;
زندگیخانواده و زناشویی

۸ روش خانگی فوق العاده موثر برای درمان اختلال نعوظ

اختلال نعوظ (ED) زمانی رخ می دهد که فردی که آلت تناسلی دارد، نمی تواند نعوظ داشته باشد یا  نعوظ را حفظ کند. این بیماری حدود ۳۰ میلیون مرد را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار داده است. البته بیشتر این مردان کسانی هستند که دارای شرایط سلامتی خاص مثل میان سالی، دیابت، فشار خون، آسیب به نخاع، آلت تناسلی یا لگن، مصرف داروهای ضد افسردگی یا داروهای فشار خون، اضطراب، استرس و اضافه وزن هستند. درمان این اختلال به علت آن بستگی دارد. ممکن است شامل داروهای تجویزی خاص، دستگاه وکیوم یا حتی جراحی شود. اما تغییرات سبک زندگی و سایر درمان های طبیعی نیز می توانند به بهبود اختلال نعوظ کمک کنند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به روش های خانگی برای درمان اختلال نعوظ می پردازیم. شما می توانید با استفاده از این روش ها به بهبود این اختلال کمک کنید.

بیشتر بخوانید: کشش مرد به زن: مردان جذب این ۶ ویژگی فیزیکی زنان می شوند!   

۸ روش خانگی فوق العاده موثر برای درمان اختلال نعوظ

۱.روش های خانگی برای درمان اختلال نعوظ ، رژیم غذایی

داشتن یک رژیم غذایی متعادل به حفظ عملکرد جنسی و کاهش خطر ابتلا به اختلال نعوظ  کمک می کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ نشان داد، مردانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا رژیم غذایی با شاخص تغذیه سالم را دنبال می‌کنند، شانس کمتری برای ابتلا به اختلال نعوظ را داشتند. به ویژه، مردانی که گوشت قرمز یا فرآوری شده کمتری مصرف می کردند از نعوظ خوبی برخوردار بودند. بنابراین توصیه می شود بهتر است از مواد خوراکی مثل میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و خشکبار و ماهی ها استفاده کنید.

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷ به طور مشابه، نشان داد که مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات و فلاونوئیدها (ترکیبات موجود در محصولات، قهوه و سایر غذاها) خطر ابتلا به ED را در مردان ۱۸ تا ۴۰ ساله کاهش می دهد.

۲.ورزش

تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی به جلوگیری و بهبود اختلال نعوظ کمک می کند. اگر اختلال نعوظ شما ناشی از چاقی، کم تحرکی یا بیماری قلبی عروقی و سایر شرایط باشد، ورز کردن منظم موثر است. یک پژوهش در سال ۲۰۱۸ نشان داد که ورزش هوازی متوسط ​​تا شدید به مدت ۴۰ دقیقه در روز، چهار بار در هفته به مدت ۶ ماه به کاهش اختلال نعوظ  کمک می کند. این وزش ها شامل تمریناتی مانند، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا کردن، اسکی و سایر فعالیت های بدنی می شود. زیرا فعالیت بدنی به بهبود سلامت رگ های خونی، کاهش استرس و افزایش سطح تستوسترون کمک می کند. افزایش سطح تستوسترون باعث بهبود عمل کرد نعوظ می شود.

۳.روش های خانگی برای درمان اختلال نعوظ ، خواب کافی

برای سلامت کلیی، مهم است که هر شب به اندازه کافی بخوابید. همچنین خواب منظم باعث بهبود اختلال نعوظ می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد، مردانی که در شیفت شب کار می‌کنند و کیفیت خواب بدتری را گزارش کرده‌اند، در معرض خطر بیشتری برای اختلال نعوظ هستند.

یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۵ همچنین نشان داد که افراد مبتلا به اختلال خواب در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلال نعوظ هستند. تحقیقات دیگری آپنه انسدادی خواب را با افزایش احتمال این اختلال را مرتبط دانسته اند. نداشتن خواب کافی می تواند سطح تستوسترون شما را کاهش دهد، که این منجر به اختلال نعوظ می شود. کمبود خواب مداوم همچنین با شرایط مرتبط با ED مانند دیابت و فشار خون بالا همراه است.

۴.کاهش وزن

وزن زیاد ممکن است عامل دیگر اختلال نعوظ باشد. بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۲۰، اختلال نعوظ به طور قابل توجهی در مردانی که اضافه وزن داشتند، یا دور کمر بزرگ‌تری داشتند، شایع‌تر بود.

یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۴ نشان داد که کاهش وزن به سلامت عروق خونی و اختلال نعوظ را بهبود می بخشد. یک بررسی دیگر در سال ۲۰۱۷ به طور مشابه بهبود در اختلال نعوظ پس از کاهش وزن را نشان داد. بنابراین ورزش و یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کاهش وزن و بهبود این اختلال کمک کند.

۵.روش های خانگی برای درمان اختلال نعوظ ، روان درمانی

در برخی موارد، اختلال نعوظ ناشی از ترکیبی از مسائل فیزیکی و روانی است. این موارد ممکن است شامل ترس از شکست، باورهای مذهبی، و آسیب های جنسی و غیره باشد. به نوبه خود، اختلال نعوظ منجر به مشکلات سلامت روان، از جمله پریشانی عاطفی و کاهش عزت نفس می شود. این مشکلات روانی باعث بدتر شدن این اختلال می شود. بنابراین روان درمانی می تواند به بهبود اختلال نعوظ هم کمک کند.

بر اساس یک بررسی در سال ۲۰۲۱، مداخلات روان‌شناختی مانند درمان شناختی رفتاری به ویژه در صورت همراه شدن با داروهای اختلال نعوظ موثر بودند. البته کمک به سلامت روان نیز ممکن است به تنهایی موثر باشد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ که شامل   ۴هفته درمان گروهی متمرکز بر ذهن آگاهی بود. نشان داد که این نوع درمان برای بهبود این اختلال و رضایت جنسی نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: زبان بدن: ۹ نشانه مهم که فردی شما را دوست دارد، حتی اگر به زبان نیاورد!

۶.مشاوره زوجین

حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد از مردان مبتلا به ED هیچ فاکتور خطر شناخته شده ای ندارند. این بیماری که به عنوان اختلال نعوظ غیر طبیعی شناخته می شود. ممکن است به دلیل مسائل مربوط به سلامت روان مانند افسردگی یا تجربه اضطراب هنگام رابطه جنسی ایجاد شود. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۲۰ نشان داد که رفتار شناختی رابطه جنسی و دارو هر کدام به تنهایی در کاهش اختلال نعوظ موثر بودند. همچنین ممکن است شرکت در مشاوره با همسرتان برای کمک به آن ها در درک وضعیت شما و بحث در مورد راه های حمایت از شما مفید باشد. تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، اختلال نعوظ را یک مشکل سلامت مشترک برای شرکای جنسی نامید. به این دلیل توصیه کرد که زوج‌ها با هم در آموزش، مشاوره و درمان شرکت کنند.

۷.روش های خانگی برای درمان اختلال نعوظ ، کاهش استرس

مسائل مربوط به سلامت روان مانند استرس و اضطراب اغلب با اختلال نعوظ مرتبط هستند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ نشان داد که استرس یکی از پیش‌بینی‌کننده‌های اصلی ED است. در واقع اضطراب و افسردگی نیز با این وضعیت مرتبط است. این مطالعه نشان داد که استرس مزمن ممکن است بر تستوسترون تأثیر بگذارد یا باعث کمبود خواب شود که در نهایت اختلال نعوظ را بدتر می کند. اما کنترل استرس و بهبود وضعیت روحی باعث بهبود عمل کرد جنسی می شود.

۸.ترک سیگار

سیگار کشیدن یکی دیگر از عواملی است که باعث بدتر شدن اختلال نعوظ می شود. زیرا کشیدن سیگار به عروق خونی آسیب می رساند و از رسیدن خون کافی به آلت تناسلی برای نعوظ جلوگیری می کند. سیگار همچنین ممکن است در دسترس بودن اکسید نیتریک را در بدن کاهش دهد، که برای ایجاد آرامش غیرارادی ماهیچه ها و افزایش جریان خون که در نعوظ نقش دارد، لازم است. بر اساس یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۵، سیگار کشیدن مکرر با افزایش خطر ابتلا به اختلال نعوظ و بدتر شدن آن می شود. مطالعات نشان می دهد که ترک سیگار، به ویژه برای مردان زیر۵۰ سال، ممکن است به بهبود اختلال نعوظ در آن ها کمک کند.ترک سیگار چالش برانگیز است. اما منابع زیادی برای کمک وجود دارد. ترک سیگار این پتانسیل را دارد که نه تنها به بهبود اختلال نعوظ شما کمک می کند. بلکه برای سلامتی کلی بدن نیز مفید است.

