالم و خشک است، به آرایشگاه بروید. از آرایشگر خود درخواست کنید شما را برای مراقبت از موهایتان راهنمایی کند.

۲. اجتناب از شستن روزانه‌ی موها

شامپو کثیفی و عرق را از موها برطرف می‌کند، اما باعث از بین رفتن سبوم هم می‌شود. سبوم چربی طبیعی است که منجر به درخشندگی موها می‌شود. چربی زیاد باعث می‌شود ظاهر موها چرب شوند. با این حال نباید با شست‌وشوی روزانه‌ی موها، باعث از بین رفتن چربی طبیعی موهای خود شوید. بهتر است موهایتان را یک روز در میان بشویید تا موهایتان سالم‌تر بمانند.

بیشتر بخوانید: قطع ریزش مو با نسخه های شگفت انگیز پیاز

۳. استفاده از حوله به جای خشک کردن مو در هوای آزاد

اگر موی شکننده‌ا‌ی دارید که حالت دادن به آن بعد از شست‌وشو دشوار است، احتمالا موهایتان طی فرآیند خشک شدن رطوبت زیادی را از دست می‌دهد. به جای اینکه اجازه دهید مو در هوای آزاد خشک شود، بعد از شست‌وشو دور آن‌ حوله بپیچید.

اگر می‌خواهید با موی خیس بخوابید، از یک رو بالشی ابریشمی استفاده کنید تا از جذب رطوبت موها توسط بالش جلوگیری شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ به این نتیجه رسید که اگر موهایتان برای مدت زمان طولانی خیس بمانند، آسیب می‌بینند.

شاید بپسندید: قشنگ ترین مدل های کفش مجلسی رنگارنگ زنانه!

رفع خشکی مو

۴. ماساژ دادن موها با روغن زیتون

رفع خشکی مو، روغن زیتون یک نرم‌کننده‌ی طبیعی است که بدون اینکه مو را سنگین کند، به نرم شدن آن کمک می‌کند. می‌توانید روغن زیتون را روی کف سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید طی شب بماند تا بهترین نتایج را به دست بیاورید.

مواد لازم

روغن زیتون: چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه

دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون را به‌آرامی روی کف سرتان ماساژ دهید. دو قاشق غذاخوری دیگر از روغن زیتون را روی موها بمالید. سعی کنید بیشتر روی نوک موها تمرکز کنید. اجازه دهید روغن دست‌کم ۳۰ دقیقه بماند. سپس موها را با یک شامپوی ملایم بشویید.

احتمالاً بپسندید: تیپ پاییزی شیک: با این ترفندهای ساده در پاییز خوش تیپ و باکلاس می شوید!

۵.ماسک زرده‌ی تخم‌مرغ و آب

رفع خشکی مو, زرده‌ی تخم‌مرغ هم ترکیبی است که برای درمان خشکی مو معجزه می‌کند. این ماده ساقه‌ی موها را نرم کرده و آن‌ را مرطوب نگه می‌دارد. بعد از استفاده از این ماسک، از درخشندگی فوری موهایتان شگفت‌زده خواهید شد.

مواد لازم

زرده‌ی تخم‌مرغ: دو عدد

آب: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

زرده‌ی دو عدد تخم‌مرغ را از سفیده‌ی آن‌‌ها جدا کنید. زرده‌ها را درون یک کاسه بریزید و آب را به آن‌ها اضافه کنید. مخلوط را آن‌قدر بزنید تا کمی پف‌دار شود.

ترکیب به دست آمده را روی موهایتان قرار دهید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند.

موهایتان را حتما با آب سرد بشویید تا بوی بد تخم‌مرغ روی موها نماند.

بیشتر بخوانید: ۷ نرم‌کننده‌ی خانگی فوق‌العاده برای موهای و خشک و فر در پاییز

۶. ماسک تخم‌مرغ، عسل و ماست

رفع خشکی مو، برای افزایش درخشندگی و رطوبت مو، از ماسک تخم‌مرغ، عسل و ماست استفاده کنید. زرده‌ی تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و به‌طور طبیعی خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد. سفیده‌ی آن هم حاوی آنزیم‌هایی است که چربی‌های نامطلوب مو را از بین می‌برند. این درمان خانگی، موهای خشک و شکننده را مرطوب می‌کند.

پروتئین موجود در ماست هم تارهای مو را تقویت می‌کند و بدون اینکه رطوبت طبیعی مو را از بین ببرد، درخشندگی بیشتری به آن می‌دهد. این ماسک بدون اینکه به موهایتان حالت چسبنده دهد، آن‌ها را نرم می‌کند. این ماسک برای افرادی که موی ترکیبی (مویی که ریشه‌های آن چرب و سر آن خشک است) دارند، یک گزینه‌ی عالی محسوب می‌شود.