سوالات متداول

۱.موثرترین درمان برای اختلال نعوظ چیست؟

موثرترین درمان برای شما بستگی به علت زمینه ای اختلال شما دارد. در حالی که تغییرات سبک زندگی در حین بهبود ED ایمن هستند. اما دستیابی به آن ها دشوار است. داروهای گیاهی یکی دیگر از درمان های اولیه برای ED هستند، اما آن ها همچنین برای همه موثر نیستند.

دستورالعمل های انجمن اورولوژی آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای اختلال نعوظ بیان می کند، مردان می توانند هر گزینه ای را انتخاب کنند، دارو، تغییر سبک زندگی، وسایل کمکی یا جراحی. این انجمن پیشنهاد می کند که با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای هر درمان صحبت کنید.

۲.آیا اختلال نعوظ قابل درمان است؟

اگر ED شما ناشی از یک عامل سبک زندگی، وضعیت سلامتی یا دارویی است که مصرف می کنید، ممکن است درمان شود. بنابراین این مشکل را با پرداختن به علت زمینه ای آن درمان کنید. جراحی همچنین ممکن است ED را در برخی موارد درمان کند. از سوی دیگر، داروها علائم ED را درمان می‌کنند و می‌توانند ED را بهبود بخشند، اما شرایطی را که باعث آن می‌شود درمان نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: مشکلات جنسی مردان: هر مردی با این ۵ مشکل جنسی مواجه می شود

۳.چگونه می توانم به همسرم در مورد اختلال نعوظ کمک کنم؟

ED  یک بیماری شایع است که هر دو شریک جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعات علمی نشان می‌دهد که شریک‌هایی که در تشخیص، آموزش و درمان با هم مشارکت می‌کنند. ممکن است برای بهبود ED  و دستیابی به رضایت بیشتر از رابطه جنسی مؤثرتر باشند.

۴.آیا مکمل های اختلال نعوظ عوارض دارد؟

مکمل‌های زیادی وجود دارد که به ‌عنوان درمان اختلال نعوظ به صورت آنلاین تبلیغ می‌شوند. اما اثربخشی و بی‌خطر بودن هیچ کدام ثابت نشده است. برخی نیز ممکن است حاوی ترکیبات خطرناکی از مواد یا دوزهای بسیار بالا باشند. تحقیقات بیشتری باید در مورد داروهای گیاهی و سایر مکمل ها برای درمان اختلال نعوظ انجام شود. اگر تصمیم دارید یکی را امتحان کنید، حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید آیا درمان ممکن است بی خطر باشد یا باعث بدتر شدن اختلال تان شود.

۵.آیا استفاده از داروهای طبیعی موثراست؟

تغییرات سبک زندگی ممکن است یک درمان طبیعی موثر برای این اختلال باشد و سلامت کلی شما را بهبود بخشد. اما دستیابی به بسیاری از تغییرات مانند کاهش وزن، ترک سیگار یا خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل دشوار است. به علاوه  درمان های طبیعی برای تاثیر گذاری به زمان بیشتری نیاز دارد. برخی از افراد، بسته به علت اختلال خود، ممکن است بدون دارو یا درمان های دیگر بهبودی نشان ندهند. به این علت مراجعه به پزشک برای یافتن درمانی مناسب برای شما مفید است.

 سخن آخر

اختلال نعوظ یک بیماری شایع است که می تواند بر اعتماد به نفس، روابط و کیفیت زندگی مردان تأثیر بگذارد. موثرترین درمان به علت بروز این اختلال بستگی دارد. با این حال، داروهای طبیعی ممکن است به بهبود اختلال نعوظ و سلامت کلی شما کمک کند. بهتر است با پزشک خود در مورد ED خود صحبت کنید. تا درمان هایی را که به احتمال زیاد مفید هستند شناسایی کنید. همچنین شریک کردن وضعیت خود با همسرتان می تواند، مفید باشد. به یاد داشته باشید که درمان، به ویژه تغییرات سبک زندگی مانند کاهش وزن یا ورزش بیشتر زمان می برد. اما حوصله مندی این موارد را برای بهبودی تان انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

دکمه بازگشت به بالا