مواد لازم

تخم‌مرغ: دو عدد

عسل: یک قاشق غذاخوری

ماست: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

رفع خشکی مو، یک کاسه‌ی متوسط بردارید و تخم‌مرغ‌ها را با چنگال بزنید. سپس عسل و ماست را به مخلوط اضافه کنید. ترکیب را تا زمانی که نرم و خامه‌ای شود، هم بزنید. مخلوط ایجاد شده را روی موهایتان قرار دهید و اجازه دهید دست‌کم به مدت ۲۰ دقیقه بمانند. سپس موهایتان را با آب خنک بشویید.

شاید بپسندید: پوست زنان کره ای: ماسکی که پوست کره ای ها رو مثل آینه صاف میکنه!

۷.ماسک سس مایونز

اگر می‌خواهید موهایتان را نرم کنید، سس مایونز می‌تواند بهترین ترکیب برای این کار باشد. سس مایونز حاوی آنتی‌اکسیدانی قوی به نام «ال_سیستئین» است که به موها استحکام، درخشندگی و حجم می‌دهد. این ماسک مو برای افرادی که موی خشک و آسیب‌دیده دارند، بسیار مفید است.

مواد لازم

سس مایونز: نصف فنجان

طرز تهیه

سس مایونز را در یک کاسه بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا کمی پف کند.

موهایتان را خیس کنید و سس مایونز را روی موهایتان قرار دهید. بیشتر روی قسمت‌های آسیب‌دیده‌ی موها تمرکز کنید. موهایتان را به مدت ۳۰ دقیقه با کلاه حمام بپوشانید. سپس موها را طبق روال عادی با آب سرد و شامپو بشویید.

احتمالاً بپسندید: بزرگ شدن لب ها: با ۹ روش خانگی لب های تان را بزرگ و برجسته کنید!

رفع خشکی مو

شاید بپسندید: چگونه یک داماد جذاب و باکلاس باشم + ۱۶ نکته خواندنی!

۸. سرکه‌

رفع خشکی مو، طبیعیت اسیدی سرکه‌ به تعادل PH کف سر کمک کرده و تولید چربی‌ها را متعادل می‌کند. با استفاده از این ترکیب، از شر چربی ریشه‌های مو خلاص می‌شوید. سرکه‌ی سیب تارهای مو را هم درخشان می‌کند.

مواد لازم

سرکه‌: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا از یک ماسک نرم‌کننده‌ی مو استفاده کنید. سپس ماسک را از موهایتان بشویید.

در یک کاسه، شامپو و سرکه‌ی سیب را مخلوط کنید و موهایتان را با آن بشویید.

موهایتان را آبکشی کنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند.

بیشتر بخوانید: باید و نبایدهای مهم شب اول عروسی که هر خانم و آقایی باید بدانند!

۹. ماسک عسل

عسل یک هومکتانت یا جاذب‌ رطوبت است که موها را نرم نگه می‌دارد. برای درمان خشکی مو می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل را با دو فنجان آب مخلوط کرده و از آن برای شست‌وشوی موهایتان اضافه کنید.

مواد لازم

عسل: یک قاشق غذاخوری

روغن حامل ( روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن جوجوبا و…): دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

یک کاسه بردارید و عسل و روغن حامل را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک مخلوط یکدست ایجاد شود.

مخلوط به دست آمده را روی موهایتان بگذارید. از ریشه شروع کنید و به سمت نوک مو بروید. بیشتر روی بخش‌هایی از مو تمرکز کنید که خشک هستند. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس آن را با شامپو بشویید.

بیشتر بخوانید: 20 مهمترین کاربرد وازلین برای زیبایی و سلامت که احتمالاً از آن بی خبرید!

۱۰. ماسک آلوئه‌ورا

رفع خشکی مو، آلو‌ئه‌ورا یکی دیگر از بهترین ترکیبات برای ترمیم موهای خشک و آسیب‌دیده است. این گیاه مفید می‌تواند سلامت پوست سر را بهبود ببخشد و به رشد موهای سالم کمک کند.

مواد لازم

ماست: سه قاشق غذاخوری

آلوئه‌ورا: چهار قاشق غذاخوری

روغن حامل: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در یک کاسه ماست، آلوئه‌ورا و روغن حامل را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود.

موهایتان را به دو قسمت تقسیم کنید. از ریشه به سمت نوک مو بروید و ماسک را روی کف سر و موها قرار دهید.

اجازه دهید ماسک به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند‌. سپس آن را با آب ولرم و شامپو بشویید.

بیشتر بخوانید: شیک ترین مدل های پرده صورتی زیبا و جذاب!

.

.

.

 

 

بیشتر بخوانید

جلوگیری از ریزش مو با آب رزماری: چگونه آب رزماری برای رفع خشکی و ریزش موهای مان درست کنیم؟

احتمالاً بپسندید: طراحی چهره زیباترین ورزشکاران زن با کمک هوش مصنوعی + تصاویر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 3 =

دکمه بازگشت به بالا